پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۳۰
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
ساکنان شهرک خواجوی کرمان در حالی سالهاست از بوی مشمئز کننده ای که نیمه های شب در فضای شهرک منتشر می شود گلایه مند هستند که تاکنون هیچ اقدام عملی برای حل این مشکل نشده و بسیاری از ساکنان این منطقه مجبور به خالی کردن خانه های خود شده اند.

شعارسال: ساکنان شهرک خواجوی کرمان در حالی سالهاست از بوی مشمئز کننده ای که نیمه های شب در فضای شهرک منتشر می شود گلایه مند هستند که تا کنون هیچ اقدام عملی برای حل این مشکل نشده و بسیاری از ساکنان این منطقه مجبور به خالی کردن خانه های خود شده اند.

· بوی مشمئز کننده اهالی شهرک خواجو را فراری داد

شهرک خواجو در حاشیه جنوب شهر کرمان یکی از پر جمعیت ترین شهرک های کلانشهر کرمان محسوب می شود و هزاران نفر را در خود جای داده است این شهرک که جزو نخستین شهرکهای اقماری شهر کرمان بود و کارمندان سازمانهای مختلف را در خود جای داده است ماههاست با مشکلی لاینحل تبدیل شده است که با وجود پیگیری اهالی شهرک و رسانه های استان گویی اراده ای برای حل این مشکل وجود ندارد.

· مشکل ساکنان شهرک خواجو در میان وعده ها گم شد

انتشار بوی بسیار نا مطبوع در این شهرک از سالها قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد شدت این مشکل به حدی است که به خصوص در نیمه های شب امکان حضور در خانه ها آنقدر سخت می شود که بسیاری از ساکنان شهرک خواجو ترجیح می دهند که خانه های خود را خالی نگه دارند و در سایر قسمتهای شهر کرمان ساکن شوند.

وجود شهرکهای نون القلم، زندان، دانشکده چمران و کارخانه شیر در نزدیکی این شهرک انگشت اتهام را به سوی این نامها نشانه می رود اما با وجود پیگیریهای مداوم مردم، مسئولان کرمان تا کنون دلیل دقیق بروز این مشکل را مشخص نکرده اند و انتشار بوی نامطبوع همچنان ادامه دارد.

· ادامه نامه نگاری مردم به مسئولان؛ این بار مردم به استاندار نامه نوشتند

ساکنان این شهرک در نامه ای به استاندار کرمان خواستار رفع این مشکل شدند، در این نامه آمده است "ما ساکنین شهرک خواجوی کرمان که به طور متوسط 5 سال در این شهرک ساکن شده ایم از بدو سکونت در این شهرک با بوی مشمئز کننده روبرو بوده ایم و به تمام افراد و موسسات مرتبط تماس گرفته ایم اما اقدامی اساسی در جهت بر طرف شدن این معضل را شاهد نبوده ایم.از جمله این مراکز سیستم سامد می باشد و در این رابطه سه شماره پیگیری دریافت کرده ایم."

در این نامه ساکنان شهرک روند پیگیری درخواست خود را در اداره های مختلف و حتی روند شکایتهای خود را شرح داده اند و در نهایت این پیگیری ها را بی نتیجه دانسته اند.

در ادامه این نامه آمده است، "با توجه به اینکه دو هفته ای است که بو تشدید شده است به ویژه در شب ها، ما و فرزندان ما با حالت تهوع و سردرد روبرو شده ایم و دیگر جائی را برای طرح مشکل سراغ نداریم خواهشمندیم دستور فرمائید اقدامی اساسی جهت برطرف کردن این معضل صورت پذیرد."

یکی از ساکنان شهرک خواجو اظهارداشت: مدتهاست که در این شهرک زندگی می کنم و از ابتدا انتشار بوی نا مطبوع از محلی نا مشخص ما را با مشکل مواجه کرده است و در این خصوص با ادارات و مسئولان مختلف مکاتبه کردیم و حتی شکایت مطرح کردیم اما هیچ گاه به نتیجه نرسیدیم.

· انتشار بوی نامطبوع نیمه شب افزایش می یابد

محمد ایرانمنش در ادامه افزود: این وضعیت به خصوص در نیمه های شب بسیار بدتر می شود و کسی نیست دلیل اصلی این بو را مشخص کند و برای رفع مشکل اقدامی شود بطوریکه بسیاری از مردم ترجیح می دهند خانه های خود را رها کنند و در مناطق دیگر شهر اجاره نشین شوند.

وی افزود: ما هم که در شهرک مانده ایم چون چاره ای نداریم زیرا توان پرداخت اقساط وامهایی که این خانه ها را خریدیم و پرداخت اجاره در جای دیگر را نداریم و چاره ای جز ساختن و سوختن نداریم.

وی گفت: در دولت گذشته بارها از طرف استانداری، فرمانداری و مراجع دیگر اقدام کردیم و به جایی نرسیدیم طی ماههای گذشته برای مدتی این بو کمتر شد اما طی دو هفته اخیر بار دیگر مشکل زیاد شده و نیمه های شب شدت بو به شدت افزایش می یابد.

این ساکن شهرک گفت: این بو از سوی هر یک از منابع اطراف شهرک که باشد قابل حل است زیرا در روز که امکان پیگیری موضوع است این مشکل وجود ندارد و پس از نیمه شب که دیگر خبری از بازرس و پیگیری نیست به یکباره انتشار این بوی نا مطلوب شروع می شود.

· نگرانی مردم از سرطان زا بودن گاز منتشر شده

وی گفت: ما از طریق محیط زیست پیگیری کردیم و آنها هم نظراتشان را داده اند از استاندار کرمان که پس از شروع به کارش بسیاری از مشکلات شهر را رفع کرده می خواهیم شخصا در این خصوص ورود کند و مشکل هزاران نفر ساکن شهرک را رفع کند.

زهرا اسلامی، یکی دیگر از ساکنان این شهرک اظهارداشت: برخی گمانه زنی ها از سمی بودن گاز منتشر شده خبر می دهند و ما که دائما به خصوص در زمان خواب در معرض این گازها هستیم بسیار نگران سلامتی فرزندانمان هستیم.

وی افزود: پس از انتشار بو که بسیار آزار دهنده است فرد دچار سرفه، حالت تهوع و سر گیجه می شود در چنین شرایطی تنها راه ما بستن پنجره ها است اما اگر در محیط باز حضور پیدا کنیم وضعیت بسیار بدتر می شود.

· استاندار مردم را یاری کند

وی از محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و دستگاههای مربوط خواست در این زمینه ورود پیدا کنند و به صورت شفاف نتایج را به استانداری کرمان اعلام کنند.

این ساکن شهرک خواجو گفت: زمانی که این مشکل رسانه ای می شود برای چند روز مشکل حل می شود ولی همین که آبها از آسیاب افتاد دوباره انتشار بو شروع می شود.

این درحالی است که تاکنون بارها مسئولان و نماینده های شهر کرمان از این شهرک در راستای حل مشکل شهرک بازدید کرده اند اما این بازدیدها نتیجه ای مشخص در برنداشته است و وعده ها برای حل این مشکل ادامه دارد. تماس خبرنگار مهر برای ارتباط با مسئولان مرتبط در خصوص نتایج پیگیری ها نیز بی نتیجه بوده است.

انتظار می رود استاندار کرمان با تشکیل یک کارگروه دلیل اصلی این مشکل را بررسی و اقدام لازم را در راستای حل این مشکل زیست محیطی انجام دهد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کرمان خبر- زمان انتشار : 02 آذر 1393 - کد خبر: 73375 www.kermankhabar.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین