پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۹۴۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
مدیرکل میراث‌فرهنگی فارس گفت: تاکنون هیچگونه تخلفی در ساخت‌و‌ساز و توسعه بنای بقعه امامزاده ابراهیم که حریم تخت جمشید را نقض کند صورت نگرفته است.

شعارسال: مدیرکل میراث‌فرهنگی فارس گفت: تاکنون هیچگونه تخلفی در ساخت‌و‌ساز و توسعه بنای بقعه امامزاده ابراهیم که حریم تخت جمشید را نقض کند صورت نگرفته است.

مصیب امیری اظهار داشت: طرح توسعه بنای امامزاده ابراهیم (ع) در شهرستان مرودشت متناسب با ضوابط ساخت‌ و‌ ساز در حریم تخت جمشید است و بر اساس نظارت‌های صورت‌ گرفته، حریم این اثر ثبت‌ شده در میراث جهانی یونسکو تاکنون نقض نشده است.

وی افزود: برخی رسانه‌ها پیش از این نسبت به ساخت‌و‌ساز و توسعه بقعه امامزاده ابراهیم مرودشت که در فاصله کمتر از پنج کیلومتری تخت جمشید واقع است و احتمال نقض حریم درجه‌ یک این آثار دوره هخامنشی ابراز نگرانی کرده بودند.

امیری ادامه داد: متولیان این امامزاده تاکنون تخلفی در ساخت و ساز مرتکب نشده‌اند.

وی بیان کرد: متولیان امامزاده ابراهیم به‌دلیل فرسودگی ساختمان بنای این امامزاده طرحی را در سال ۹۲ به مجموعه فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس مبنی بر ساخت و توسعه این بنا ارائه کردند که شامل گنبد، گلدسته و توسعه محیطی این محل بود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی فارس گفت: پس از جلسات کارشناسی که سال ۹۲ برگزار شد، از متولیان این امامزاده تعهد گرفته شده که هرگونه ساخت‌و‌ساز در این محل باید متناسب با ضوابط حریم تخت جمشید صورت گیرد.

امیری اظهار کرد: این اداره کل تنها مجوز ساخت یک اتاق به مساحت ۲۰ متر مربع (در ابعاد چهار در پنج متر) و ارتفاع چهار و نیم متر را صادر کرده است و برای حفظ حریم درجه یک تخت جمشید، بقعه این امامزاده باید بدون گلدسته و گنبد ساخته شود.

وی درباره خبر‌های منتشر شده در هفته‌های اخیر مبنی بر نقض حریم تخت جمشید بیان کرد: موضوعی که در هفته‌های اخیر اتفاق و تا حدودی جنجال ایجاد کرده، نصب تابلوی این امامزاده در محور عبور و مرور اصلی بوده و تا قبل از این مساله این بقعه در این مکان وجود داشته و تنها مردم محلی از وجود آن اطلاع داشتند و تنها نصب این تابلو حساسیت ایجاد کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس تصریح کرد: شورای فنی این اداره‌کل ضوابط مشخصی را برای توسعه این بنا مقرر کرده است و تاکنون هیچ‌گونه تخلفی در ساخت‌و‌ساز و توسعه بنای بقعه این امامزاده که حریم تخت جمشید را نقض کند صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه قرار نیست گنبد و گلدسته‌ای در این محل ساخته شود، بیان کرد: در مورد تابلوی جدیدی که در مسیر اصلی برای این امامزاده نصب شده نیز در حال مذاکره با اداره اوقاف هستیم که جمع‌آوری شود.

امیری ادامه داد: برخی از موضوع ساخت‌و‌ساز بقعه این امامزاده برای اهداف سیاسی خاص خود سوءاستفاده کردند و این در حالی است که ساخت‌وساز‌ها مبتنی بر ضوابط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت گرفته است.

شهرستان مرودشت در حدود ۴۵ کیلومتری شمال شیراز است و تخت جمشید حدود ۶۰ کیلومتری شمال شیراز است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 18 بهمن 1396، کدخبر: 591368، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
خب خداروشکر که همچین اتفاقی نیفتاده! تنها امید ما تو فارس برای گردشگری همین تخت جمشیده
ا.ف75
ناشناس
Switzerland
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
فکر کنم بعد چندروز میفهمیم که ساخت و ساز انجام شده ، چون هرموقع که گفتن ساخت و ساز نیست سروکله یه ساختمان غیر مجاز در حوالی پیدا میشه
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
0
0
هر گونه خرابی ای که در این اثار ایجاد بشه خیانت به هزاران سال تاریخ ایران و جهان است
ما مسئولیم در برابر نیاکان خود
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین