پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۶۳۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۴
تداوم آلودگی و کاهش کیفیت هوا بازهم روز گذشته مدارس تعدادی از شهرها را به تعطیلی کشاند، به طوری که در برخی از استان‌ها چون تهران مدارس برای سومین روز متوالی تعطیل شد.

شعار سال: تداوم آلودگی و کاهش کیفیت هوا بازهم روز گذشته مدارس تعدادی از شهرها را به تعطیلی کشاند، به طوری که در برخی از استان‌ها چون تهران مدارس برای سومین روز متوالی تعطیل شد. مدارس البرز، قم و خوزستان هم دیروز به علت آلودگی هوا تعطیل بود. در این حال، سازمان هواشناسی از کاهش آلودگی هوا خبر داده واعلام کرده که وضعیت کیفیت هوا از حالت اضطرار خارج شده، اما همچنان برای گروه‌های حساس ناسالم است. بنابراعلام کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران، مدارس استان بجز شهرستان‌های دماوند، پردیس و فیروزکوه دیروز (چهارشنبه18بهمن) برای سومین روز متوالی به علت آلودگی هوا در تمامی مقاطع تحصیلی تعطیل شد.

طرح زوج و فرد نیز دیروز مانند 3 روز گذشته از در منازل در شهرهای تهران و ری اجرا شد. همچنین فعالیت ورزشی و هرگونه مسابقات ورزشی نیز در این مناطق ممنوع بود. فروش طرح ترافیک روزانه هم توسط شهرداری تهران تا پایان هفته ممنوع است. همچنین فعالیت‌های عمرانی و کارگاه‌های معدنی و صنایعی که آلایندگی داشته باشند هم در سطح استان ممنوع است.

اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز هم در اطلاعیه‌ای مقاطع تحصیلی کرج و فردیس و مهدهای کودک، پیش دبستان‌ها و مدارس ابتدایی شهرستان‌های نظرآباد، اشتهارد و ساوجبلاغ در نوبت صبح و عصر دیروز چهارشنبه را تعطیل اعلام کرد. مدارس اهواز و کارون هم در خوزستان دیروز به علت آلودگی هوا تعطیل اعلام شد.

وزش باد با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت در سیستان و بلوچستان

از طرفی، «علی ملاشاهی»، رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد با سرعت ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر در ساعت از اواسط روز گذشته (چهارشنبه) در شمال استان شروع شده است.

به گفته وی، وزش باد تا صبح فردا جمعه در شمال استان ادامه خواهد داشت. این باد باعث شده تا در برخی نقاط گرد وخاک و کاهش دید افقی رخ دهد. در این مدت در جنوب شرق و نوار غربی نیز وزش باد خواهد بود.ملاشاهی از احتمال بارش پراکنده باران در برخی نقاط شمالی و مرکزی استان خبر داد و افزود: امروز پنجشنبه در برخی ارتفاعات نیمه شمالی و مرکزی استان احتمال بارش اندک و پراکنده باران وجود دارد. همچنین امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) در نیمه شمالی استان کاهش موقتی دمای هوا رخ خواهد داد.

کاهش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای بزرگ و صنعتی

همچنین سازمان هواشناسی از جوی پایدار در بیشتر نقاط کشور و کاهش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای بزرگ و صنعتی خبر داد و افزود: با عبور موج بارشی از کشور از اواخر وقت دیروز چهارشنبه، امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) تا حدودی از پایداری جو کاسته ‌شده و کیفیت هوا به وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس می‌رسد. در این مدت در سواحل خزر و شمال شرق کشورهم شاهد کاهش نسبی دمای هوا، وزش موقتی باد و بارش پراکنده خواهیم بود. این موج بارشی بخش‌هایی از البرز مرکزی و شرقی، دامنه‌های زاگرس جنوبی ومرکزی، شرق کشور و هرمزگان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اجرای محدودیت ترافیکی در جاده کرج - چالوس

مرکز فرماندهی کنترل ترافیک پلیس راه استان البرز هم اعلام کرد، باتوجه به تعطیلات آخرهفته (18 تا 22 بهمن ماه) محدودیت ترافیکی درجاده کرج - چالوس اجرا می‌شود.

براین اساس تردد وسایل نقلیه از ساعت 13 دیروز چهارشنبه تا ساعت 24 امروز پنجشنبه از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع شده است. همچنین تردد وسایل نقلیه ازساعت 16تا24 روزهای یاد شده از کرج به سمت مرزن آباد یک طرفه خواهد بود. روزهای شنبه و یکشنبه 21 و 22 بهمن ماه هم از ساعت 13 تا 24 همان روز تردد وسیله نقلیه از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع می‌شود.

گفتنی است، تردد وسیله نقلیه ازساعت 16تا 24 روزهای مذکور از مرزن آباد به سمت کرج یک طرفه خواهد بود که این مسأله به‌دلیل تخلیه بار ترافیکی مسافران در حال بازگشت از سفر در این مسیر اجرا می‌شود. چنانچه درمدت زمان مقرر بار ترافیکی تخلیه نشود ساعت انجام محدودیت افزایش خواهد یافت. ممنوعیت تردد موتورسیکلت نیز تا پایان زمان محدودیت ترافیکی در جاده کرج - چالوس و بالعکس ادامه دارد.

باتوجه به فصل سرما و احتمال بارش برف و باران بویژه در جاده‌های کوهستانی، رانندگان هنگام سفر علاوه بر همراه داشتن زنجیرچرخ و اطمینان از سلامت فنی خودرو، وسایل گرمازا به همراه داشته باشند. مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن 88255555 به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

نیم نگاه

با عبور موج بارشی از کشور از اواخر وقت دیروز چهارشنبه، امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) تا حدودی از پایداری جو کاسته ‌شده و کیفیت هوا به وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس می‌رسد

مدارس 4 استان تهران، البرز، قم و خوزستان دیروز به علت آلودگی هوا تعطیل بود

وزش باد با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت در سیستان و بلوچستان، در برخی نقاط استان موجب گرد وخاک و کاهش دید افقی شده است

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازروزنامه ایران ، تاریخ انتشار -----------، کدمطلب:457323، www.iran-newspaper.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
شکل اصلی در این رابطه نبود یک سازنده بنزین با کیفیت است که خود باعث آلودگی هرچه بیشتر هوا میشود
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
0
هرساله در فصل های سرما ما چنین مشکلاتی را خواهیم داشت ، تاکنون که دولت در حل این مشکل موفق نبوده است
ا.ح75
ناشناس
United States
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
0
حاله مریضایه ریویمونم روز به روز داره بدتر میشه و همین الاینده موجب سرطان میشن
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
0
0
آلودگی هوا شده است مهمان دائمی کلان شهر های ایران ؛ تولید بنزین و خودروی بی کیفیت در از جمله علل اصلی این مشکل است
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
0
0
س.ح75
بخدا دیگه خسته شدیم توروخدا یه فکری بکنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
ع.ق74
این همه تمرکز جمعیتو جمع میکنن تو یه شهرو و توش هم کلی کارخونه و... خب میشه همین دیگه!
این سیاست باید اصلاح شه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین