پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۹۳۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱
مدیرکل سازمان نوسازی مدارس استان تهران گفت: انتظار داریم اعضای شورای شهر آمار فرسودگی مدارس را از این سازمان بگیرند و بیشتر از صحبت درباره آن، به ما در زمینه رفع مشکلات کمک کنند.

شعارسال:   داریوش ورناصری مدیر کل سازمان نوسازی مدارس استان تهران درباره بحث فرسودگی مدارس پایتخت، خصوصا مدارس غیر دولتی که اعضای شورای شهر بر آن تاکید چند باره داشته اند، گفت: من خواهشم از اعضای شورای شهر این است که اطلاعات دقیق در این زمینه را از سازمان نوسازی مدارس بگیرند و به اطلاعاتی که دهان به دهان می چرخد توجهی نکنند. ما مشکلات زیادی در نوسازی مدارس داریم اما این آماری که دوستان می دهند درست نیست.

وی ادامه داد: دوستان شورای شهر می توانند با ما مکاتبه کنند یا با بنده تماس بگیرند تا اطلاعات دقیق در این زمینه را به آنها ارائه دهیم. ضمن اینکه من هم می توانم از امروز تا فردا درباره مشکلات حرف بزنم. ما از دوستان در شورای شهر تهران کمک می خواهیم نه اینکه فقط اظهار نظر کنند.

مدیر کل سازمان نوسازی مدارس استان تهران در ادامه درباره اینکه آیا به واقع وضعیت فرسودگی مدارس در بافت فرسوده و خصوصا مدارس غیر دولتی بحرانی است یا نه نیز بیان کرد: نمی توانیم از واژه بحرانی برای این وضعیت استفاده کنیم. ما در تهران مدارسی که بالای ۴۰ سال قدمت دارند یا در بافت فرسوده هستند نسبت به سایر استان ها بیشتر داریم اما وضعیت مدارس به گونه ای نیست که بگوییم روی سر دانش آموزان آوار می شود و در شرایط عادی قابل استفاده است. کاری که باید در خصوص این مدارس انجام دهیم این است که گام به گام از چرخه آموزش آنها را خارج کنیم و جایگزینشان کنیم.

ورناصری ادامه داد: ما نمی توانیم به کسانی که مدارس غیر دولتی می زنند در مباحثی مثل اینکه بروید در فلان مکان این مدارس را دایر کنید ورود کنیم.

وی همچنین با اشاره به مقاوم سازی مدارس نیز اظهار کرد: ما از سال ۸۵ بحث مقاوم سازی مدارس را آغاز کردیم و تا امروز پیشرفت ۴۲ درصدی داشته ایم. برای سال ۹۷ نیز تعدادی مدرسه را برای این منظور انتخاب کرده ایم. طرح ما در هر سال بسته به اعتباراتی که برایمان در نظر گرفته می شود، پیش می رود. از اعتبارات راضی نیستیم و هر چند به مشکلات اقتصادی کشور واقف هستیم اما برای این منظور باید اعتبارات خوبی تعریف شود چون ما در بحث مقاوم سازی نمی توانیم زمان را از دست بدهیم.

مدیر کل سازمان نوسازی مدارس استان تهران درباره میزان دقت در امر مقاوم سازی مدارس نیز بیان کرد: مدارسی که نا ایمن هستند در بحث مقاوم سازی بر اساس یک دستورالعمل از فنداسیون تا سقف بهسازی و مقاوم سازی می شوند به گونه ای که می توان گفت پس از مقاوم سازی کاملا نوسازی شده و برابر حوادث غیر مترقبه مانند زلزله نیز آماده هستند.

ورناصری با بیان اینکه در بحث نوسازی و تکمیل مدارس حدود ۳۰ درصد کمک خیرین تا کنون محقق شده است، گفت: امیدواریم کمک خیرین در بحث های مقاوم سازی نیز وارد شود و ما بیش از گذشته از این پتانسیل سود ببریم.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که برای موضوع بهسازی سرویس های بهداشتی که در برخی مدارس در وضع نامطلوبی هستند چه تمهیدی اندیشیده شده است نیز تصریح کرد: ما در بحث مقاوم سازی به سرویس بهداشتی مدارس نیز مانند سایر قسمت های ساختمان نگاه می کنیم و تعمیرات انجام می دهیم. به صورت موردی هم برخی مواقع به این موضوع ورود می کنیم اما این مسئله بیشتر مواقع مشکل داخلی مدارس در نظر گرفته می شود که خود مدارس برای ساماندهی آن باید اقدام کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 20 بهمن 1396، کدخبر: 4223413، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
0
به جای اینکه بگن خیرین سی درصد کمک کردن باقیشو خودمون درست میکنیم میگه امیدواریم خیرین برای مقاوم سازی هم ورود کنن تا بهره ببریم!!!
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
کاش دگ از قبیل اتفاقات اتش گرفتن کلاس تو ایران نبینیم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین