پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۶۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه 15شهر در استان خوزستان دارای تنش آبی هستند، گفت: مجموعا 96درصد شهرهای استان با توجه به شرایطی که وجود دارد، مشکل کمی یا کمی و کیفی در بحث آب خواهند داشت.

شعارسال: معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه 15شهر در استان خوزستان دارای تنش آبی هستند، گفت: مجموعا 96درصد شهرهای استان با توجه به شرایطی که وجود دارد، مشکل کمی یا کمی و کیفی در بحث آب خواهند داشت.

علیرضا قرینه در نشست شورای آب و برق خوزستان که ‌روز 16بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در استان خوزستان از 171 حلقه چاه برای تامین بخشی از نیاز آبی استفاده می‌شود. در این زمینه علاوه بر اینکه سطح آب این چاه بسیار پایین آمده است، در بسیاری از شهرها فقط یک چاه داریم.

وی افزود: شاید در حال حاضر آن یک چاه پاسخگوی نیاز مردم در بحث آب شرب باشد، اما اگر آن چاه از بین برود از نظر مسایل هیدرولیکی آب و یا مسایل فنی، آن شهرها در بحث تامین آب با مشکل مواجه می‌شوند، زیرا تک منبع هستند و باید یک منبع در کنار آن چاه‌ها مد نظر قرار دهیم‌.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان تصریح کرد: برخی از شهرها مانند دزفول و اندیمشک، تولید آب چاه آنها دقیقا برابر مصرف آن‌ها است و اگر یک چاه دچار مشکل شود، با تنش آبی در آن شهرها مواجه خواهیم شد.

قرینه با اشاره به اینکه عمده مشکل در بحث خشکسالی کاهش سطح آب چاه ها در استان است، بیان کرد: کاهش دبی ورودی رودخانه ها مجموعه اثراتی دارد که باید به آنها توجه شود، زیرا فقط مساله آبی مطرح نیست که اثراتی به دنبال دارد، بلکه مسایلی دیگری مانند قطعی برق است که مهم است.

وی با بیان اینکه مجموعا 96درصد شهرها با توجه به شرایطی که وجود دارد، مشکل کمی یا کمی و کیفی در بحث آب خواهند داشت، گفت: 66 درصد از شهرهای استان که 53 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود، بر اثر وضعیت خشکسالی که وجود دارد، دچار مشکلی کمی در بحث آب می‌شوند. همچنین 30 درصد شهرها که 34 درصد جمعیت استان در آنجا زندگی می‌کند نیز با مشکلی کمی و کیفی مواجه خواهند شد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اینکه شرایط آبی در استان شرایط خاصی است، اظهار کرد: 15 شهر در استان خوزستان دارای تنش آبی هستند. تنش به معنای آن است که تولید آب مساوی یا کمتر از مصرف مردم منطقه است. شهرهای شمال شرق استان مشکلات بسیار جدی در بحث آب دارند و باید از همه اهرم‌ها برای حل مشکلات آنها استفاده کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 17 بهمن 1396، کدخبر: 96111709621، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fight
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
اهرم دیگه فایده نداره باید از همه بولدوزر هاتون استفاده کنید
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین