پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۴۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۹
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به هزینه صدور کارت ملی هوشمند،گفت: رقم در نظر گرفته شده در این زمینه ۳۱ هزار تومان است و در صورتی که بیش از این رقم از مردم پول دریافت کنند با آنها برخورد می‌شود.

شعار سال: سیف الله ابوترابی، با اشاره به اینکه کارت‌های ملی هوشمند فعلی صادر شده تا سال 89 ، تنها تا پایان سال اعتبار دارد و افراد برای دریافت کارت ملی هوشمند باید اقدام کنند، اظهار کرد: این زمان به عیچ عنوان تمدید نخواهد شد و از هموطنان درخواست می‌شود برای دریافت کارت خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه رقم دریافتی برای صدور کارت ملی هوشمند 32 هزار تومان است،گفت: 9 هزار تومان از این مبلغ در زمان درخواست و تکمیل ثبت نام دریافت می‌شود که البته این رقم در جاهای مختلف از 7 تا 9 هزار تومان متغیر است. 2000 تومان نیز در زمان تحویل کارت دریافت می‌شود. همچنین بر اساس مصوبه مجلس 20 هزار تومان هم برای واریز به خزانه دولت تعیین شده است. بنابراین دریافت هر رقمی خارج از رقم 31 هزار تومان خلاف است و در صورت تخلف مراجعین می‌توانند آن را با کد و آدرس دفتر مورد نظر اعلام کنند تا رسیدگی شود.

ابوترابی بیان کرد: دفاتر پیشخوان، ثبت احوال و دفاتر پست آمادگی لازم را برای صدور کارت هوشمند دارند. و این در حالی است که هم اکنون زمان صدور کارت ملی هوشمند به کمتر از 15 روز رسیده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در مورد زمان صدور کارت هوشمند، گفت: در گذشته زمان صدور طولانی بود و مردم از این بابت نگرانی داشتند ولی حالا ثبت احوال به سمتی رفته که کارت‌های هوشمند بین 15 روز تا یک ماه پس از درخواست صادر می‌شوند. همچنین نرم افزاری را پیش بینی کرده‌ایم که در حال حاضر در مرحله تست است که فرد با مراجعه به سایت ثبت احوال می‌تواند با دادن شماره ملی در کوتاهترین زمان مرکزی که برای مراجعه مشخص شده است را پیدا کند.

در روزهای گذشته برخی از دفاتر پیشخوان در منطقه 12 اقدام به دریافت هزینه‌های 40 هزار تومانی از افراد برای صدور کارت ملی هوشمند کرده‌اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری تحلیلی مشرق ، تاریخ انتشار 20بهمن 96، کدمطلب:829622، www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
0
واقعا ثبت احوال از این حرکت خیلی پول در میاره ها! شما این هزینه رو ضرب در تعداد بکن میبینیکه عدد خیلی بزرگی میشه..کاش مردم میدونستین این هزینه ها صرف چی میشه
ا.ف75
ناشناس
United Kingdom
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
هزینه ی صدور المثنی این کارت از خود کارت خیلی بیشتر است ، چرا اینقدر اختلاف قیمت برای این کار درنظر گرفته شده است؟
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین