پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۰۶
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
رییس آکادمی علوم فرانسه، انجام تحقیقات عمیق تر و اساسی برای یافتن فسیل های دایناسور در سایت های دیرینه شناسی کرمان را به مسئولان این استان پیشنهاد داد و گفت: می‌توان از ظرفیت‌های دیرینه‌شناسی کرمان برای توسعه و منافع اقتصادی استان بهره برد.

شعار سال: «پروفسور فیلیپ تاکه»، در دیدار با رییس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان پیشنهادات دیگری نیز برای مسئولان استان مطرح کرد و با بیان اینکه کرمان به دلیل توانمندی های دیرینه شناسی یک منطقه استثنایی در دنیاست، افزود: اجرایی کردن تحقیقات و کاربردی کردن علوم مختلف در این زمینه بسیار اهمیت دارد.

تاکه، همچنین راه‌اندازی سایت های توریستی با قابلیت ژئو پارک را پیشنهاد کرد و ادامه داد: با این کار می توان درآمدزایی و منفعت اقتصادی برای استان کرمان ایجاد کرد.

وی که سال ها مدیریت موزه تاریخ طبیعی فرانسه را بر عهده داشته است، در این رابطه به ذکر مثالی پرداخت و گفت: در طول 20 سال گذشته 10 میلیون نفر از این موزه بازدید کردند و همه گروه های بازدید کننده با داشتن راهنمای گردشگری، حداقل یک هفته در فرانسه اقامت داشتند که همین موضوع منافع اقتصادی خوبی برای کشور فرانسه در پی داشت.

رییس آکادمی علوم فرانسه در ادامه از میزبانی کمیسیون گردشگری اتاق کرمان و اجرای برنامه های سازماندهی شده در طول حضورش در استان قدردانی کرد و افزود: در بازدید از سایت های دیرینه شناسی و فسیلی کرمان، به همکاری بین آکادمی علوم فرانسه و اتاق کرمان خوش بین شدم.

تاکه، در خصوص حضورش در استان کرمان، با اشاره به اینکه همکارانم در سال 1970 میلادی اکتشافاتی را در زمینه ردپای دایناسورها در منطقه شمال کرمان داشتند، بیان کرد: با مطالعه انتشارات آنها در این زمینه، سال ها منتظر حضور در کرمان بودم که به دلیل مشغله تحصیلی و شغلی به تاخیر افتاده بود.

وی اظهار داشت: در بازدید از فسیل های جانوری و بی مهره (مربوط به 400 میلیون سال پیش) و همچنین فسیل های گیاهی، همه بخش های زمین شناسی و تاریخ زمین را در استان کرمان مشاهده کردم.

رییس آکادمی علوم فرانسه به بازدید از کلوت های شهداد اشاره کرد و گفت: این منطقه از نظر تاریخی و زمین شناسی بسیار ارزشمند بود که می توان آن را به نسل های آینده معرفی کرد.

تاکه، تصریح کرد: همچنین در نشست برگزار شده در دانشگاه شهید باهنر کرمان، مقرر شد این دانشگاه پیش نویس پیشنهادی خود را به موزه ملی فرانسه و یکی از بزرگترین دانشگاه های این کشور ارایه دهد تا بتوان همکاری های مشترک را آغاز کرد.

گفتنی است؛ پروفسور تاکه، برای بازدید از سایت های دیرینه شناسی استان و شرکت در نشست های تخصصی در کرمان حضور یافت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت بازرگانی صنایع و معادن کشاورزی ایران، تاریخ انتشار 24 بهمن 1394، کد مطلب: 78204: www. iccima.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین