پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۰۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
سازمان لیگ در شرایطی که باید با سرمربیانی که غالبا در نشست‌های خبری غایب هستند، برخورد کند برای حضور علی کریمی در نشست‌های خبری جریمه در نظر گرفته است.

شعارسال : نشست‌های خبری راه حلی بود که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال، لیگ برتر ایران را حرفه‌ای نشان دهد. در همه این سال‌ها سرمربیانی بودند و هستند که رغبتی برای آمدن به نشست‌های خبری ندارند. سازمان لیگ برای مقابله با این رفتار سرمربیان در ابتدا تصمیم به جریمه کردن گرفت اما پس از مدتی این اقدام هم بی‌ثمر ماند و دیگر جریمه‌ای در کار نبود.

سعید فتاحی دیروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که طبق آیین‌نامه رسانه‌ای مسابقات، سرمربیان موظف‌ هستند که در نشست‌های خبری حضور پیدا کنند در غیر این صورت برای بار نخست ۳۰ میلیون ریال و برای بار دوم ۵۰ میلیون ریال جریمه در نظر گرفته می‌شود. البته او این را هم اضافه کرد که قانون این پیش‌بینی را کرده که در صورت وقوع مشکلی که مانع حضور سرمربی در نشست‌های خبری می‌شود، باشگاه‌ می‌تواند با هماهنگی با مسئول رقابت‌ها یکی از مربیان تیم را به نشست خبری بفرستد.

او برای این پیش‌بینی آیین نامه مسابقات هم چند مثال آورد مانند گرفتگی صدای فیروز کریمی و حمله قلبی امیرقلعه‌نویی و عبدالله ویسی. البته همه این مثال‌ها در مورد نشست‌های خبری بعد از بازی بود اما آیا در نشست‌ خبری پیش از بازی چنین مشکلاتی برای سرمربیان رخ می‌دهد که مانع حضور آن‌ها در نشست خبری شود؟

در فصلی که گذشت امیر قلعه‌نویی بارها در نشست خبری پیش از بازی‌های تیمش شرکت نکرد و تکسیرا دستیار پرتغالی‌اش را به جای خودش به این نشست‌ها فرستاد یا فیروز کریمی در لیگ هفدهم غالبا فرشاد فلاحت‌زاده دستیارش را به نشست‌های خبری فرستاده است. آیا صدای فیروز کریمی قبل از بازی‌ هم گرفته است؟

البته به جز امیر قلعه‌نویی و فیروز کریمی مربیان دیگری مانند فراز کمالوند، عبدالله ویسی و یحیی گل‌محمدی هم غیبت‌های فراوانی در نشست‌های خبری داشتند.

در این میان، علی کریمی که قراردادش به خاطر نداشتن مدرک A مربی‌گری به عنوان مربی ثبت شده اما در واقع سرمربی سپیدرود است، حتی در صورت باخت هم در نشست‌های خبری حاضر می‌شود. با این حال سازمان لیگ در اقدامی جالب اعلام کرد که در صورت حضور کریمی در نشست‌های خبری او را جریمه می‌کنند. حال این پرسش پیش می‌آید که آیا غیبت‌های سرمربیان تیم‌های دیگر لیگ برتری تماما موجه بوده که غیبت علی کریمی غیر موجه قلمداد شده و مشمول جریمه می‌شود؟

نکته جالب این است که در فصول قبل، رسول خطیبی در تیم‌های گسترش فولاد، تراکتورسازی و ماشین‌سازی تبریز شرایطی همانند علی کریمی داشت اما بدون مشکل و جریمه شدن در نشست‌های خبری حاضر می‌شد. موردی که نشان می‌دهد جریمه سازمان لیگ برای علی کریمی به خاطر مسائلی به جز نداشتن مدرک A است. شاید انتقادات اخیر علی کریمی از مسئولان فدراسیون، مهم‌ترین دلیل برای گذاشتن این جریمه برای سرمربی سپیدرود بوده است.

با همه این اوصاف، سازمان لیگ به جای این که مانع حضور مربیانی شود که با احترام به مخاطب به نشست‌های خبری می‌آیند، باید با سرمربیانی برخورد کند که اغلب اوقات غایب نشست‌های خبری هستند و مقابل پرسش خبرنگاران قرار نمی‌گیرند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 18 بهمن 1396، کدخبر: 96111810636، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
ببینید هرجا تو ایران فساد داریم قبول ولی این فساد اخلاقی تو فوتبال داره بیداد میکنه..علی کرمی مگه چی گفتت؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین