پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۵۸۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
طی نامه‎ای از سوی معاون پژوهش دانشگاه شهیدچمران اهواز به مدیرکل میراث خوزستان، این دانشگاه خواستار همکاری برای تبدیل عمارت سه‎گوش به موزه علم و فناوری شد.

شعارسال:طی نامهای از سوی معاون پژوهش دانشگاه شهیدچمران اهواز به مدیرکل میراث خوزستان، این دانشگاه خواستار همکاری برای تبدیل عمارت سهگوش به موزه علم و فناوری شد.

به‌نقل از روابط‌عمومی ادارهکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان، در نامه ابراهیم حاجیدولو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهیدچمران اهواز به خسرو نشان مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان آمده است: «از آنجا که مرمت اولیه ساختمان سهگوش (دانشکده ادبیات سابق)، مراحل نهایی را طی می‌کند و براساس موافقتنامه فیمابین دانشگاه و آن اداره‌کل، کاربری ساختمان به‌عنوان موزه علم و فناوری و خوزستانشناسی مصوب شده است. لذا به‌منظور انجام مطالعات باززندهسازی و همچنین تهیه طرح مرمت به منظور کاربریهای فوق، خواهشمند است دستور فرمایید اعتبار مطالعاتی در موافقتنامه پروژه مذکور منظور شود.»

ساختمان سهگوش با مساحتی حدود ۳هزار مترمربع در ساحل غربی رود کارون کنار پل نادری و ابتدای خیابان امام موسی صدر قرار دارد. این بنا در سال ۱۳۰۸ به‌عنوان مقر بانک ملی مرکزی اهواز افتتاح شد. در سال ۱۳۱۱ مقر اداره حکومتی ولایت (استانداری) بود و در سال ۱۳۲۱ به مقر ارتش متفقین در خوزستان (در زمان اشغال اهواز در جنگ جهانی دوم) تبدیل شد. این ساختمان در سال ۱۳۳۰ مقر سازمان آمریکایی اصل چهار (Point four) ترومن، ستاد استانداری خوزستان، ستاد فرمانداری اهواز و ادارهکل دارایی خوزستان بود. ساختمان «سه‌گوش» در سال ۱۳۳۶ به مبلغ ۲میلیون و ۲۰۰هزار تومان از بانک ملی ایران خریداری و به دانشکده پزشکی دانشگاه جندی شاپور تبدیل شد. «سه‌گوش» از سال ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۰ دانشسرای عالی تربیت دبیر، مرکز علوم پایه دانشگاه جندی‌شاپور، مرکز علمی و سمعی بصری دانشگاه جندی‌شاپور، دانشکده علوم و سازمان مرکزی این دانشگاه بود. این ساختمان در سال ۱۳۵۰ به دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه جندی‌شاپور تبدیل و در سال ۱۳۸۹ تخلیه شد.

ساختمان «سه‌گوش» اهواز به شماره ۲۴۹۷ در ۲۶ آبان ۱۳۷۸ ثبت ملی شده ‌است و معمار این بنا نیز فردی آلمانی به نام مهندس آندره گدار بوده‌است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار21بهمن 96،کدخبر: 4221323، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
پیشنهاد جالبیه اگر عملی بشه میتونه گام مثبتی در گردشگری استان و حتی منطقه باشه ، تا باشد ازین پروژه ها
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
شهر اهواز به بناهای فرهنگی ای از این دست بیشتر احتیاج داره امیدواریم میراث فرهنگی در این زمینه بخوبی و بهتر از قبل عمل کنه
ا.ح75
ناشناس
United States
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
موزه علم و فن اوری توی کشور زیاد نداریم پس میتونه این کار برای علاقه مندان به علم و فن اوری بسیار جالب و جذاب باشه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین