پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۳۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
توجه به نقش انرژی به ویژه گاز طبیعی،در توسعه و رفاه اقتصادی هر منطقه ای مهم به شمار می آید و بهره مندی مردم خراسان جنوبی از گاز طبیعی پس از انقلاب اسلامی،راه را برای توسعه اقتصادی این استان باز کرد.

شعار سال: استان خراسان جنوبی در سال های پیش از انقلاب،به دلیل قرار گرفتن در نقطه مرزی همواره از خدمات دولت مرکزی بی نصیب بود و این امر موجب شده بود که این استان به عنوان یکی از محروم ترین مناطق کشور مطرح شود،اما امروزه در سایه توجهات ویژه نظام اسلامی عقب ماندگی های فراوان گذشته جبران شده است.

این استان همچون دیگر استان های کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای تغییرات ایجاد شده با شتاب در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت می کند،با گذشت ۳۹ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و بالا رفتن سطح آگاهی مردم میزان خدمت رسانی به آنها نیز روند مناسبی پیدا کرد و نظام اسلامی ایران نیز از خدمت رسانی به مردم این استان از هیچ تلاش و کوششی دریغ نورزیده است.

بهره مندی خراسان جنوبی از 4 هزار خط انتقال گاز

هاشمی مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت گاز در استان تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت:گاز برای شهرها و روستاهای خراسان جنوبی نعمت بسیار بزرگی است چرا که تا پیش از وصل شدن این استان به خطوط انتقال گاز،مردم در فصل سرما با مشکل و نبود منابع سوختی کافی برای گرم شدن منازل خود مواجه بودند.

وی با اشاره به اینکه گاز محور و پیشران توسعه است و به طور مسلم بدون حمایت و پشتیبانی دولت،مسئولان و مردم هرگز نمی توان روند توسعه گاز رسانی را تا به این حد پیش برد،گفت:با تلاش و حمایت مسئولان دولتی پس از انقلاب اسلامی گاز رسانی به استان، در سال ۱۳۸۵ در دستور کار دولت قرار گرفت و پس از ثبت شرکت و اخذ ردیف دستگاه در سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و اولین شهر استان در سال ۱۳۸۶ به شبکه گاز طبیعی متصل شد.

هاشمی افزود: اکنون حدود ۱۱ سال است که گاز رسانی به خراسان جنوبی آغاز شده است و از آن زمان به درصد بالایی از شهرهای استان و حتی روستاهای خراسان جنوبی گاز رسانی شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی با بیان اینکه از زمان آغاز پروژه گاز رسانی،خراسان جنوبی تاکنون از دو هزار و 335 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع شهری بهره مند شده است،گفت:در دهه فجر امسال، 88 کیلومتر در بخش شبکه تغذیه و توزیع افتتاح می شود که در مجموع خط انتقال گاز استان به دو هزار و 423 کیلومتر رسیده است.

وی افزود: در بخش شبکه و توزیع روستایی از سال ۸۶ تاکنون،دو هزار و 248 کیلومتر گاز رسانی انجام شده است که در دهه فجر امسال،140 کیلومتر دیگر نیز افتتاح می شود، با این وجود شبکه های تغذیه و توزیع روستایی به دو هزار و 388 کیلومتر می رسد.

هاشمی اظهار کرد: به یمن تلاش و حمایت مسئولان کشورمان، استان خراسان جنوبی تاکنون دارای 4 هزار و 811 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع است.

مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی گفت: از زمان آغاز پروژه گاز رسانی به استان،تاکنون 69 هزار و 139 انشعاب شهری نصب شده است که همزمان با سی و نهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران،3 هزار و 698 انشعاب دیگر نیز افتتاح می شود.

وی افزود: پیش از دهه فجر امسال، 37 هزار و 627 انشعاب در روستاها نصب شده است که به مناسبت دهه فجر، 889 انشعاب روستایی دیگر نیز نصب می شود که در مجموع استان خراسان جنوبی از 111 هزار و 353 انشعاب روستایی و شهری برخوردار است.

93درصد جمعیت شهری خراسان جنوبی از نعمت گاز برخوردارند

مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی گفت: تاکنون 21 شهر استان از نعمت گاز برخوردار بوده اند که در دهه فجرامسال ، 4 شهر گزیک،طبس مسینا ، زهان و آبیز از این نعمت برخوردار می شوند، با این وجود در مجموع 25 شهر استان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

هاشمی با اشاره به اینکه 93 درصد از خانوارهای شهری از نعمت گاز برخوردار بوده اند، افزود: این تعداد در دهه فجر 96 1/5 درصد افزایش می یابد و در مجموع بیش از ۹۴ درصد از نعمت گاز برخوردار می شوند.

وی گفت:گازرسانی به 3 شهر نهبندان، دیهوک و درح در دست اجرا است که 4/5 درصد خانوار شهری را شامل می شوند و با بهرمندی این شهرها از گاز،در سال آینده خانوارهای تحت پوشش شهری به 99 درصد خواهند رسید.

هاشمی با بیان اینکه تاکنون 215 روستا از گاز برخوردار هستند،افزود:همزمان با دهه فجر از پروژه گازرسانی 73 روستای دیگر بهره برداری می شود که با افتتاح این پروژه ها، 228 روستا از نعمت گاز بهرمند می شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی گفت:گاز رسانی به 144 روستا در دست اجرا است که 5/13 درصد خانوار روستایی استان را در برمی گیرد و با بهرمندی این روستاها در آینده خانوارهای تحت پوشش روستایی از 46 درصد به 60 درصد خواهد رسید.

وی افزود:میزان 171 میلیارد ریال برای افتتاح پروژه گاز رسانی 4 شهر استان و مبلغ 4 میلیارد و 562 میلیون ریال برای گاز رسانی به 73 روستا هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان در پایان گفت: برای مجموع پروژه های قابل افتتاح یا کلنگ زنی در دهه فجر،117 میلیارد تومان اعتبار در حوزه شرکت گاز خراسان جنوبی هزینه شده است.

گاز به عنوان یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای این خطه از کشور به شمار می رود و چند سالی است که مهمان خانه های مردم استان خراسان جنوبی است،امیدواریم با نگاه ویژه مسئولان کشوری و استانی کانون گرم مابقی خانوارهای شهری و روستایی استان با ورود این نعمت به منازل آنها گرم تر شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازباشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 19بهمن 96، کدمطلب:۶۴۲۱۹۶۲، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
خدا رو شکر دیگه کسی تو زمستون از سرما اذیت نخواهد شد
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین