پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۷۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
هرچند عملیات احداث قطار شهری اصفهان به کندی پیش رفت ولی در چند سال گذشته خط یک آن روی ریل پیشرفت قرار گرفت.

شعارسال: هرچند عملیات احداث قطار شهری اصفهان به کندی پیش رفت ولی در چند سال گذشته خط یک آن روی ریل پیشرفت قرار گرفت.

با وجود خودرو های شخصی ، تاکسی ها و اتوبوس های شرکت اتوبوس رانی در سطح شهر و خیابان های مرکز شهر ، شاید وجود یک سیستم حمل و نقل عمومی سریع و راحت که حجم خیابان ها را بیش از این اشغال نکند موفقیت چشم گیری در زمینه ی جابجایی در شهر های بزرگ به حساب آید.

مترو که در حال حاضر اصلی ترین وسیله ی حمل و نقل عمومی در سراسر دنیا است به علت ایمنی بسیار بالا، راحتی وآسایش مسافران، کاهش مصرف انرژی، سرعت مناسب، قیمت پایین جابه جایی مسافر در مقایسه با خودروهای شخصی و کاهش آلودگی هوا که خود از چالش های مهم و تاثیر گزار کلان شهر ها محسوب می شود ، مورد استفاده در شهر های بزرگ دنیا و همچنین ایران قرار گرفته است.

کلان شهر اصفهان به دلیل داشتن جمعیت زیاد از جمله شهرهایی است که هرروز میزان خودروهای شخصی در آن افزایش یافته و سطح ترافیک در خیابان ها بیشتر می شود .

وجود مترو در اصفهان گام بزرگی برای رفاه بیشتر شهروندان اصفهانی است تا راحت تر از قبل و بدون اتلاف وقت در جامعه حضور یابند و به امور روزانه ی خود رسیدگی کنند.

* عملیات احداث مترو اصفهان به دهه هفتاد برمی گردد

شرکت مترو منطقه اصفهان در سال 1370 تشکیل و جوانب مختلف اجرای این طرح مورد مطالعه و برسی قرار گرفت و نتیجه ی این مطالعات در سال 1378 تایید میراث فرهنگی و سایر ارگان های وابسته به مترو را کسب نمود .

اجرای عملیاتی مترو اصفهان در سال 1380 با هدف ایجاد سه خط مجزا با تلاش مسئولان شرکت مترو و شهرداری اصفهان و سرمایه گزاران آغاز شد.

با توجه به اینکه آثار تاریخی بسیار زیادی در نقاط مختلف شهر اصفهان وجود دارد حساسیت راه اندازی تونل های مترو در اصفهان بیشتر از سایر شهرها بوده و مسئولان ، حفظ قدمت و زیبایی این شهر رادر اولویت راه اندازی مترو قرار داده و گاهی به دلیل بررسی بافت های تاریخی با تاخیر در روند حفر تونل ها مواجه می شوند.

وضعیت فعلی خطوط مترو اصفهان و پیشرفت خطوط قابل استفاده در شهر را از مدیران آن جویا شدیم .

مدیر عامل شرکت مترو منطقه اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت :خط یک مترو که شمال و جنوب شهر را با مسافت بیست کیلومتر بهم متصل می کند از ایستگاه قدس آغاز و به پایانه ی مسافربری صفه می رسد.

علیرضا فاتحی با اشاره به اینکه در حال حاضر خط یک مترو از قدس تا میدان آزادی قابل استفاده است، افزود : طبق دستور شهردار محترم اصفهان تا پایان امسال ایستگاه پایانه صفه نیز به بهره برداری و تمامی بیست ایستگاه خط یک آماده استفاده برای شهروندان اصفهانی می شود.

به گفته وی شهر جدید بهارستان از جنوب و شاهین شهر از شمال شهر اصفهان در امتداد خط یک مترو هستند و زیر نظر شهرداری های این مناطق در دستور کار آینده ی شرکت مترو منطقه اصفهان قرار گرفته اند.

مدیر عامل شرکت مترو منطقه اصفهان با اشاره به اینکه خط دوم مترو مسیر شرق و غرب اصفهان را طی می کند و از خیابان زینبیه آغاز و در خمینی شهر به پایان می رسد، تصریح کرد : اجرای خط دوم مترو در بخش های اولیه ی ساخت ایستگاه زینبیه قرار دارد و تا شش سال آینده تمام ایستگاه ها آماده استفاده می شوند.

علیرضا فاتحی گفت : با توجه به دستور رییس محترم جمهور درباره عدم عبور مترو از نزدیک میدان امام خمینی ، خط دو مترو از مسیر جایگزین خیابان نشاط ، چهارراه نقاشی ،خیابان فلسطین و خیابان های باغ و آیت اله طالقانی می گذرد .

وی در باره خط سوم مترو اصفهان افزود: تفاهم نامه ی خط سوم که از نیروگاه اسلام آباد تا میدان آزادی است امضا و تا سال 1400 به بهره برداری می رسد.

* قطار شهری اصفهان در ایستگاه چهاردهم متوقف شده است

بنظر می رسد تکمیل خط یک مترو مهمترین هدف کنونی شرکت مترو و شهرداری اصفهان است .

علیرضا صلواتی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نیز درباره وضعیت قطار شهری در اصفهان اینگونه شرح داد: با توجه به اینکه در حال حاضر شانزده کیلومتر و چهارده ایستگاه از بیست ایستگاه خط یک به بهره برداری رسیده ،استقبال مردم اصفهان از مترو قابل قبول بوده و روزانه حدود بیست هزار مسافر در حال جابجایی با خط یک مترو هستند.

صلواتی با بیان اینکه خط یک مترو با چهار رام (هر سه واگن یک رام است) روزانه از ساعت شش و سی دقیقه صبح تا ساعت نوزده و سی دقیقه هر 15 دقیقه یک بار در حال خدمت رسانی به مردم است افزود :شرکت قطار شهری اصفهان با همکاری وزارت کشور در حال خرید تعدادی واگن می باشد که با ورود این واگن ها مدت زمان حرکت قطار ها به ده دقیقه و ساعت پایان کار قطار به بیست و دو وسی دقیقه می رسد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جوان، تاریخ انتشار: 17 بهمن 1396، کدخبر: 6424581، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
همیشه تو ایران اینجوریه که یه طرحی شروع میشه بعد براش کلیی خوشحالی میکنن مسئولینم میذارنش تو کارنامه خودشون بعد چندین سال معلق میمونه..امیدوارم که همچنان روی ریل پیشرفت بمونه
ا.ف75
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
توی کاهش ترافیک اصفهان خیلی موثره امیدواریم سریع تر تاسیس شه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین