پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۰۸
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
مدیرکل دام‌پزشکی استان کرمان با اشاره به اجرایی شدن سند امنیت غذایی استان کرمان گفت: دام‌پزشکی، متولی بخش گوشت قرمز، گوشت مرغ و شیر این سند بود.

شعارسال: مدیرکل دام‌پزشکی استان کرمان با اشاره به اجرایی شدن سند امنیت غذایی استان کرمان گفت: دام‌پزشکی، متولی بخش گوشت قرمز، گوشت مرغ و شیر این سند بود.

دکتر حسین رشیدی در جمع خبرنگاران با تبریک ایام‌الله دهه‌ی فجر به ارایه‌ی گزارشی از برخی اقدامات دام‌پزشکی پرداخت و افزود: کد ره‌گیری محصول مرغ اجرایی و پایش آنتی‌بیوتیک‌ها در گوشت مرغ نیز آغاز شده است.

وی با تاکید بر مصرف گوشت مرغ با وزن بین 1200 تا 1800 گرم گفت: یکی دیگر از طرح‌های در دست اقدام، عرضه‌ی مرغ با وزن مناسب است.

دکتر رشیدی استفاده‌ از گوشت مرغ با وزن زیاد را فرهنگی اشتباه دانست و گفت: مرغ‌های با وزن بالای دو کیلوگرم کیفیت لازم را ندارند.

مدیرکل دادم‌پزشکی استان کرمان از اجرای طرح هم‌یاران دام‌پزشکی نیز خبر داد و گفت: هم‌یاران دام‌پزشکی، شناخت نسبی از بیماری‌ها دارند و به‌عنوان رابطان شبکه‌های دام‌پزشکی و دام‌داران فعالیت و مسایل آموزشی را به دام‌داران ارایه می‌کنند.

دکتر رشیدی افزود: تاکنون، برای 150 نفر از هم‌یاران دام‌پزشکی کارت صادر شده و این طرح هم‌چنان ادامه خواهد داشت.

وی از تجهیز آزمایشگاه منطقه‌ای کرمان خبر داد و گفت: در کرمان آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای داریم که نمونه‌های مختلف برای آزمایش از استان‌های مجاور به کرمان ارسال می‌شود.

مدیرکل دادم‌پزشکی استان کرمان افزود: آزمایش کرونای شتر فقط در دو آزمایشگاه تهران و کرمان انجام می‌شود؛ ضمن این‌که آزمایشگاه سم‌شناسی اداره‌کل نیز برای بررسی باقی‌مانده‌ی فلزات سنگین تجهیز شده است.

دکتر رشیدی خاطرنشان کرد: هر فعالیتی که در دام‌پزشکی استان کرمان انجام می‌شود، در راستای تامین بهداشت عمومی و در جهت حمایت از تولیدکنندگان و دام‌داران است.

مدیرکل دادم‌پزشکی استان کرمان هم‌چنین درباره‌ی وضعیت کشتارگاه کرمان گفت: حدود یک‌سال است که مقرر شده کشتارگاه کرمان به بخش خصوصی واگذار شود که اگرچه این پروسه طولانی شده، اما از اول اسفند کشتارگاه کرمان توسط بخش خصوصی (صنف قصاب) اداره خواهد شد.

دکتر رشیدی افزود: هم‌چنین با ورود بخش خصوصی، کشتارگاه صنعتی در باغین - ابتدای جاده‌ی رفسنجان در حال ساخت است که اقدامات اولیه‌ی آن انجام شده و قرار است تا 22 بهمن سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: خوش‌بختانه در بازدیدی که از کشتارگاه‌های مختلف استان انجام گرفت، کشتارگاه‌های استان کارهای اصلاحی خوبی انجام داده‌اند.

مدیرکل دادم‌پزشکی استان کرمان هم‌چنین درباره‌ی میزان تولید گوشت مرغ در کرمان گفت: در سال گذشته 13 میلیون قطعه مرغ کشتار شد و به نظر می‌رسد این آمار امسال به 16 میلیون قطعه خواهد رسید.

دکتر رشیدی افزود: هم‌چنین در سال گذشته 238 هزار رأس گوسفند بره، 103 هزار رأس بز و بزغاله، 28 هزار رأس گاو و گوساله و 3500 نفر شتر کشتار شده است.

مدیرکل دادم‌پزشکی استان کرمان درباره‌ی کشفیات دام قاچاق در استان نیز گفت: سال گذشته یک محموله‌ی هفت‌نفره‌ی شتر کشف شد که پس از انجام آزمایشات، به بیماری کرونا مبتلا بودند.

دکتر رشیدی افزود: اقدمات بهداشتی و قرنطینه‌ای در رابطه با این محموله که از خارج از کشور وارد شده بود، انجام گرفت.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: به مناسبت دهه‌ی مبارک فجر، امروز درمان دام‌ها در شبکه‌های دام‌پزشکی رایگان است و بخش خصوصی نیز با 50 درصد تخفیف کار درمان را انجام می‌دهند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کرمان آنلاین- زمان انتشار :چهارشنبه 21 بهمن 1394 کد خبر : 9411202- www.kerna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین