پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۰۹۷۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
معاون معدنی خانه صنعت و معدن ایران از یک اشتباه در محاسبه حقوق دولتی برخی معادن شن و ماسه خبر داد که منجر به دریافت میلیاردها تومان هزینه اضافه از معدن‌کاران شده است.

شعار سال: بیژن پناهی‌زاده با اشاره به حقوق دولتی وضع شده برای معادن شن و ماسه اظهار کرد: در سال‌های پیش زمانی که وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال دسته‌بندی معادن و وضع حقوق دولتی بود، معادن شن و ماسه کوهی را برای اینکه بر اساس قانون زیرمجموعه استانداری‌ها قرار نگیرند، با عنوان معادن مخلوط کوهی ثبت کرده‌اند.

وی ادامه داد: همین موضوع باعث شد تا بدون دقت به تغییراتی که صورت گرفته است، به اشتباه زمان وضع حقوق دولتی برای معادن مخلوط کوهی، مقدار آن را نسبت به حقوق دولتی معادن شن و ماسه رودخانه‌ای ۵۰ درصد بیشتر در نظر بگیرند. در حالی که معادن شن و ماسه رودخانه‌ای تقریبا هزینه‌ای برای برداشت ندارند اما معادن شن و ماسه کوهی نه تنها خرج بیشتری دارند، بلکه ۵۰ درصد از برداشتی که انجام می‌دهند، باطله است.

رئیس خانه صنعت و معدن خوزستان در ادامه در خصوص پیامدهای این اشتباه گفت: این اشتباه منجر به این شد تا در سال‌هایی که گذشته میلیاردها تومان پول اضافه از معدن‌کاران مخلوط کوهی دریافت کنند و حتی با وجود اینکه گزارش‌هایی از این اشتباه را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کرده‌ایم، آنها نمی‌توانند از درآمدی که به شکل اضافه برایشان به وجود آمده، صرف نظر کنند.

پناهی زاده افزود: متاسفانه چنین اشتباهاتی در حوزه‌های دیگر معدنی نیز وجود دارد که باید هزینه‌های اضافی که در این سال‌ها از معدنکاران دریافت شده به مردم بازگردد و این بندهای قانونی نیز اصلاح شود.

این فعال معدنی در خصوص قانونی که اخیرا مجلس به عنوان تکلیف دولت برای پرداخت یک درصد از درآمد خود از معادن جهت بازسازی محیط به تصویب رسید، گفته است که نباید فشار این مصوبات به دوش معادن بیفتد بلکه باید هزینه‌ها در دریافتی‌هایی که دولت از بخش معدنی دارد، پیش‌بینی شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 20 بهمن 96، کد مطلب: 96112011497: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
یعنی پول رو گرفتن میگن ما نمیدیم! مگه بچه اند که همچین کاری میکنند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین