پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۷۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
احمدتوکلی نماینده سابق مجلس با بیان اینکه سخت گیری باید متوجه متهمان فساد شود نه افشاگران آن، گفت: تنها چیزی که یک حکومت را ساقط می کند، فساد است.

شعارسال : مدیر سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت، روز سه شنبه در سمینار حقوق شهروندی و مبارزه با فساد در محل وزارت دادگستری افزود: جمهوری اسلامی را کودتا نمی اندازد ، حمله نظامی و انقلاب مخملی آن را ساقط نمی کند.
توکلی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به پرونده باشار سلطانی در انتشار املاک غیرقانونی واگذار شده شهرداری ، گفت: سر پرونده یاشار سلطانی به دادستان تهران نامه نوشتم کار شما غیرقانونی بود و گفتم نخست باید به آنانی که آمدند خانه را گرفتند می پرسیدید آیا خانه گرفتند یا نه و اگر چند نفرشان نگرفتند سراغ یاشار می رفتید یعنی اول آن پرونده ها را رسیدگی می کردید بیت المال را برمی گرداندید بعد می گفتید حیثیت این افراد را زیر سوال بردی.
وی اضافه کرد: حضرت علی (ع) اگر سر هر چیزی کوتاه می آمد سر مسایل مالی و بیت المال هیچگاه کوتاه نیامد.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: فردی لیستی منتشر می کند که افرادی اموال بیت المال را چپاول کردند بعد می گوییم چرا لیست را منتشر کردی؟ چرا می خواهی ثابت کنی من بدجنس بودم ؟ من روزنامه نگارم و کارم همین است ؛ دزدها و مفسدان باید بپرسند و هزینه فساد باید بالا برود.
وی ادامه داد: با حقوق کارمندی نمی توان در فلان هتل عروسی گرفت و فلان ماشین شاسی بلند را خرید ؛ باید حقوق مقامات به مردم اعلام شود تا مردم اگر چیزی بیش از حقوق آن مقام انجام شد، مطلع باشند و گزارش بدهند.
توکلی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر واجب الهی است که رد خور ندارد،گفت: وقتی زمانی رییس پست تلفن تلگراف مجلس با خانواده برای سی ان اس به سئول و سپس به سوئیس و در بهترین هتل سوئیس رفت، یعنی این سفر رشوه است و درحالیکه در کشورهای دیگر رییس جمهوری سفری می رود اگر پول هواپیما را نمی دهد پدرشان را در می آورند.
وی ادامه داد: پرونده کسی که ١٥ روز به سئول و سوئیس رفته است را منتشر کردم و او گفت نرفتم ؛ او را تهدید کردم که ویزایش را منتشر می کنم ترسید و گفت جناحی برخورد می کنی اصولگراها هم از این سفرها می روند و از او خواستم اسم آن اصولگرا را بیان کند که به یک فردی اشاره کرد که همراه پسرش به کنفرانس سه روزه در کراچی رفته بود.
توکلی در عین حال در پایان سخنانش درباره مبارزه با فساد گفت: به ما خبر دادند فلان شهر ظرف ٢٤ ساعت قرار است ٢٠٠ میلیارد تومان پولشویی و این مبالغ از کشور خارج شود به دادستان مربوطه اطلاع دادیم ١٢٠ میلیارد تومان از آن وجه را توانستند برگردانند پس مردم امیدوار باشند که با فساد مبارزه می شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 17 بهمن 1396، کدخبر: 82821817، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
به لطف خدا دشمنان انقلاب اسلامی حتی در خوابشان هم سقوط این نظام را نخواهند دید
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
یکی از سوال های همیشگی من همین بود! اقا طرفی که افشا میکنه باید تقدیر بشه نه تنبیه...اون هم تو شرایطی که طرفی که فساد کرده رو کاریش ندارن
اوف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین