پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۳۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸
طراح و کارآفرین گردشگری هنری گفت: ظرفیت تولید ثروت و ارزآوری هنر و گردشگری هنری باعث کارآفرینی و اشتغالزایی می شود و امید به ایران و آینده را در نسل جوان کشور بیشتر می کند.

شعارسال: سیده‌ محبوبه کاظمی دولابی روز جمعه ضمن تشریح چالش های فرا رو و الزامات گردشگری هنری اظهار داشت: برای توسعه گردشگری هنری به یک هدف و اولویت مشترک و تفکر سیستمی نیاز هست که منجر به یک برنامه و چشم انداز مشترک در بخش خصوصی و دولتی بشود.

وی ادامه داد: دوم اینکه مفاهیم و تعاریف مشترکی از گردشگری هنری باید تدوین و تبیین شود، ضمن اینکه بعد از هدفگذاری و ارائه تعریف مشترک نیازمند برنامه ریزی، تفاهم و انضباط فکری در مدیریت اجرایی گردشگری هنری هستیم تا کمتر تحت تاثیر تغییر روندها و تصمیم گیری‌ها باشیم.

این دانش‌آموخته مدیریت عالی گردشگری، گردشگری هنری را از عوامل توسعه کشور دانست و افزود: سالها پیش، گردشگری هنری به صورت یک طرح کارآفرینی در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شد اما روند کار آنگونه که انتظار بود، جلو نرفت و امید است خود مجمع تشخیص مصلحت، سازمان میراث فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگرانی که در این خصوص احساس مسئولیت می کنند، کار را در حوزه گردشگری هنری با جدیت ادامه دهند.

این فعال اقتصادی - فرهنگی یکی از روش‌ های موثر برای ارزآوری را ورود گردشگران خارجی به کشور دانست و به یکی از سخنان «ماهاتیر محمد» نخست وزیر اسبق مالزی اشاره کرد که گفته بود «اگر مالزی یکی از پل های تاریخی اصفهان را داشت، ایران را از درآمد نفت بی نیاز می کرد

کاظمی دولابی افزود: امروز و با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب، ما نه تنها در برابر خود و فرزندانمان مسئول هستیم بلکه باید «پاسخگو» هم باشیم که چه زندگی و وضعیتی را برای آنها رقم زده و دستاوردهایمان مثلا در حوزه فرهنگ و گردشگری چه بوده تا در برابر آنها شرمنده نباشیم.

مدیر مسئول نگارخانه ترانه باران که به صورت تخصصی در حوزه‌ هنرهای ایرانی - اسلامی فعالیت می ‌کند، پیرامون گردشگری هنری گفت: هدف ما از گردشگری هنری (Art Tourism) که دارای پتانسیل جذب سرمایه است، علاوه بر افزایش میزان گردشگران و اقامت آنان، فعال کردن پتانسیل و استعداد‌های اقتصادی عرصه هنر است تا از طریق معرفی و فروش آثار هنری و محصولات فرهنگی و هنری بتوان موجب کارآفرینی، اشتغالزایی و تقویت معاش هنرمندان شده و با ایجاد ارزش افزوده و رونق اقتصادی هنر، باعث افزایش انگیزه آنان برای ادامه فعالیت شد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که از گردشگری هنری سخن می گوییم، منظور صرفاً تأمین درآمد و معاش زندگی چند هنرمند نیست بلکه در یک سیستم گردشگری هنری منضبط ، مشاغل و افرادی بسیاری وارد بازار کار و سرمایه می شوند و در کنار کار اقتصادی آنها، نشاط جامعه نیز بیشتر می شود.

این طراح و کارآفرین گردشگری هنری گفت: زنان کشور ما خصوصاً زنان سرپرست خانواده و خانم هایی که مستقل زندگی می کنند، هم نیازمند اشتغال بوده و باید با توسعه زیرساختهای مورد نیاز اشتغال برای آنها، مانع یأس و افسردگی این قشر فعال جامعه شویم.

کاظمی دولابی افزود: ضمن اینکه امروز فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز نقش غیرقابل انکاری در زندگی ما ایفا کرده و باید از این فناوری های جدید در توسعه گردشگری هنری و ایجاد اشتغال برای زنان بهره ببریم، چرا که تولید ثروت و ارزآوری هنر و گردشگری هنری باعث کارآفرینی و اشتغالزایی می شود و امید به ایران و آینده را در نسل جوان کشور بیشتر می کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برخی اقدامات انجام گرفته در نگارخانه ترانه باران اشاره کرد و گفت: دومین حراج باران به عنوان «اولین رویداد گردشگری هنری» در سال ٩6 نیز به مانند سال پیش با محوریت هنرهای ایرانی - اسلامی خط و خوشنویسی و با وجود شرایط سخت اقتصادی برگزار شد که استادان، هنرمندان، کارشناسان و مشاوران زیادی در این کار همراهی کردند.

وی افزود: باید گالری‌ها، تئاترها، سینماها و کنسرت ‌ها که بخشی از ارکان اصلی «گردشگری هنری» هستند و همچنین حوزه مهم صنایع دستی را یاری داد و آنها را به نحو احسن در خدمت توسعه و بهبود رفاه و آرامش کشور درآورد که توجه به این امر علاوه بر تاثیر در توسعه اقتصاد کشور، در توسعه روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته و اشتغال زنان نیز تأثیر بسزایی دارد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 20بهمن 1396 ، کدخبر: ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
0
بدیهیه که هزار تا مزیت برای کشور به همراه میاره فقط اینکه تو یه سری از استان ها هنوز منابع طبیعی و گردشگریش مورد توجه اندکی هم قرار نگرفته جای افسوس داره
ا.ف75
ناشناس
Norway
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
اصولا با معرفی فرهنگ و هنر کشور به جهانیان میتونیم اون تبلیغ منفی ای که علیه ما انجام گرفته رو جبران کنیم ، فرهنگ و هنر کشور کلید معرفی مردم به جهانیان است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین