پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۳۴۰
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از ارسال نامه این نهاد عالی حوزوی به رییس جمهور و تذکر درباره برخی مشکلات کشور و ضرورت رسیدگی به آ‌ن ها خبر داد.

شعارسال: آیت الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم گرامیداشت سالگرد انقلاب اسلامی در جمع طلاب و اساتید مدرسه علوی با بیان این که گفتن و نوشتن از امتیازاتی است که هر روحانی و طلبه باید داشته باشد، گفت: اگر روحانی علامه دهر محسوب شود اما بیان نداشته باشد و به صورت نا مفهوم به سخنرانی بپردازد نمی تواند اثرگذار باشد از این رو باید خود را اصلاح کند تا با مردم راحت صحبت داشته باشد.

وی افزود: مهارت گفتن و نوشتن باید در دوره جوانی آموخته شود یعنی طلاب باید این مسائل را بدانند تا بتوانند در مسیر هدایت و ارشاد جامعه استفاده کنند و مسیر صحیح را به مردم نشان دهند.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به شرکت خود و علمای برجسته امروز در درس امام راحل اظهار داشت: درس حضرت امام عمیق ترین و دقیق ترین درس بود و روح حوزه در دروس ایشان وجود داشت، ایشان شاگردان برجسته ای را تربیت کردند و بسیاری از مراجع فعلی نیز از شاگردان ایشان هستند.

وی ادامه داد: حضرت امام خیلی به شاگردان محبت می کردند و تلاش داشتند تا روحیات و اخلاق آنها تعالی پیدا کند از این رو برای تهذیب راهنمایی و ارشاد می کردند.

آیت الله یزدی با اشاره به تدوین کتابی درباره پاسخ به تهمت ها علیه شیعه تحت نظارت حضرت امام ابراز داشت: گاهی در بحث های شیعه و سنی، تهمت هایی علیه شیعه مانند تحریف قرآن و نسبت اشتباه به جبرئیل مطرح می شود که نادرست است، پرورش نوشتن و بحث های اعتقادی و شبهه در جایی که شبهه هست باید پاسخ داد نه در همه جا تا شبهه گسترش پیدا نکند.

وی با اشاره به شرایط سخت تبلیغ در زمان سابق عنوان کرد: خوشبختانه امروز دفتر تبلیغات و بزرگان کمک هایی می کنند اما شرایط سختی وجود داشت و مبلغان با استخاره کردن برای تبلیغ به شهرها می رفتند، امام به مبلغان و طلاب می فرمودند شما وقتی تا اینجا رسیده اید خیلی از سهم امام خرج شده از این رو بر شما واجب است ایام تحصیلی در قم باشید و درس بخوانید اما در زمان تعطیلی حق ندارید بمانید بلکه باید در بین مردم باشید و به تبلیغ دین بپردازید.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که طلاب جوان باید اهل قلم و بیان باشند، خاطرنشان کرد: امروز برای طلاب فضایی وجود دارد که می توانن رشد علمی و معرفتی کنند؛ بنابراین باید از امکانات حداکثر استفاده را انجام داد و در مسیر هدایت و ارشاد مردم استفاده کرد.

وی با اشاره به دوران ریاست خود بر قوه قضائیه اضافه کرد: در زمان قوه قضائیه اصلا حقوق نگرفتم و مبنای فقهی بنده این بود، در آن دوران سعی کردم که دستگاه قضایی را تقویت کنم تا خدمات بهتر و بیشتری به جامعه و مردم ارائه شود.

آیت الله یزدی با انتقاد از وجود حقوق های نجومی و عدم ساماندهی فضای مجازی از سوی دولت گفت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره معضلات فضای مجازی که از مشکلات کشور است نامه ای برای رییس جمهور نوشته و ایشان جوابی داده است، متأسفانه دولتمردان نسبت به دلسوزی ها بی توجه هستند.

وی افزود: باید با خلاف ها برخورد شود، چرا برخی باید میلیون ها تومان بگیرند و چندجا کار کنند اما عده ای دیگر دچار مشکلات جدی اقتصادی و معیشتی باشند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این که به شورای نگهبان بسیار تهمت می زنند، اظهار داشت: در دوران انتخابات صلاحیت افراد در نظر گرفته می شود اما هیچگاه خط بازی و جناح بازی نشده است، شورای نگهبان هیچگاه مصلحت اندیشی نکرده است اما اتهام بسیار است.

وی ادامه داد: فقها و حقوقدانان شورای نگهبان هیچگاه نگفتند که صلاح است فلان کس باشد، یکی از کارهای خوب شورای نگهبان اطلاعات مردمی است که در شورا منعکس می شودکه مورد تایید رهبری است.

آیت الله یزدی با تأکید بر این که همواره در شورای نگهبان بر اساس قانون عمل می شود، ابراز داشت: هیچگاه مصلحت بر قانون مقدم‌نمی شود و از هر جناحی رد و تایید شده اند، رهبری مکرر فرمودند وقتی چیزی را مجلس تصویب و شورای نگهبان تایید کرد و به امضا و ابلاغ رییس جمهور رسید شرعی است.

وی عنوان کرد: طلاب باید در حد توان مدافع انقلاب باشند، این که رهبری تاکید دارند که حوزه باید انقلابی باشد یعنی باید نیازهای اسلام و انقلاب را درک کرده و پاسخگوی آن باشند اما امروزه عده ای تلاش می کنند حوزه علمیه را به زمان قبل از انقلاب برگردانند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که باید شکرگزار حاکمیت نظام اسلامی باشیم، خاطرنشان کرد: باید قدردان انقلاب اسلامی باشیم و حمایت کنیم و تز ولایت فقیه فاصله نگیریم، متأسفانه هنوز تز ولایت فقیه برای خیلی ها روشن نشده است./1323/پ۲۰۲/ق

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری رسا ، تاریخ انتشار: 18 بهمن 1396 ، کدخبر: 554045 ، www.rasanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین