پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۱۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
درس بهداشت عمومی 3 یا همان بهداشت خانواده و امور جمعيتي که برای دانشجویان پزشکی ترم چهارم در دانشکده های پزشکی کشور تدریس می شود، اینبار به نظر می رسد قرار بود که از ترم جاری برای اولین بار در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت مختلط برگزار شود، اما...

شعار سال: درس بهداشت عمومی 3 یا همان بهداشت خانواده و امور جمعيتي که برای دانشجویان پزشکی ترم چهارم در دانشکده های پزشکی کشور تدریس می شود، اینبار به نظر می رسد قرار بود که از ترم جاری برای اولین بار در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت مختلط برگزار شود، اما...

در این درس که تقریبا از نامش محتوای آن نیز قابل پیش بینی و مشخصی است، سر فصل های گوناگونی تدریس می شود که به اختصار به تعدادی از آن اشاره می کنیم.

از سرفصل های ارائه شده در این درس می توان به سياست هاي جمعيتي و تنظيم خانواده، بهداشت و مراقبت هاي پيش از ازدواج و قبل از دوران بارداري، كليات حاملگي، علائم بارداري، بهداشت و مراقبت هاي دوران بارداري و تاثير آن بر سلامت نوزاد و كاهش مرگ و مير مادران و كليات بهداشت و مراقبت هاي حين زايمان، پس از زايمان و دوران شيردهي و غیره اشاره کرد.

در همین راستا هم کلام شدیم با چند دانشجو پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نظرشان را در مورد این موضوع جویا شدیم:

اختلاط درس بهداشت 3 به بهانه تداخل آموزشی است!

یکی از دانشجویان پسر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مشهد، گفت: در ترم های قبلی این درس به صورت جداگانه و با عنوان های بهداشت خواهران و برادران تشکیل داده می شد.

وی افزود: اما در این ترم به بهانه اینکه تداخل آموزشی پیش آمده، در برنامه قرار است این درس به صورت مختلط برگزار شود.

این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این بهانه در صورتی برای اختلاط این درس مطرح شده است که همگان می دانند که اگر بنا باشد، اقدامی صورت بگیرد که این درس به صورت جداگانه برگزار شود،کار دشواری نیست.

از لحاظ علمی، با اختلاط این درس دانشجویان ضربه می خورند

یکی از دانشجویان دختر ترم 7 رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار دانشجو در مشهد، گفت: من سه ترم پیش این درس را گذراندم، باتوجه به سر فصل های که در این درس وجود دارد، واقعا دانشجویان بخصوص دانشجویان دختر سر کلاس راحت نیستند و جو کلاس به شکلی است که به شدت فراگیری درس را تحت الشعاع قرار می دهد.

وی افزود: فارغ از مسئله درسی، دانشجویان چه دختر و چه پسر برای مطرح کردن سئوال هایی که در ذهن دارند، هم در این گونه کلاس‌های مختلط دچار مشکل می شوند.

این گونه مسائل طبیعی است و اشکالی وارد نمی کند!

پریسا عطایی، دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به نظر من این موارد در رشته پزشکی طبیعی است و دانشجویان پزشکی هر روز با این موارد برخورد دارند و اختلاط این کلاس ها اشکالی را در روند آموزشی ایجاد نمی کند.

هیچ درس رشته پزشکی مثل درس بهداشت 3 به مسائل جنسی نمی پردازد

یکی دیگر از دانشجویان پسر رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ببینید عده ای معتقد هستند که این موارد در رشته پزشکی طبیعی است؛ اما واقعا به این شکل نیست و به صورت کلی هیچ درسی به این شکل که در این درس به مسائل جنسی پرداخته می‌شود، به این موضوع نپرداخته است.

وی ادامه داد: بحث ما در این زمینه یک مخالفت علمی است، ما معتقدیم با اختلاط این درس، دانشجویان از لحاظ علمی ضربه می‌خورند.

در روزهای گذشته خبرهای از دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر شد که به نظر می رسید،قرار بود که این درس از این ترم به صورت مختلط برگزار شود اما با توجه به مخالفت های انجام شده توسط دانشجویان امروز به صورت رسمی اعلام شد که این درس مانند ترم های گذشته به صورت تفکیک برگزار خواهد شد.

درس بهداشت 3 در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت تفکیک برگزار می شود

خواجه دلویی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: درس بهداشت 3 دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت تفکیک برگزار خواهد شد.

وی افزود:گروه آموزشی پزشکی نیز قبلا از برگزاری این کلاس به صورت تفکیک استقبال کرده بود و این ترم نیز این روند ادامه دارد.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استاد این درس برای دانشجویان دختر استاد خانم و برای دانشجویان پسر استاد آقا خواهد بود.

حال باید دید که آیا مسئولین دانشگاه برنامه ای برای اختلاط دوباره این درس در این ترم یا ترم های آینده خواهندداشت یا نه؟!

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار 17بهمن 96، کدمطلب:۶۶۵۱۲۷، www.snn.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایران
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
دوستان گلم خنده دار حرف نزنید اینا قراره دکتر بشن مثلا دکتر محرم بیماره این چیزا رو بذارید توی ابتدایی و دبیرستان باقی بمونه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین