پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۰۸۸۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۵
دانشگاه اسلامی «السیفیه» در منطقه «کارن» نایروبی واقع شده و به عنوان دانشگاهی شبانه‌روزی سالانه پذیرای علم‌آموزانی از شیعیان بوهره داوودی است.

شعارسال: در پی آمادگی رایزنی فرهنگی ایران در کنیا برای برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی در دانشگاه‌های کنیا( نایروبی) اولین دانشگاهی که از این پیشنهاد استقبال کرد، دانشگاه اسلامی السیفیه نایروبی واقع در منطقه کارن بود.

رایزنی فرهنگی ایران در کنیا طی چهار ماهه اخیر توسط عبدالرئوف حسن، از اساتید بومی کلاس‌های آموزش زبان فارسی برای حدود ۳۰ نفر از دانشجویان و اساتید این دانشگاه برگزار و متعاقب آن، درخواست بازرسی و بازدید از کلاس‌های زبان فارسی را کرد که این امر به بازدید رسمی از تمامی فضاها و امکانات دانشگاه منجر شد.

رایزنی فرهنگی ایران در نایروبی پس از بازدید، گزارشی درباره دانشگاه السیفیه منتشر کرد که بدین شرح است:

دانشگاه السیفیه مجتمع دانشگاهی اسلامی شبانه‌روزی است که اخیرا در سال۲۰۱۷ میلادی سومین شعبه آن توسط بوهره‌های داوودی(جماعتی از شیعیان اسماعیلی) در شهر نایروبی تأسیس شد. اولین شعبه این دانشگاه در کشور هند و دومین شعبه آن در پاکستان و اکنون سومین شعبه آن در کنیا تاسیس شده است

.

این دانشگاه که کاملا خصوصی است و از محل کمک‌های بنیاد فرقه بوهره‌های داوودی که مرکز آن در هند است، مورد حمایت مالی قرار دارد موضوعات علمی آموزشی آن علوم اسلامی و علوم انسانی است و بعضا رشته‌هایی مانند هنر و معماری نیز در این مرکز علمی تدریس می‌شود. این دانشگاه در نایروبی۶۰۵ دانشجو دارد که این ظرفیت در پذیرش تا حدودی به تساوی بین دختر‌ها و پسرها تقسیم شده است. ۳۰۰ نفر دختر و مابقی پسر هستند.

دانش‌آموختگان؛ مبلغان آینده

دانش‌آموختگان آن بیشتر به عنوان مبلغان اسلامی در آینده فعالیت خواهند کرد، تمامی اساتید این دانشگاه از دانش‌آموختگان خود این دانشگاه‌ها از شعبه قاهره و یا هند و پاکستان هستند. دانشجویان داوطلب تحصیل در این دانشگاه همگی از خانواده‌های پیرو فرقه بوهره برگزیده می‌شوند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری قرآن، تاریخ انتشار: 17بهمن1396، کدخبر: 3689153: iqna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
خیلی قشنگ بود ...دمشون گرم.مدرنیزه با استفاده از داشته های تاریخی یجور هنره
ن.ف83
ناشناس
Sweden
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
ممنون مطمنا بودجه هایی که در این راه گذاشته می شود و هزینه هایی که خرج می شود از بسیاری از پول های خرج شده با برکت تر خواهد بود و نتیجه عینی تری خواهد داشت
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین