پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۱۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
پاپی‌زاده پیرامون اختصاص دو هزار میلیارد تومان از اوراق قرضه بودجه سال ۹۷ به خرید تضمینی گندم گفت: با این اقدام، دولت قطعا با چالش مواجه خواهد شد. این اقدام به دلیل تاثیراتی که بر پرداخت پول کشاورزان می‌گذارد، تبعاتی نظیر، کاهش سطح زیر کشت محصولات استراتژیک بخش کشاورزی همچون گندم می‌گذارد که نتیجه آن تهدید خودکفایی در این بخش است.

شعار سال: طبق لایحه بودجه سال ۹۷ به دولت اجاز داده شده، اسناد خزانه اسلامی را با حفظ قدرت خرید و با سررسید تا سه‌سال را صادر و به طلبکاران (طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، خرید تضمینی محصولات راهبردی (استراتژیک) کشاورزی، مابه‌التفاوت قیمت تضمینی محصولات با قیمت فروش، بیمه محصولات کشاورزی، تأدیه بدهی‌های سازمان‌های بیمه پایه سلامت و مطالبات تولیدکنندگان برق) تا سقف نه هزار ۵۰۰ میلیارد تومان واگذار کند.

طبق جزئیات، ۷ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان از مبلغ موضوع این بند به سازمان بیمه سلامت ایران و تنها دو هزار میلیارد تومان به صورت مشترک به خرید تضمینی محصولات راهبردی کشاورزی و سایر بخش اختصاص یافته است. موضوعی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان تهدیدی جدی برای بخش کشاورزی و خودکفایی در این بخش محسوب می‌شود. در همین راستا در گفت‌وگو با عباس پاپی‌زاده، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به بررسی ابعاد این موضوع پرداخته شده است که مشروح این گفت‌وگو به شرح زیر است:

پاپی‌زاده پیرامون اختصاص هفت هزار ۵۰۰ میلیارد تومان به بیمه سلامت و اختصاص فقط دو هزار میلیارد تومان از اوراق قرضه بودجه سال ۹۷ به خرید تضمینی گندم گفت: با این اقدام، دولت قطعا با چالش مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: کشاورزان ما هر سال به دلایل مختلف مطالبات خود را با تاخیر دریافت می‌کند. امسال هم با کاهش بودجه خرید تضمینی و کاهش سهم بخش کشاورزی از اوراق قرضه دولتی، مشکلاتی در پرداخت مطالبات کشاورزان به وجود خواهد آمد.

نماینده مردم ذزفول با بیان اینکه کاهش سهم بخش کشاورزی از اوراق قرضه سال ۹۷ بر خودکفایی این بخش تاثیر گذار است گفت: این اقدام به دلیل تاثیراتی که بر پرداخت پول کشاورزان می‌گذارد، تبعاتی نظیر، کاهش سطح زیر کشت محصولات استراتژیک بخش کشاورزی همچون گندم می‌گذارد که نتیجه آن تهدید خودکفایی در این بخش است.

وی ادامه داد: در سال ۹۶، سطح زیر کشت گندم کاهش چشم‌گیری نسبت به سال قبل داشت که از جمله دلایل آن می‌توان به مشخص نبودن منابع مالی برای خرید تضمینی و عدم پرداخت به موقع مطالبات گندم‌کاران اشاره کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: در متن اولیه بودجه سال ۹۷ که به تصویب مجلس نرسید؛ ۱۵ هزار میلیارد تومان اوراق قرضه پیش‌بینی شده بود و از این رقم قرار بود هفت هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کند.

پاپی‌زاده در پایان تصریح کرد: با این اقدام کمیسیون تلفیق معلوم نیست بر سر کشاورزی چه خواهد آمد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری عیارآنلاین، تاریخ انتشار 14 بهمن 96، کد مطلب: 267722، www.ayaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
0
0
تو یه مسیله که خودکفایی هم داریم میخوان با عدم برنامه ریزیشون از بین ببرن اقتدارمونو
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین