پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۴۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵
رئیس سابق سازمان تربیت بدنی گفت: سفر رئیس فیفا به ایران اتفاق مثبتی برای فوتبال ما است، اما اینفانتینو اختیارات محدودی دارد.

شعارسال: کنفدراسیون فوتبال آسیا باز هم در حرکت سیاسی در قبال فوتبال ایران، حق میزبانی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در مقابل تیم‌های عربستانی را از کشور ما گرفت و عمان را به عنوان کشور میزبان بازی‌های تیم‌های ایرانی و عربستانی انتخاب کرد. در حال حاضر درخواست همه اهالی فوتبال اعتراض به رای AFC نزد سازمان بالاتر یعنی فیفا است و طبق برنامه‌ها جیانی اینفانتینو رئیس فیفا هم قرار است اسفند ماه سفری به ایران داشته باشد و شاید بهترین فرصت ممکن برای گرفتن حق فوتبال ایران از کنفدراسیون فوتبال آسیا باشد.

مصطفی هاشمی‌طبا رئیس سابق سازمان تربیت بدنی در مورد حضور رئیس فیفا در ایران و درخواست‌های مسئولین ورزش از اینفانتینو برای استیفای حق فوتبال ایران گفت: اینکه رئیس فیفا قرار است برای دومین بار به ایران سفر کند اتفاق خوبی برای فوتبال و ورزش ما است و حضور اینفانتینو می‌تواند نگاه همه دنیا را به ایران معطوف کند. اما اینکه در سفر رئیس فیفا به ایران باید چه محورهایی مورد مذاکره قرار گیرد بحثی است که باید مسئولین ورزش کشور به آن توجه کنند و درخواست‌های معقولی از رئیس فیفا داشته باشند.

وی ادامه داد: فیفا هم محدودیت‌هایی دارد و رئیس فیفا هم اختیارات خاصی دارد که نمی‌توان انتظارات واهی از او داشت. بحث آموزش و همچنین ارتباطات گسترده بین ورزش و فدراسیون فوتبال با فیفا می‌تواند از درخواست‌های مسئولین از اینفانتینو باشد، اما حضور رئیس فیفا در ایران قطعا اتفاق مثبتی برای فوتبال ما است.

فیفا باید در مساله میزبانی نمایندگان ایران ورود کند

هاشمی‌‌طبا در خصوص حل مشکل میزبانی نمایندگان ایران از تیم‌های عربستانی در زمان حضور اینفانتینو در تهران گفت: مساله‌ای که مشخص است تخلف آشکار کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص عدم اعطای میزبانی به نمایندگان فوتبال ما است و شکایت فدراسیون به مرجع بالاتر ربطی به حضور اینفانتینو در ایران ندارد. مسئولین فدراسیون چه بخواهند و چه نخواهند باید به رای کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض کنند و فیفا باید در این مساله ورود کند.

وی افزود: اما اینکه حضور اینفانتینو در ایران را عامل حل این مشکل بدانیم درخواستی غیرطبیعی است. رئیس فیفا در بعضی جهات اختیارات محدودی دارد و نمی‌تواند تصمیمات کلانی بگیرد. اما قطعا در زمان حضور اینفانتینو در تهران باید بحث میزبانی تیم‌های ایرانی از نمایندگان عربستان مطرح شود و اعتراض ایران به گوش رئیس فیفا برسد.

صحبت‌های مسئولین فدراسیون فوتبال با آرای AFC تناقض دارد

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی در مورد ضعف فدراسیون فوتبال و مسئولین ورزش در گرفتن حق نمایندگان ایران از کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: قدرت سیاسی عربستان در AFC به مراتب بالاتر از ایران است و به همین دلیل آرای آنها کاملا به نفع عربستان و به ضرر ما است، ما هم نباید بهانه دست عرب‌ها می‌دادیم که متاسفانه این بهانه را دست آنها دادیم. مسئولین فدراسیون فوتبال چندین بار اعلام کردند که مساله حل شد اما در پایان دیدیم که رای به نفع ایران نبود. صحبت‌های مسئولین فدراسیون فوتبال با آرای AFC تناقض دارد و در این مورد یا AFC حرفش را عوض کرد و یا اینکه تصمیمات آنها کلی بود و ربطی به ایران نداشت اما مسئولین فدراسیون احساس کردند که رای به نفع ایران است.

وی ادامه داد: در این زمینه وزارت ورزش هیچ اشرافی به موضوع نداشت و نمی‌توانست به صورت تخصصی دخالت کند و فدراسیون فوتبال باید با استفاده از تجربه افراد حقوقی کارآمد این مشکل را حل می‌کرد که با توجه به نفوذ عربستان در کنفدراسیون فوتبال آسیا تاثیر خاصی هم نمی‌توانست داشته باشد. وقتی همین مشکل بین قطر و عربستان بوجود آمد و کنفدراسیون فوتبال آسیا خیلی راحت این مشکل را بین دو کشور حل می‌کند اما در بحث ایران نمی‌تواند حل کند. کاملا مشخص است که تصمیمات سیاسی است و در حال حاضر بهترین راه ممکن شکایت از رای AFC به فیفا است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 20 بهمن 1396، کدخبر: 345237، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
0
انقدر تو زمینه دیپلماسی ورزشی ضعیف عمل میکنن ماشالله که روشون نمیشه اون چیزی که هست رو بگن
ا.ف75
ناشناس
Switzerland
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
0
0
خب اگه اینجوریه چرا شکایت نمیکنن؟
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین