پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۹۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: با وجود اهمیت این موضوع در جانمایی مراکز اقتصادی قم به ویژه شهرک های صنعتی توجهی به اتصال به خطوط ریلی نشده است.
شعارسال: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: با وجود اهمیت این موضوع در جانمایی مراکز اقتصادی قم به ویژه شهرک های صنعتی توجهی به اتصال به خطوط ریلی نشده است.

محسن بهشتی امروز در آئین افتتاح پروژه های راه آهن استان قم عنوان کرد: خوشبختانه حرکت های خوبی در اجرای پروژه های راه آهن در کشور انجام شده است که می تواند زمینه ساز توسعه باشد.

معاون استاندار افزود: توسعه راه آهن قم یکی از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی است که برای اولین بار در برنامه ششم توسعه دیده شده است. در دولت نیز این مساله پیگیری شد و اعتبارات خوبی اتخاذ شده و اقدامات بزرگی در دست اجراست.

بهشتی بیان کرد: ارتقای خدمات به مسافرین و بحث‌های فنی و توسعه زیرساختهای ریلی باید در اولویت اجرای پروژهها باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به جایگاه مهم اقتصادی راه آهن، اتصال مراکز اقتصادی استان به خطوط ریلی که صرفه اقتصادی بالایی دارد، باید در اولویت طرح های عمرانی قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم خاطرنشان کرد: می‌توان با اتصال این مراکز به راه آهن ظرفیت های اقتصادی خوبی را به وجود آورد در این ارتباط در جهت اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه آهن اقدام هایی صورت گرفته است. این منطقه اقتصادی سهم مهمی در توسعه و ارتقای ترانزیت باری کشور دارد و ضروری است ظرفیت های لازم افزایش یابد. اتصال خطوط راه آهن با حمل و نقل ریلی درون شهری یکی از برنامه های دولت است که امیدواریم با تمهیدات لازم پیگیری شود.

مدیرکل راه آهن استان قم گفت: 6 پروژه راه آهن قم با اعتبار 145 میلیارد ریال با حضور معاون فنی و زیر بنایی راه آهن کشور به بهره برداری رسید.

محسن اعتماد در آئین افتتاح پروژه های راه آهن استان قم عنوان کرد: حمل و نقل ریلی یکی از ظرفیت های مهم در توسعه اقتصادی به شمار می رود از این رو اجرای پروژه های راه آهن نقش مهمی در توسعه استان دارد.

مدیر کل راه آهن استان قم در مورد بارگیری کالا با خطوط ریلی در قم افزود: در ده ماه نخست امسال بارگیری کالا 64 درصد و تخلیه بار 55 درصد و صادرات نیز 36 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است. در زمینه خروج مسافر نیز 27 درصد و ورود مسافر 24 درصد رشد را در این مدت نشان می دهد.

اعتماد تصریح کرد: در بحران اخیر در بارش برف شدید در روزهای 8 و 9 بهمن نیز با توجه به مسدود شدن اتوبان قم - تهران بیش از 14 هزار مسافر در راه مانده را به تهران انتقال دادیم.

وی عنوان کرد: احداث سرویس بهداشتی ایستگاه محمدیه با اعتبار سه میلیارد و 800 میلیون ریال، بازسازی سکوی 2 ایستگاه محمدیه با اعتبار سه میلیارد ریال و بازسازی و بهسازی سالن مسافری ایستگاه قم با اعتبار 2 میلیارد ریال از جمله طرح های افتتاحی است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 18 بهمن 1396، کدخبر: 96111810398، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
واقعا کاری که این همه میتونه به اقتصاد استان کمک کنه چرا تا الان توجهی بهش نشده؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین