پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۹۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان این نهاد در سطح استان بوشهر، زمینه اشتغال دوهزار نفر ایجاد شده است.

شعارسال: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان این نهاد در سطح استان بوشهر، زمینه اشتغال دوهزار نفر ایجاد شده است.

احمد لطفی صبح امروز در نشست با فرماندار شهرستان جم در شهر جم اظهار داشت: بالای 60 درصد از خانواده‌های تحت پوشش امداد زنان سرپرست خانواده هستند که عمده‌ترین برنامه‌های برای این خانواده‌ها، موضوعات فرهنگی و مشاوره‌ای است تا زمینه آماد‌ه‌شدن آنها برای توانمندسازی با ارائه تسهیلات مناسب اشتغال ایجاد شود.

وی افزود: ویژگی برنامه‌های کمیته امداد برای این خانواده‌ها این است که در لوای برنامه‌های فرهنگی، زمینه یک زندگی پایدار برای دختران و پسران این خانواده ها در آینده انجام می شود که پایین بودن نرخ طلاق در ازدواج فرزندان مددجویان حاکی از موفقیت برنامه‌های فرهنگی این نهاد در بین خانواه‌های تحت حمایت است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: در کنار ارائه بسته‌های فرهنگی، زمینه ایجاد اشتغال این خانواده‌ها با مهارت‌آموزی برای این افراد با معرفی به مراکز فنی و حرفه‌ای ایجاد می‌شود و پس از این که در حرفه‌ای تخصص یافت، از طریق مراکز کاریابی این نهاد در سطح استان زمینه اشتغال آنها فراهم می‌شود.

لطفی با اعلام ایجاد دو هزار اشتغال خرد برای مددجویان این نهاد در استان بوشهر از ابتدای امسال تاکنون، یادآور شد: در کنار این فرایند زمینه ارائه تسهیلات کم بهره جهت اشتغال خرد به این خانواه ها نیز انجام می شود که در مجموع فضای مناسبی را برای توانمندسازی این افراد ایجاد می کند.

وی با اعلام ظرفیت های مناسی اشتغال در مناطق صنعتی جنوب استان بوشهر از جمله شهرستان جم بیان کرد: شهرستان جم با داشتن ظرفیت های مناسب اشتغال با وجود صنایع نفت و گاز و پتروشیمی می تواند در عرصه اشتغال خانواده های تحت حمایت تاثزگذار باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر عنوان کرد: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی زیرمجموعه وزارت نفت در مناطق نفتی بسته‌های مناسبی در حوزه فرهنگی و اجتماعی تعریف شده است که با ایجاد کمیته‌ای از دستگاه های اجرایی این نوع فعالیت تجمیع شده تا با برنامه‌ریزی این کمیته بتواند به شکل هدفمند ارائه خدمات شود.

لطفی یادآور شد: کمیته امداد با شناسایی نیازهای خود می‌تواند محل مناسبی برای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی این صنایع در سطح شهرستان جم باشد و به خوبی برای رفع نیازهای مددجویان آماده دریافت این نوع کمک ها هستند.

وی ادامه داد: با توجه به گرانی مسکن و نیازهای مددجویان، کمیته امداد به تنهایی قادر به رفع مشکلات مددجویان در این بخش نیست و می‌طلبد با مدیریت فرماندار شهرستان جم، نوع کمک‌های شرکت‌های نفتی و پتروشیمی در قالب مسئولیت های اجتماعی به سمت ساخت و تعمیرات مسکن مددجویی گسیل یابد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌های این نهاد، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان این نهاد از طریق صندوق قرض‌الحسنه ولایت در مجموعه کمیته امداد است که از ابتدای امسال تاکنون 20 میلیارد تومان تسهیلات بدون بهره به مددجویان در جهت اشتغال و درمان پرداخت شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 18 بهمن 1396، کدخبر: 13961118000180، www.bushehr.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
0
خدا کنه شغل های مناسب ئ درخور بیشتری برای این مددجوها ایجاد بشه ، طوری که دست نیازشون رو به دیگران دراز نکنند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین