پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۴۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با تاکیدبراینکه نتایج آزمایشات و تست‌های زنان نباید در اختیار هیچ کسی جز فرد بیمار قرار گیرد، گفت: اگر چنین مسئله‌ای در بیمارستان یا درمانگاهی پیش آمد که فردی اطلاعات شخصی بیمار را در اختیار دیگران یا خانواده‌اش گذاشت باید معرفی شوند و آن فرد می‌تواند از طریق قانون آن را پیگیری کند.

شعارسال:عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با تاکیدبراینکه نتایج آزمایشات و تست‌های زنان نباید در اختیار هیچ کسی جز فرد بیمار قرار گیرد، گفت: اگر چنین مسئله‌ای در بیمارستان یا درمانگاهی پیش آمد که فردی اطلاعات شخصی بیمار را در اختیار دیگران یا خانواده‌اش گذاشت باید معرفی شوند و آن فرد می‌تواند از طریق قانون آن را پیگیری کند.

ناهید خداکرمی، رئیس انجمن علمی مامایی ایران و عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره استعلام تاهل برای انجام تست پاپ اسمیر گفت: به هیچ وجه در هیچ درمانگاه یا بیمارستانی به این گونه نیست که برای تاهل فرد مراجعه کننده استعلامی صورت بگیرد.

او ادامه داد: ممکن است فرد مراجعه کننده بیوه یا مطلقه باشد؛ بنابراین هیچ وقت برای این موارد استعلام نمی‌شود. نه تنها تست پاپ اسمیر بلکه در رابطه با دیگر معاینه‌های زنان نیز به همین صورت است و کسی وارد مسائل خصوصی مراجعه کننده و بیمار نمی‌شود.

خداکرمی درباره تست پاپ اسمیر به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: پاپ اسمیر یک روش غربالگری سرطان دهانه رحم است و طبق پروتکل کشور از 30 سال شروع و اگر جواب آزمایش خوب باشد هر 5 سال تکرار می‌شود.

عضو کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران تاکید کرد: اگر فرد مراجعه کننده رفتار پرخطر یا زمینه ریسک وخطر داشته باشد این تست انجام می‌شود. بنابراین این تست عام یا اورژانسی نیست و در مجموع تیم پزشکی به مسائل خصوصی مردم کاری ندارد.

وی با اشاره به پروتکل وزارت بهداشت درباره تست پاپ اسمیر، گفت: اطلاعات غربالگری سرطان دهانه رحم و دیگر معاینه‌های بانوان جزو اطلاعات شخصی هر فرد محسوب می‌شود و در اختیار هیچ کس حتی خانواده فرد قرار نمی‌گیرد.

خداکرمی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم پزشکی و مامایی رازداری است، گفت: در رابطه با آزمایش‌ها و تست‌های زنان هیچ ماما و هیچ پزشکی به خانواده آنها اطلاع نمی‌دهد و وارد مسائل شخصی نمی‌شود. به نظر می‌رسد وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی هم به همین گونه رفتار می‌کنند.

وی افزود: در پروتکل وزارت بهداشت برای تست پاپ اسمیر چنین مسئله‌ای وجود ندارد و هیچ کس در مسائل شخصی بیمار حق دخالت ندارد.

خداکرمی گفت: اگر چنین مسئله‌ای در بیمارستان یا درمانگاهی پیش آمد که فردی اطلاعات شخصی بیمار را در اختیار دیگران یا خانواده‌اش گذاشت باید معرفی شوند و آن فرد می‌تواند از طریق قانون آن را پیگیری کند.

او افزود: برخی مسائل از بعد حقوقی، پزشکی و اجتماعی شاید نیاز باشد که اطلاع داده شود به طور مثال اگر مراجعه کننده ایدز داشته باشد باید به همسر او اطلاع داده شود که در این صورت هم رضایت شخص مهم است و از خود او اجازه گرفته می‌شود. همه مسائل ابتدا به خود فرد بیمار گزارش داده می‌شود.

شعارسال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار، تاریخ انتشار20 بهمن 96، کدخبر: 587583، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
0
چقدر خوبه که به شکل مصرانه این چیزی که گفته شده رو بهش عمل کنن! واقعا شخصی تر و خصوصی تر از این برای هیچ فردی نیست
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین