پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۴۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹
رئیس انجمن مخترعین استان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر 1200 اختراع از مخترعین استان را به ثبت رسانده‌ایم که عمده آن‌ها در حوزه فنی و مهندسی، ریاضی، علوم تغذیه و سایر رشته‌های مختلف بوده است.

شعار سال: علی‌ اصغر برهمند اظهار کرد: تعداد مخترعین استان خراسان رضوی در عرصه ملی بسیار بالا است و در عرصه بین‌المللی نیز می‌توان به مشارکت در نمایشگاه بین‌المللی سوئیس، مالزی اشاره کرد که در کشور مالزی توانستیم مقام دوم جهانی را کسب کنیم؛ همچنین دانش‌آموزان ما در کشورهای انگلستان و آلمان نیز توانستند افتخارات چشمگیری را کسب کنند که در مجموع می‌توان گفت مخترعین استان خراسان رضوی بعد از تهران بیشترین تعداد اختراع را در کل کشور دارند.

وی ادامه داد: مخترعین ما خلاء‌های موجود در جامعه را پیدا کرده و بر روی آن‌ها کار می‌کنند تا آن‌ها را برطرف سازند. در واقع با اختراعات این افراد هست که جامعه بشری می‌تواند آسایش را در آینده تجربه کند، برای مثال ما شاهد هستیم که از زمان کشف پنی‌سیلین و صابون عمر بشر چند درصد افزایش یافته است و مخترعین در واقع رفع نیازهای روز جامعه را بر عهده دارند.

رئیس انجمن مخترعان خراسان رضوی در خصوص حمایت‌های دولت از مخترعان تاکید کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که اختراع را تبدیل به ثروت کنیم متاسفانه مخترعین ما وثیقه‌ای ندارند که بتوانند از بانک‌ها وام بگیرند و یا سرمایه چندانی برای انجام اختراعات خود نیز ندارند.

برهمند با تاکید براینکه عمده انتظار مخترعین از بخش خصوصی است، اضافه کرد: تا زمانی که حمایت‌های مالی از مخترعین صورت نگیرد، عملا کار اختراع لنگ می‌ماند و نمی‌توان اختراعات را به تولید و استفاده مردم رساند.

وی تصریح کرد: هر مخترع می‌تواند به مثابه یک چاه نفت باشد و کشور را نجات دهد و به کمک آن‌ها تحریم‌ها را دور بزنیم و خودمان تولید کنیم، اما متاسفانه در اقتصاد مقاومتی به‌رغم تاکیدات مقام معظم رهبری بر آن که به معنای اتکا به تولید ملی است، کسی در کشور به این مساله اهمیت نمی‌دهد.

رئیس انجمن مخترعان خراسان رضوی یادآور شد: سرمایه اصلی مخترعین ما تنها علم و دانش آنان است، و متاسفانه عموما سرمایه‌گذاران ما افرادی هستند که موروثی ثروتمند شدند نه به خاطر علم و پژوهش که این مساله یک خلاء محسوب می شود. اینکه ما بگوییم از هزار مقاله دو اختراع به دست می‌آید و از هر 100 اختراع دو اختراع به تجاری‌سازی می‌رسد، یک مشکل اساسی در کشور ما است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 20 بهمن 96، کد مطلب: 96112011541: www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fox
United Arab Emirates
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
0
واقعا اینکه گفتید از هر 100 اختراع دو تای انها تجاری سازی میشود بزرگترین درد امروز مخترعان ماست
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین