پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۶۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در حال حاضر و از محل صندوق توسعه ملی بیش از هزار و 400 میلیارد تومان در حوزه آب و خاک استان اردبیل سرمایه‌گذاری در حال انجام است.

شعارسال: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در حال حاضر و از محل صندوق توسعه ملی بیش از هزار و 400 میلیارد تومان در حوزه آب و خاک استان اردبیل سرمایه‌گذاری در حال انجام است.

اصغر سلیمان‌زاده در جلسه بررسی پروژه‌های آب و خاک استان در جهاد کشاورزی اردبیل اظهار کرد: ما در تمام مناطق استان و در یک بسته کامل طرح‌های خوبی را در بخش آبرسانی و تامین آب در حال اجرا داریم که در شهرستان خلخال با احداث سد بفراجرد آبرسانی به شهر خلخال به طول 10 کیلومتر با خط انتقال اجرایی توسط بخش خصوصی و به روش BOT انجام می‌شود به طوری که این پروژه سال آینده آماده افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه قزل اوزن سدهای کوچک و متوسطی در حال اجراست که برای آنها ردیف اجرایی نیز گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در شهرستان کوثر سد بزرگ کوثر امسال افتتاح شد اما برای تکمیل آن خرید اراضی و همچنین اجرای شبکه پایاب این سد در دستور کار است که اخیرا با بانک زمین رایزنی‌هایی را انجام دادیم تا شبکه پایاب سد کوثر اجرایی و عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به طرح‌های اجرایی در مرکز استان اردبیل اشاره کرد و افزود: مطالعات گسترده‌ای را در حوزه آبرسانی به اردبیل از طریق خط انتقال جدید در حال انجام داریم که ما در کنار ارتقای کیفیت آب اردبیل تلاش می‌کنیم تا مطالعه و عملیات اجرایی خط انتقال جدید را نیز به انجام برسانیم.

سلیمان‌زاده تصریح کرد: برای ارتقای آب شرب اردبیل در سد یامچی چهار برج شناور اجرا می‌شود تا برداشت آب از رویه سطحی به انجام برسد که در این زمینه برج اصلی آبگیر نیز در قالب یک شفت اصلی و چهار شفت فرعی در حال اجراست تا با برداشت آب در چهار ارتفاع بتوانیم وضعیت مطلوب تامین آب شرب را در اردبیل شاهد باشیم.

وی به آبرسانی نمین تا سه راهی عنبران و شهر عنبران به طول10 کیلومتر اشاره کرد و گفت: ایستگاه پمپاژ در حال تکمیل است و تا پایان امسال این بخش پروژه آماده بهره‌برداری خواهد بود و به موازات آن 12 کیلومتر خط اصلی اجرا می‌شود که سه کیلومتر آن اجرا شده و 9 کیلومتر نیز به مناقصه گذاشته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به پروژه‌های حوزه آب در مشگین‌شهر نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این شهرستان سد احمدبیگلو از محل اعتبارات مرزی به سرعت در حال انجام است به طوری که این سد با پیشرفت 90 درصد و شبکه آن نیز با پیشرفت 78 درصد در حال انجام است و امیدواریم در 6 ماه آینده کل این پروژه تکمیل و زمینه افتتاح و بهره‌برداری از آن فراهم آید.

سلیمان‌زاده اظهار کرد: آبرسانی به مشگین‌شهر نیز در حال انجام است و در کنار آن شبکه پایاب سبلان با تحت پوشش قرار دادن 3 هزار و 200 کیلومتر از اراضی منطقه سال آینده وارد مدار اجرایی می‌شود.

وی در مورد پروژه‌های اجرایی در شهرستان مرزی گرمی بیان کرد: دو پروژه اساسی نیز در این شهرستان در حال انجام است که سد تازه کند با 90 درصد پیشرفت اوایل سال آینده به بهره‌برداری رسیده و تلاش می‌کنیم تا شبکه آبیاری این پروژه نیز برای بهره‌برداری کشاورزان منطقه آماده شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل احداث سد عمارت را به صورت شبانه‌روزی یادآور شد و افزود: این سد که بزرگترین پروژه سدسازی در استان اردبیل است با پیشرفت 75 درصد در حال اجراست.

سلیمان‌زاده ادامه داد: با سرعت گرفتن عملیات اجرایی این پروژه و کاری که در جبهه‌های مختلف در این پروژه در حال انجام است پیش‌بینی می‌کنیم در نیمه اول سال آینده سد عمارت آماده آبگیری باشد.

وی در مورد شبکه خدافرین و احداث 92 کیلومتر کانال در محدوده استان اردبیل بیان کرد: در 70 کیلومتر این کانال لاینینگ بتنی انجام شده و فاز اول و دوم پایاب سد خدآفرین در 5 هزار هکتار افتتاح شده و در حال بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: فاز نهایی این پروژه که در مجموع 62 هزار هکتار از اراضی استان را تحت پوشش قرار می‌دهد سال آینده تکمیل شده و وارد مدار واگذاری و بهره‌برداری خواهد شد.

سلیمان‌زاده با قدردانی از حمایت‌ها و همراهی‌های خوب نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، نمایندگان استان اردبیل و استاندار اردبیل از اجرا و تکمیل پروژه‌های حوزه آب و خاک اظهار کرد: در استان یک همت واقعی و اراده جدی وجود دارد تا پروژه‌های در دست اجرا تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

دبیر شورای حفاظت منابع آب استان اردبیل با بیان اینکه در کل استان اردبیل و نقطه به نقطه این استان برای حوزه آب برنامه‌ریزی دقیقی داریم، بیان کرد: از بلندی قله سبلان تا دامنه‌ها و پائین دست این کوه و شهرهای مختلف پروژه‌های متعدد آبرسانی و تامین آب شرب سالم در اولویت جدی قرار گرفته است.

سلیمان‌زاده ادامه داد: اگر شرایط موجود و تخصیص منابع از طریق صندوق توسعه ملی انجام نمی‌شد باید منتظر افتتاح این پروژه‌ها در فرجه زمانی 50 ساله بودیم در حالی که با اذن مقام معظم رهبری و پیگیری رئیس جمهور کشورمان شاهد ثمربخشی این پروژه‌ها در مدت زمان کوتاه هستیم.

وی سرمایه‌گذاری هزار و 400 میلیارد تومانی را در حوزه آب‌های مرزی یادآور شد و گفت: ما در مهار آب‌های مرزی در استان اردبیل هیچ مشکلی نداریم و تنها در حوزه بالهارود بخشی از منابع آب ما از دست می‌رود که سعی داریم با احداث سدهای کوچک زمینه مهار آن را فراهم کنیم.

* کاهش 13.9 درصدی بارش‌ها در سال زراعی جاری

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: به رغم بارش‌های اخیر که خوشحالی زارعین و همه اهالی استان را به دنبال داشت همچنان ما با رقم منفی بارش‌ها روبرو هستیم به طوری که به نسبت سال زراعی گذشته 13.9 درصد کاهش بارش‌ها در استان اردبیل اتفاق افتاده است.

سلیمان‌زاده اهالی استان را به صرفه‌جویی در مصرف منابع آب دعوت کرد و گفت: ما حتی برای افق 1425 با در نظر گرفتن رشد جمعیت در سه دهه آینده برنامه‌ریزی‌های خود را به گونه‌ای انجام دادیم تا منابع پایدار آب را برای مردم شهرهای مختلف استان تامین کنیم که در این زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب شرب به ویژه بخش کشاورزی باید در اساس کارها قرار گیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 17 بهمن 1396، کدخبر: 96111709676، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
نمیدونیم تو ایران از شنیدن خبر افتتاح خوشحال بشیم یا غصمون بگیره واقعا برای اتمامش
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین