پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۵۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
پدافند هوایی ارتش سوریه، جنگنده رژیم صهیونیستی را سرنگون کرده است.

شعارسال:به نقل از منابع خبری، پدافند هوایی ارتش سوریه، جنگنده رژیم صهیونیستی را سرنگون کرده است. ارتش اسرائیل نیز سقوط جنگنده این رژیم را تایید کرد.

همچنین گفته می‌شود در پی سرنگون شدن یک فروند جنگنده اف16 ارتش رژیم صهیونیستی، این رژیم نیروی هوایی خود را به حال آماده‌باش درآورد.

جزئیات و آخرین اخبار این حادثه را در الف دنبال کنید:

14:35/ شلیک ۲۵ موشک به سمت جنگنده های اسرائیلی

العربیه در گزارشی عنوان کرد: سامانه موشکی دفاع ضد هوایی سوریه در اقدامی بی سابقه ۲۵ موشک به سمت جنگنده های اسرائیلی شلیک کرده است.

همچنین هاآرتص نوشت: بشار اسد با اعتماد به نفس تازه ای که به دست آورده، از «تهدید کردن» به «عمل کردن» رو آورده است.

در حادثه امروز، سیستم های دفاع هوایی سوریه آتش سنگینی را روی جنگنده های اسرائیلی گشوده و یکی از آنها را ساقط کرد؛ این حادثه در 30 سال اخیر بی سابقه بوده است.

12:55/ اسرائیل دست به دامن روسیه و آمریکا شد

در پی سرنگون شدن جنگنده اف-۱۶ ارتش رژیم صهیونیستی به دست پدافند هوایی سوریه و تنش‌های به وجود آمده در پی آن، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل گزارش داد تل‌آویو پیامی برای روسیه و آمریکا ارسال کرده است تا از وخیم‌تر شدن اوضاع جلوگیری کنند.

12:35/ ارتش اسرائیل: سوری‌ها و ایرانی‌ها با آتش بازی می‌کنند

سخنگوی اسرائیل بعد از اتفاقات صبح امروز که یک جنگنده این رژیم پس از حمله به نقاطی در سوریه ساقط شد، گفت:

سوری‌ها و ایرانی‌ها با آتش بازی می‌کنند. ما خواهان تشدید تنش نیستیم. آنهایی که علیه ما اقدام کردند، بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد.

عملیات امروز از دید ما تمام شده است.

12:10/ فرودگاه بن‌گوریون تعطیل شد

کانال دو اسرائیل امروز (شنبه) در خبری اعلام کرد که درپی تشدید شرایط امنیتی در شمال اسرائیل، فرودگاه بین‌المللی بن گوریون به طور موقت متوقف شد.

طبق گزارش رسانه‌های بین‌المللی هواپیماهای رژیم صهیونیستی درحال انجام ماموریتهای گسترده بر فراز آسمان سوریه هستند.

11:32/ حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی تیفور

منابع خبری اطلاع دادند رژیم صهیونیستی در حملات جدید خود فرودگاه نظامی تیفور سوریه را هدف قرار داده است.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد طی ساعات اخیر، ۱۲ هدف را در خاک سوریه مورد حمله قرار داده است.

گفته می‌شود پروازهای فرودگاه «بن گوریون» تل آویو موقتا به حال تعلیق درآمده است. و ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان شهرک‌های مناطق شمالی در فلسطین اشغالی توصیه کرده که همچنان در پناهگاه‌های خود باقی بمانند.

10:50/ سوریه از حملات جدید اسرائیل و مقابله با آن خبر داد

ساعتی پس از سقوط جنگنده اسرائیلی، خبرگزاری رسمی سوریه از حمله جدید رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد که ارتش سوریه با این حمله نیز مقابله کرده است.

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، ساعاتی پس از خبر سقوط جنگنده اف-16 اسرائیلی در نزدیکی جولان، از حملات جدید رژیم صهیونیستی خبر داد.

سانا نوشت که «پدافند هوایی ارتش (سوریه) با تجاوزهای جدید دشمن اسرائیلی در ریف دمشق مقابله کرد».

**  رسانه‌های اسرائیلی صبح امروز (شنبه) از سقوط یک جنگنده «اف.16» بر فراز منطقه «الجلیل» در نزدیکی جولان اشغالی خبر داده بودند و دقایقی بعد، سانا به نقل از یک منبع نظامی ضمن تایید خبر، اعلام کرد که «دشمن اسرائیلی بامداد امروز اقدام به تجاوز به یکی از مقرهای نظامی در منطقه میانی (کشور) کرد و پدافند هوایی سوریه با آن مقابله و بیش از یک پرنده را هدف قرار داده است».

خبرگزاری «معا» فلسطین به نقل از منابع اسرائیلی گزارش کرد که «منابع رسانه‌ای اسرائیلی می‌گویند که جنگنده‌های اسرائلی به چند هدف در جولان و سوریه حمله کردند سپس پدافند هوایی سوریه با جنگنده‌های اسرائیلی مقابله کرده‌ است.

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند خلبان‌های‌ جنگنده اف 16 قبل از سقوط از آن بیرون پریده‌اند و بنا به اعلام اسرائیلی‌ها، آسیبی ندیده‌اند.

سخنگوی ارتش رژیم صهونیستی سقوط یک فروند جنگنده اف‌16 این رژیم در فلسطین اشغالی را در خلال انجام عملیات در سوریه تایید کرده است. رژیم صهیونیستی مدعی شده که خلبان‌های این جنگندها ایجکت کرده و به سلامت فرود آمده‌اند.

خبرگزاری دولتی سوری- سانا- اعلام کرد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نقاطی را در اطراف دمشق هدف حمله موشکی قرار داده‌اند. سوریه همچنین اعلام کرد واحدهای پدافند هوایی این کشور موفق شده‌اند یک هواپیمای جنگنده رژیم صهیونیستی را سرنگون کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شده یک فروند پهپاد ایرانی را در سوریه رهگیری کرده و به مواضعی در داخل سوریه حمله کرده است. منابع ایرانی هنوز این خبر را تایید نکرده‌اند.

سوریه از سرنگون کردن چند فروند موشک اسرائیلی خبر داد

شبکه تلویزیونی المیادین، لحظاتی پیش در خبر فوری، گزارش داد: منابع نزدیک به دولت سوریه از سرنگون کردن چند فروند موشک اسرائیلی شلیک شده به طرف ریف دمشق خبر دادند.

همزمان خبرگزاری سوریه به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد که «دشمن اسرائیلی بامداد امروز اقدام به تجاوز به یکی از مقرهای نظامی در منطقه میانی (کشور) کرد و پدافند هوایی سوریه با آن مقابله و بیش از یک پرنده را هدف قرار داده است».

دولت سوریه بارها اعلام کرده است رژیم اسرائیل و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. به نظر می رسد با از بین رفتن خطر داعش، اسرائیل و آمریکا به تکاپو افتاده اند تا مانع از این شوند که قدرت دولت مرکزی سوریه بر مناطق مختلف این کشور حکمفرما شود. آنها رخ دادن چنین اتفاقی را پیروزی محور مقاومت در جنگ می دانند.

خبرگزاری «معا» فلسطین به نقل از منابع اسرائیلی گزارش کرد که «منابع رسانه‌ای اسرائیلی می‌گویند که جنگنده‌های اسرائیلی به چند هدف در جولان و سوریه حمله کردند و پدافند هوایی سوریه با جنگنده‌های اسرائیلی مقابله کرده‌اند.

پیش از این خبر، آویخای ادرعی در توییتر خود از مقابله با یک «پهپاد» که آن را ایرانی توصیف کرد، خبر داد و مدعی شد که پهپادی ایرانی وارد حریم فلسطین اشغالی شده و یک بالگرد با آن مقابله و آن را ساقط کرده است.

ادرعی همچنین مدعی شد که «این حادثه حمله‌ای ایرانی به حریم اسرائیل قلمداد می‌شود. ایران منطقه را به سمت ماجراجویی سوق می‌دهد».

سخنگوی ارتش اسرائیل در حالی ایران را متهم کرده که جنگنده‌های اسرائیلی به نقاطی در سوریه حمله کرده‌ و پدافند هوایی سوریه به این تجاوز واکنش نشان داده است.

المیادین نیز گزارش داد، ارتش اسرائیل به رهبران سیاسی اطلاع داده که کاملا آماده ادامه عملیات برحسب تصمیمات سیاسی و نیاز است.

رسانه‌ها افزودند، فرضیه‌ای در حال بررسی است مبنی بر اینکه آیا تلاشی برای افتادن اسرائیل در دام ایران وجود داشته است.

به گزارش رسانه‌ها، ارتش اسرائیل محل سقوط جنگنده را بسته و آن را منطقه نظامی اعلام کرد.
















ادرعی همچنین مدعی شد که «ما شلیک به هواپیماهایمان از جانب سوریه را امری بسیار خطرناک می‌دانیم و همه آنانی که در ارسال پهپاد نقش داشتند،‌ هدف قرار گرفتند.

همزمان با این خبر، ارتش رژیم صهیونیستی به حالت آماده‌باش در آمده است. «گادی آیزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی درخواست کرد جلسه‌ای فوری و اضطراری برای بررسی این اتفاقات تشکیل شود.

خبرگزاری سما فلسطین گزارش داد، شهرک‌نشینان اسرائیلی در جولان اشغالی نیز گفته‌اند، یک ساعت کامل صدای انفجارهای شدید و پرواز غیرعادی جنگنده‌ها را شنیده‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک‌نشینان جولان دستور ماندن در پناهگاه و منازل خود را داده‌ است.

همچنین خبرگزاری ملی لبنان (NNA) گزارش کرد که «ساکنان بقاع میانی صدای انفجارهای بزرگی را بامداد امروز شنیده‌اند و بعدا روشن شد که صدها ناشی از حملات دشمن اسرائیلی به داخل خاک سوریه و نقاط همجوار با سلسله ارتفاعات شرقی لبنان بوده است».



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت الف ،تاریخ انتشار21بهمن 96،کدخبر: 3961121041، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
سوریه نباید ساکت بشینه و به این حمله ها با اقتدار پاسخ مناسبی بده
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین