پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۴۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
مدیرعامل شرکت بهستان دارو گفت: سخت است تصور کنیم عراق و سوریه فقط به خاطر کمک ما به شکست داعش از ما دارو بخرند.

شعار سال: پیام دین‌دوست در اولین کنگره بین‌المللی داروسازی نوین اظهاراتی را مطرح کرد که اهم آنها به شرح زیرند:

- اتفاقاتی که در گذشته برای بازار داروی دنیا رخ داده، حالا در حال رخ دادن برای بازار ما است بنابراین موضوع عدم قطعیت آینده برای بازار دارویی ما کمتر از بازارویی دنیا است.

- صنعت داروی جهان با نرخ رشد بیشتری (حدود شش درصد) نسبت به رشد GDP دنیا در حال رشد است و این صنعت جزو پرسودترین صنایع دنیا است.

- شاهد تایید تعداد بیشتری از داروهای هایتک و به ویژه اُرفَن توسط FDA هستیم. علت این است که ثبت این داروها سریعتر انجام می‌شود، در جمعیت کمتری عرضه می‌شوند لذا خطر ایمنی برای آن ها کمتر است و از نظر قیمت هم وضعیت بهتری دارند.

- در کشورهای متعددی تعداد کارشناسانی که پرونده و فایل داروها را بررسی می‌کنند و حتی FDA بیش از یک میلیارد دلار بودجه سالانه برای انجام این کار دارد و هزینه زیادی هم بابت بررسی پرونده و فایل داروها دریافت می‌کند.

- هارمونیزیشن از جمله مواردی است که می‌تواند باعث بهبود فرایند ثبت دارو شود و فشار کاری را بر رگولاتورها کاهش دهد.

- شک نکنید به سمتی می‌رویم که در آینده رگولاتوری جهانی در حوزه دارو خواهیم داشت و هم‌اکنون نیز در برخی مناطق رگولاتورهای منطقه‌ای در حال فعالیت هستند.

- سخت است تصور کنیم عراق و سوریه فقط به خاطر کمک ما به شکست داعش از ما دارو بخرند. آیا اگر عراق و سوریه دارو تولید می‌کردند ما حاضر به خرید از آن ها بودیم؟

- در ایران هنوز شرکت‌های دارویی بطور سنتی کار می‌کنند و حتی تولید قراردادی هم به معنای واقعی نداریم و رگولیشن آن را هم به معنای واقعی نداریم.

- پیش‌بینی می‌شود با توجه به قانون مالیاتی ترامپ که به نفع شرکت‌ها است، شاهد M&Aهای بیشتری در صنعت داروی جهان باشیم اما در ایران رخ دادن چنین اتفاقی بسیار سخت به نظر می‌رسد.

- روش‌ها و مدل‌های قیمت‌گذاری دارو در دنیا مدام به‌روز شده است و حتی روشی اجرایی شده که بر مبنای آن بیمه پرداخت دارو را به شرط اثربخشی مناسب انجام می‌دهد اما اگر بعدا در بازار مشخص شود که دارو اثربخشی مناسب را نداشته است، بیمه می‌تواند پول خود را از شرکت تولیدکننده پس بگیرد که چنین کاری در مورد یکی از داروهای امژن در بازار آمریکا انجام شده است.

- داروهای بایوسیمیلار باید ثابت کنند که دقیقا مشابه محصول برند اصلی هستند. یعنی حتی جمعیتی که داروی بایوسیمیلار روی آنها تست می‌شود باید عینا همان جمعیتی باشند که داروی اصلی روی آن ها تست شده است یا End Point هر دو باید یکی باشد. اما بعضا شاهد این هستیم که داروی بایوسیمیلار در یک اندیکاسیون کوچک خود را ثابت می‌کند اما در بازار اعلام می‌شود که در اندیکاسیون‌های دیگر هم قابل مصرف است! نکته مهم دیگر در مورد داروهای بایوسیمیلار تاثیر تغییر مصرف از داروی اصلی به داروی بایوسیمیلار روی بیماران است که در این زمینه مطالعاتی در جهان در حال انجام است تا تاثیرات این کار را روی درمان بیمار بررسی کند.

- هرچقدر رگولاتور دارو قوی باشد، اعتماد مردم به مجموعه نظام دارو و بازار دارو اعم از تولیدکنندگان و حتی واردکنندگان بیشتر می‌شود.

- شبکه‌های اجتماعی اهمیت زیادی دارند و چه بخواهیم، چه نخواهیم این فضا رو به رشد است. مقررات فعلی این است که شیوه قرارداد شرکت‌های دارویی برای کسب‌وکار و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی باید عین رسانه‌های دیگر باشد و اگر یک شبکه اجتماعی امکان تبلیغ عین رسانه‌های دیگر را نداشته باشد شرکت دارویی حق استفاده از آن را ندارد. قطعا شبکه‌های اجتماعی و آنلاین بیزینس بیشتر و بیشتر خواهند شد و ما نمی‌توانیم بگوییم این پدیده غیرقانونی است و فکر کنیم مردم از آن استفاده نخواهند کرد. مردم به شبکه‌های اجتماعی نیاز دارند و قطعا این نیاز بیشتر هم خواهد شد اما نیازمند مقررات و رگولیشن در این زمینه داریم.

- برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای خارجی روزی نیست که فهرست محصولات ریکال شده خود را در معرض دید عموم نگذارند. این کار به مردم پیام می‌دهد که حواس رگولاتور کاملا جمع است.

پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت نظام دارویی:

1- افزایش آموزش نیروی انسانی و کارشناسان جهت بررسی بهتر پرونده‌های دارویی و فعالیت در بخش رگولاتوری.

2- دنبال کردن بحث هارمونیزیشن و حتی اتحاد با کشورهای دیگر برای داشتن یک نظام رگولاتوری مشترک.

3- تقویت رگولیشن در حوزه برون‌سپاری.

4- قیمت‌گذاری با توجه به تحقیق و توسعه و ارتقای GMP.

5- استفاده بیمه از مدل‌های پیشرفته و موفق جهانی.

6- رگولیشن در حوزه شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی از این طریق.

7- رگولیشن داروهای بایوسیمیلار و آپدیت بودن در این حوزه جهت رفع برخی نگرانی‌ها.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی فانا، تاریخ انتشار 19 بهمن 96، کد مطلب: 12436، www.phana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
0
واقعا به بعضی بخش ها اگر توجه بشه هم اون سازمان بهتر عمل میکنه هم اینکه اشتغال زایی میشه! آموزش دادن نیروی انسانی و جذب نیروی جدید هم به بهبود اوضاع دارو کمک میکنه هم زمینه های اشتغالو زیاد میکنه
ا.ف75
ناشناس
United Kingdom
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
صنعت داروی کشور خداروشکر به خودکفایی کامل رسیده و امروزه یکی از مهم ترین درآمد های صادارت غیر نفتی ما ناشی از فروش دارو هست ، باید به تنوع محصولات نیز اهمیت بیشتری داده بشه تا زمینه رو برای بازار های جدید منطقه ای بوجود بیاریم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین