پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۸۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۵
محقق و پژوهشگر سیره اهل بیت(ع) گفت: مبلغان فاطمیه باید مطالب مستند را برای مردم از بطن قرآن کریم و سیره نبوی استخراج کرده و برای آنها تبیین کنند تا حقایق روشن شود.

شعارسال: حجت الاسلام محمد جعفر مروجی طبسی در سلسله نشست های تخصصی بررسی و نقد فرق و ادیان و جریان های انحرافی که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد، با بیان این که دو کتاب صحیح بخاری و صحیح مسلم نزد اهل سنت از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند، گفت: حدیث غدیر خم در کتاب صحیح مسلم در حدود چهار سطر ذکر شده، اما در صحیح بخاری حتی یک سطر هم در مورد آن بحث نشده است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: شبکه های وهابیت بسیار در زمینه حدیث غدیر شبهه ایجاد می کنند و می گویند چون این حدیث در بخاری ذکر نشده است، پس این روایت ضعیف است؛ در برابر این شبهه می توان یک جواب نقضی داد مبنی بر اینکه بعضی از روایاتی که خود شما(وهابی ها) به آنها استناد می کنید در بخاری نقل نشده است، چرا آنها را ذکر می کنید؟

وی به تبیین پاسخی استدلالی به شبهه مذکور پرداخت و عنوان کرد: در پاسخ به وهابی ها باید گفته شود که چرا معیار را کتاب صحیح بخاری قرار می دهید؟ آیا هر روایتی که در بخاری نیامده است، دلالت بر ضعف دارد؟ خود بخاری در کتاب خودش می نویسد «چه بسیار احادیثی که من آنها را در این کتاب نیاوردم».

حجت الاسلام مروجی طبسی خاطرنشان کرد: در حدیثی که صحیح مسلم درباره غدیر ذکر کرده است، پیامبر اکرم(ص) در حدیث ثقلین سه مرتبه بر روی واژه «اهل بیت» تأکید می کنند که این خود نشان از اهمیت موضوع است؛ اگر شبهه شود که همسران پیامبر اکرم(ص) نیز از مصادیق «اهل بیت» به شمار می روند، در پاسخ می گوییم «شخص پیامبر اکرم(ص) در زمان حیات خودشان میان اهل بیت(ع) و همسران شان تفاوت قائل شدند».

محقق و مؤلف سیره اهل بیت(ع) با بیان این که پیامبراکرم(ص) در زمینه تأکید بر جایگاه و منزلت اهل بیت(ع) هیچ کوتاهی از خودشان نشان ندادند، ابراز داشت: جای بسی تعجب است که مردم پس از ایشان از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) روی برگردانده و به سقیفه روی آوردند.

وی علت اعراض مردم از اهل بیت(ع) را اینگونه توصیف کرد: دنیاطلبی، ریاست طلبی و هوای نفس، همچنین درک نکردن پیام پیامبر اکرم(ص) از عوامل روی برگرداندن مردم از اهل بیت(ع) بود؛ حدیث ثقلین و حدیث غدیر اساس مذهب شیعه را تشکیل می دهند، اما متأسفانه از قدیم الایام تا کنون نسبت به احادیث غفلت شده است.

حجت الاسلام مروجی طبسی با تأکید بر این که بر اساس روایات صحیح السند و مبانی اصیل تاریخی اسلام، جریان هجوم به خانه وحی از سوی صحابه پیامبر اکرم(ص) قطعی است، بیان کرد: مبلغان فاطمیه باید مطالب مستند را برای مردم از بطن قرآن کریم و سیره نبوی استخراج کرده و برای آنها تبیین کنند تا حقایق روشن شود؛ این موضوع نباید اشتباه برداشت شود، چراکه ما نباید به مقدسات اهل سنت توهین کنیم، همچنین از آنها نیز انتظار داریم که تاریخ را تحریف نکنند.

وی اضافه کرد: برای مناطق سنی نشین باید به نص آیات قرآن کریم استناد کرد و با بیان آیات شریفه «مباهله»، «ذی القربی»، «تطهیر» و غیره حقانیت اهل بیت(ع) را اثبات کرد؛ همچنین باید گفت که روایات بسیاری در کتب مستند اهل سنت از پیامبر اکرم(ص) در مورد فضائل حضرت فاطمه زهرا(س) نقل شده است که مبلغان می توانند از آنها در زمینه تبلیغ بهره بجویند.

استاد حوزه علمیه قم در پایان اظهار کرد: ما باید به سویی حرکت کنیم که فرهنگ فاطمیه نه تنها در ایران، بلکه در همه دنیا نهادینه شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری رسا، تاریخ انتشار: 17بهمن1396، کدخبر: 553892: www.rasanews.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عالم
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
به نظرم به جای توهین به اهل تسنن و توهین به مقدساتشون با هدف تکیه بر برادری از روایات تاریخی بگن و بیشتر بر بحث ولایت تاکید کنن
ا.ف75
ناشناس
Germany
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
همه ی این اعمال لازمه انجامش سواد رسانه ایه بالاست تا بتونیم هرچی بیشتر برادریامونو به ادیان دگ به نمایش بگذاریم و طرز فکرمونو نشون بدیم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین