سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۶۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲
به گفته معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی تهران ۱۰هزار و ۵۰۰تاکسی در پایتخت باید نوسازی شود که به رانندگان آن‌ها وام با سود ۱۶درصد تعلق می‌گیرد.

شعارسال: مهدی ابراهیمی با بیان اینکه ظرفیت تاکسی در شهر تهران تکمیل است، گفت: 80هزار تاکسی در سطح شهر تهران داریم که باید آن‌ها را نوسازی کرده و با خودروهای هیبریدی و نو جایگزین کنیم.

وی ادامه داد: 14هزار خودرو مشمول نوسازی هستند که از این میان 10هزار و 500هزار تاکسی در سایت نوسازی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 4هزار و 300نفر نیز ماشین‌های خود را دریافت کرده‌اند.

به گفته ابراهیمی 90هزار تاکسی فرسوده درکل کشور وجود دارد که قرار است با کمک دولت و تسهیلاتی که می‌دهد به مرور همه آن‌ها نوسازی شود.

وی در توضیح شرایط نوسازی تاکسی‌ها گفت: خودروهای پژو و سمند برای نوسازی به تاکسی‌داران داده می‌شود. آن‌ها می‌توانند برای خرید ماشین 20میلیون تومان وام با سود 16درصد بگیردند که البته بنظر ما بسیار بالا است. 5 و نیم میلیون تومان هم هزینه اسقاط خودروی خود را می‌گیرند و شش و نیم میلیون تومان خود آن‌ها باید روی پول ماشین بگذارند.

ابراهیمی اضافه کرد: البته خودروی «آریو» از شرکت سایپا هم در بین گزینه‌های اتومبیل برای تاکسی‌داران هست که مقداری گران‌تر است. در گذشته سود بانک برای تاکسی‌داران 4و 7درصد بود اما حالا خیلی بیشتر شده است. تاکسی‌دار تا بیاید قسط‌های ماشینش را بدهد باز باید هزینه برای نوسازی دوباره کند.

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی تاکید کرد: 1200 تاکسیران در نوبت گرفتن ماشین‌هایشان هستند، اگر خودروساز پیش فاکتور را بدهد همراه با   200پیکان موجود در ناوگان تاکسیرانی تا قبل از عید، تاکسی‌ها نوسازی می‌شود.

وی همچنین از نوسازی ون‌های تاکسیرانی خبر داد و گفت: بسیاری از ون‌هایی که در ناوگان تاکسیرانی هستند به سن فرسودگی رسیدند برنامه داریم تا با کمک دولت و تسهیلات خودروسازان کیفیت ون‌ها را افزایش دهیم.

ابراهیمی ادامه داد: همچنین قرار است ما به تفاوت خودروهای هیبریدی و یا دوگانه‌سوز در مقایسه با خودروهای معمولی به مالکان آن‌ها بازگردانده شود.

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی همچنین درباره نحوه ورود تاکسی‌ها به طرح ترافیک جدید اضافه کرد: همه تاکسی‌ها نیاز نیست که وارد طرح شوند اما برای آن‌هایی که می‌شوند معافیت‌هایی در نظر گرفته می‌شود تا مبالغ طرح ترافیک را پرداخت نکنند.

وی با اشاره به اینکه با طرح ترافیک جدید تاکسی‌های فعلی جوابگوی شهروندان خواهند بود و نیاز به زیاد کردن تاکسی نیست، ادامه داد: فکر نمی‌کنم به تاکسی جدید در شهر تهران نیاز داشته باشیم اما قرار است ایستگاه‌های تاکسی را ساماندهی کنیم، برای مثال از دم ایستگاه مترو تا درون محلات طوری برنامه‌ریزی کنیم که حتما تاکسی برای شهروندان وجود داشته باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری – تحلیلی اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار: 21 بهمن 1396، کدخبر: 251168 ، www.eghtesadonline.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
جالبه خودشون وام میدن و خودشونهم اذعان میکنند که بهره ش خیلی بالاس!
ا.ح75
ناشناس
United Kingdom
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
باید ظرفیت اتوبوس و مترو رو افزایش بدن چون مردم بیشتر از این ها برای رفت و آمد استفاده میکنند و نقش بسیار موثر تری در کنترل ترافیک شهری دارند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین