پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸
مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران گفت: درخواست ما این است که مردم اختلالات اوتیسم را شناخته و به بیماران مبتلا به اوتیسم برچسب بد نزنند.

شعارسال:   سعیده غفاری گفت: تفاوت در رفتار افراد مبتلا به اوتیسم به نسبت سایر افراد مشهود است، اما این تفاوت‌ها نباید منجر به قضاوت افراد در خصوص بیماران اوتیسم شود.

وی افزود: مشکل اصلی که خانواده‌های درگیر با بیماری اوتیسم با آن مواجه می‌شوند همین قضاوت‌ها است و این موضوع کار را برای اعضای خانواده بیمار اوتیسم نیز دشوار می‌کند.

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران با درخواست از مردم ایران خاطرنشان کرد: درخواست ما این است که مردم ایران اختلالات اوتیسم را بشناسند و به فرد مبتلا به این بیماری انگ‌های مختلف نزنند.

غفاری ادامه داد: اوتیسم یک اختلال نافذ رشدی است و فرد مبتلا به این بیماری بدون شک تفاوت‌های رفتاری را به نسبت سایر افراد دارد، اما این موضوع نباید سبب برچسب منفی زدن به افراد مبتلا به بیماری اوتیسم شود.

وی در خصوص وضعیت مراکز جامع اوتیسم در سراسر کشور اظهارکرد: در حوزه مراکز جامع اوتیسم، با کمبود‌های زیادی مواجه هستیم. در بسیاری از شهرستان‌های کشور حتی مکانی برای تشخیص بیماری وجود ندارد و خانواده‌ها مجبور می‌شوند برای شناسایی بیماری فرزندان خود به تهران سفر کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار: 20 بهمن 1396، کدخبر: 395145، www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
0
وقتی یه بیماری پیش میاد برای یه خانواده اولین دغدغه رفع کردنشه اما اگه فرهنگ جامعه درست نباشه اون یک درد رو به هزار تا درد روانی تبدیل میکنه و اون فرد و خانوادش دیگه نمیتونن از اون به بعد زندگی اجتماعی خوبی رو تجربه کنن
ا.ف75
ناشناس
United Kingdom
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
کسی که به بیماران خاص انگ نامناسب میزند ولی ئر جامعه ای رشد پیدا کرده که برای ضعیفان و قشر محروم جامعه ارزشی وجود نداشته ، امیدوارم این عزیزان در جامعه بتوانند همانند دیگران به زندگی عادی بپردازند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین