پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۷۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
شركت سهامی پتروشیمی خراسان، بزرگترین مركز تولید محصولات شیمیایی شمال و شمال شرق كشـور، در اردیبهشـت سال 1371 در بجنورد، مركز استان خراسـان شمالی تأسیس و از خرداد 1375 با آغـاز فعالیت‌های بهره‌ برداری در لیست بنگاه های صنعتی و تولیدی كشور قرار گرفت.

شعارسال: توسعه صنعت پتروشیمی در خراسان شمالی منجر به تحول اقتصاد و صنعت این منطقه شده است.

شركت سهامی پتروشیمی خراسان، بزرگترین مركز تولید محصولات شیمیایی شمال و شمال شرق كشـور، در اردیبهشـت سال 1371 در بجنورد، مركز استان خراسـان شمالی تأسیس و از خرداد 1375 با آغـاز فعالیت‌های بهره‌ برداری در لیست بنگاه های صنعتی و تولیدی كشور قرار گرفت.

این مجتمع با بهره‌ گیری از آخرین متدهای علمی و تكنولوژیك و با تركیبی از نیروی انسانـی جوان، متخصص و كارآمد از نخستین روزهای بهره‌ برداری نیل به اصل خودكفایی را به عنوان هدف غایی در امـر تولید سرلوحـه كار خود قرار داد.

پایبندی به این تفكر و دستیابی به ایده‌آل‌های آن، بویژه در سال‌های اخیر از مجتمع پتروشیمی خراسان چهره‌ای مقبول و مطرح در سطوح ملی و فرا ملی ترسیم کرده است.

این مجتمع در 17 كیلومتری جاده اصلی بجنورد - شیروان، در زمینی به مساحت 200 هكتار شامل: 30 هكتار محوطه‌های صنعتی، 40 هكتار محوطه‌های عمومی و غیرصنعتی و 130 هكتار فضای سبز احداث گردیده و با 939 متر ارتفاع از سطح دریا در موقعیت 37 درجه و 31 دقیقه عرض شمالی و 57 درجه و 30 دقیقه طول شرقی قرار گرفته است.

* صادرات پتروشیمی خراسان به 11 کشور دنیا

موسوی مدیرعامل شرکت مجتمع پتروشیمی خراسان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ گفت: امسال پتروشیمی خراسان توانست بیش از تعهد خود و بیش از ظرفیت اسمی تولید داشته باشد. ظرفیت اسمی اوره سالانه 500 هزار تن و ظرفیت اسمی کریستال ملامین سالی ۲۰ هزارتن است.همچنینپیش بینی می کنیم تولیدات پتروشیمی خراسان تا پایان امسال به بیش از یک میلیون تن برسد.

موسوی افزود: در حال حاضر محصولات این مجتمع به 11 کشور دنیا از جمله هند ، سریلانکا ،مالزی،عراق، اسپانیا ، ایتالیا و آلمان صادر می شود.

مدیرعامل شرکت مجتمع پتروشیمی خراسان ادامه داد : با گذشت بیش از دو دهه از عمر پتروشیمی خراسان توانسته ایم هزار و 400 نفر از جوانان این منطقه را مشغول به فعالیت کنیم.

وی تصریح کرد: قرار بود در طرح توسعه فاز 2 بتوانیم اشتغال زایی را دوچندان کنیم که به دلایلی چون عدم موافقت سهامداران و مشکل کمبود منابع آبی در این منطقه فعلا موفق به اجرای این طرح نشده ایم.

خانلقی رئیس مجتمع پتروشیمی خراسان نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ گفت:پتروشیمی خراسان امسال توانسته است بیش از 107 درصد تولیدات متعهد شده استان را تامین کند.

وی با بیان اینکه صادرات محصولات پتروشیمی تقربیا 50 به 50 است ، اظهار کرد: ابتدا نیازمندی های داخل کشور را تامین می کنیم و بعد به کشورهای هدف صادرات انجام می شود .

نیکخواه رئیس واحد تعمیرات مجتمع پتروشیمی خراسان نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ گفت: سال گذشته این مجتمع با هدف و تخصص مهندسین و همچنین شرکت های دانش بنیان کلیه مراحل ساخت و مراحل تجهیزات سیستم های کنترل را به انجام رساند که همین موضوع باعث افزایش تولیدات مجتمع شده است.

وی افزود : برای تعمیر یکی از دستگاه ها در واحد اوره نیاز بود که شرکتی از آلمان بیاید اما این مهم با همکاری بازرس فنی و جوشکاران داخلی انجام گرفت.

قاسم رضا حیدری رئیس نیروگاه مجتمع پتروشیمی خراسان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ با اشاره به اهمیت تعمیر نیروگاه برای افزایش تولیدات گفت: تعمیرات یک پروژه حساس و خیلی مهم برای پتروشیمی است و نیروگاه به عنوان قلب تپنده این مجتمع محسوب می شود.

وی افزود: کاهش عملکرد نیروگاه باعث کاهش تولید شده بود که ما در سال اخیر توانستیم سیستم کنترل را ارتقا دهیم و تولیدات را افزایش دهیم.

احسان رامبد مدیر بهره برداری مجتمع پتروشیمی خراسان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ گفت: در واحد آمونیاک حدود 275 هزار و پانصد تن، در واحد اوره مذاب 471 هزار تن ، در واحد ملامین نزدیک به 17 هزار تن تولید داشته اند .

وی همچنین گفت: خوشبختانه کلیه واحدها به صورت نرمال در 9 ماهه اول سال در سرویس بوده اند و هیچگونه توقف تولید نداشته است.

* تولیدات پتروشیمی، 60 درصد صادرات خراسان شمالی

یحیی نیکدل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ گفت: بیش از 50میلیون دلار تولیدات پتروشیمی، محصولات پتروشیمیایی است که 60 درصد صادرات استان را شامل می‌شود.

وی افزود: ارزش دیگر صادرات استان شامل محصولات فولادی، پودر آلومینیوم، سیمان و سایر محصولات ساختمانی، 25 میلیون دلار است.

نیکدل گفت: از مجموع 363 واحد صنعتی و تولیدی استان، 194 واحد فعال، 95 واحد نیمه فعال و 74واحد غیرفعال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان داشت: از 229 پروانه بهره‌برداری در حوزه معدن خراسان شمالی، 126 پروانه فعال و نیمه فعال است که در این واحدها 13 هزار و 500 اشتغال مستقیم ایجاد شد.

وی افزود: پتروشیمی خراسان، روزانه هزار و 500تن اوره، هزار تن آمونیاک و نیز سالانه 20 هزار تن کریستال ملامین تولید می کند.سال گذشته 470هزارتن اوره، 300هزارتن آمونیاک و 19 هزار تن ملامین، در پتروشیمی خراسان تولید شد.

* پتروشیمی خراسان برای پنجمین بار واحد نمونه کیفی استاندارد شد

فهيمه مهمان نواز، مديركل استاندارد استان خراسان شمالی نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ گفت: امسال پتروشیمی خراسان برای پنجمین بار واحد نمونه کیفی استاندارد را از آن خود کرد.

وی گفت: انجام مجموعه اقدامات اصلاحی در واحد اوره اعم از اصلاح سیستم داستینگ، توزین، ساختمان غربال، تزریق UF سبب برگزیده شدن این واحد صنعتی از سوی اداره کل استاندارد خراسان شمالی شده است .

* پتروشیمی خراسان 60 درصد صادرات خراسان شمالی

سرعت بی سابقه تغییر الگوهای جهانی تجارت و پیشرفت های حاصل از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات، باعث شده که تجارت به طور بی وقفه در حال دگرگونی باشد.در این شرایط جدید، رقابت در میان تعداد فزاینده رقبا برای کسب درآمد با محدودیت مواجه خواهد بود و بدون چاره اندیشی برای آینده، هیچ حاشیه امنیتی برای بقا در بازار وجود نخواهد داشت و موقعیت های منحصر بفرد ایجاد درآمد همواره از جانب رقبا در معرض تهدید قرار دارند. ازاین رو شرکت ها باید تلاش کنند تا مزیت های رقابتی خود را حفظ کنند.

پتروشیمی خراسان توانسته از ابتدای تاسیس خود با مدیریت هزینه و استفاده از تکنولوژی ، بازار تولیدات خود را افزایش و سکوی نخست تولیدات را به خود اختصاص دهد. هر چند که می تواند با طرح توسعه خود گام های موفقیت را دوچندان کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جوان، تاریخ انتشار: 17 بهمن 1396، کدخبر: 6419597، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fox
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
60 درصد از صادرات رقم جالبی میتونه برای این استان در صادرات صنایع مادر باشه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین