پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۶۵۵
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که در آینده نزدیک در زمینه واردات تخم چشم‌زده قزل آلا به کشورهای دیگر وابسته نخواهیم بود، چراکه تکثیر حدود ۵۰۰ جفت مولد از آن را که عاری از بیماری‌ است، در دستور کار قرار داده‌ایم و با کمک بخش خصوصی به زودی تخم چشم زده قزل‌آلا عاری از بیماری در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

شعار سال: اسکندر زند رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، اظهار کرد: در زمینه فعالیت‌های تحقیقاتی و بین‌المللی نیز یک پروژه با موسسه تحقیقات گندم داریم تا حدود ۱۷۰۰ لاین پیشرفته گندم وارد شود و کشت آنها را در حوزه‌های لاین گندم نان بهاره و زمستانه انجام دهیم، همچنین روی چهار نوع رقم لیموترش مقاوم به آفت چاروک را در دستور کار قرار دادیم و ضمن معرفی آن درصددیم آن را به مرحله تجاری برسانیم.

وی ادامه داد: تا پایان امسال باید ظرفیت تولید بذرهای گواهی شده را به ۶۰۰ هزار تن برسانیم این در حالی است که تا قبل از سال ۱۳۹۲ تنها ۱۳۰ هزار تن بذر گواهی شده در ایران وجود داشت و از سویی دیگر نیز نظارت بر ۱۰۵ هزار مزرعه تولید بذر را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهیم.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی درباره سرانه آموزش کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی اینگونه توضیح داد که در سال ۱۳۹۲ به صورت میانگین سرانه آموزش کشاورزان ۵۶ دقیقه بود که امسال به ۲۵۹ دقیقه ارتقاء یافت.

زند گفت: در سال ۱۳۹۲ به ازای هر ۳۱۳۰ کشاورز تنها یک مروج وجود داشت، اما هم‌اکنون برای هر ۵۳۰ کشاورز یک مروج وجود دارد.

متوسط سن ۵۳ ساله کشاورزان ایرانی کمتر از اروپا

وی اظهار کرد: متوسط سن کشاورزان ایرانی ۵۳ سال است که البته در مقابل میانگین سن ۶۰ ساله کشاورزان اروپایی کمتر بوده و کمیسیونر اتحادیه اروپا هم به این مساله اشاره کرده بود که با توجه به پرریسک بودن بخش کشاورزی جوانان انگیزه‌ای به این کار ندارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اگروفودنیوز، تاریخ انتشار 18 بهمن 96، کد مطلب: - ، www.agrofoodnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین