سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۴۹۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
به نقل از مدیرعامل شرکت ایران ایر نوشت:این شرکت مشکلی با تامین مالی خرید هواپیما از بوئینگ و ایرباس ندارد، اما اگر آمریکا مجوزهای صادراتی را تمدید نکند، تحویل هواپیماها ممکن است با مانع مواجه شود.

شعارسال:به نقل از مدیرعامل شرکت ایران ایر نوشت:این شرکت مشکلی با تامین مالی خرید هواپیما از بوئینگ و ایرباس ندارد، اما اگر آمریکا مجوزهای صادراتی را تمدید نکند، تحویل هواپیماها ممکن است با مانع مواجه شود.

شرفبافی در حاشیه کنفرانس یورومانی ایران در پاریس گفت، ایران ایر اولین هواپیمای بوئینگ خود را اواخر سال جاری میلادی تحویل خواهد گرفت. ایران ایر انتظار دارد دریافت هواپیماهای ایرباس ساخته شده مخصوص ایران را سال آینده آغاز کند.

شرفبافی افزود: «تحویل بوئینگ در سال 2018 و ایرباس در سال 2019 خواهد بود. ما مشکلی با تامین مالی این معاملات نداریم.»

منابع صنعتی گفته اند، یکی دیگر از مشکلات مهم این است که ایران ایر پیش پرداخت هواپیماها را که برای شروع ساخت هواپیماهای جدید بوئینگ و ایرباس سفارش ایران ضروری است، با کندی پرداخت می کند.

شرفبافی بدون ارائه توضیح بیشتر تایید کرد که پیش پرداخت ها واریز نشده است.

به دلیل اینکه قطعات هواپیماهای سفارش داده شده ایران از جمله بوئینگ های 777 باید از مدتی قبل سفارش داده می شد، منابع صنعتی نسبت به شروع تحویل هواپیماهای بوئینگ به ایران در سال جاری میلادی ابراز تردید کرده اند.

جان لیحی، مدیر فروش سابق شرکت ایرباس در ماه ژانویه گفته بود، زمانبندی تحویل هواپیماها به ایران به دلیل تاخیر در پیش پرداخت ها ممکن است به تاخیر بیافتد.

شرکت بوئینگ هنوز به صورت رسمی فهرست سفارشات ایران را منتشر نکرده است. بر اساس مقررات شرکت بوئینگ انتشار سفارشات بعد از انجام پیش پرداخت ها صورت خواهد گرفت.

تاکنون ایران ایر 3 فروند هواپیمای ایرباس که در اصل برای ایرلاین های دیگر ساخته شده بود و 8 فروند هواپیمانی توربوپراپ ای تی آر را تحویل گرفته است.

با وجود اینکه ایران به موجب برجام اجازه یافته از شرکت های غربی هواپیما خریداری کند، اما خرید این هواپیماها نیازمند کسب مجوز خزانه داری آمریکاست، زیرا قطعاتی از این هواپیماها توسط شرکت های آمریکایی ساخته می شود. مجوزهای موجود در پایان سال 2020 منقضی می شود و باید برای تکمیل تحویل هواپیماها باید مجددا تمدید شود.

شرفبافی افزود: «اینکه مجوزها تمدید خواهد شد یا نه، باید منتظر ماند و دید. این بستگی به آمریکا دارد.»

مدیرعال ایران ایر گفت، به موجب برنامه زمان بندی شده قبلی، باید تا سال 2020، 37 تا 38 فروند هواپیما تحویل ایران داده شود که 15 فروند آن بوئینگ و 20 فروند ای تی آر هستند.

«ما باید از بازه زمانی این مجوزها استفاده کنیم.»

شعارسال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری خبر آنلاین ، تاریخ انتشار، تاریخ انتشار20 بهمن 96، کدخبر: 753517، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
0
آمریکا بنظر میاد در حال بازی دادن ماست با قبول برجام از یک طرف و تحریم های جدید از طرف دیگر
ا.ح75
ناشناس
Germany
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
کل خیر برجام برای ما همین هواپیماها بوده که خب اونم بند به اجازه امریکاست
ا.ف75
Fox
United States
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
باید امریکا این را بداند که قرارداد بین المللی چیزی نیست که بتوانداگر دوست نداشته باشد انرا باطل کند
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین