پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۷۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
بانوی نویسنده و شاعر کهگیلویه و بویراحمدی که موفق شد دومین کتاب خود را به چاپ برساند از عدم حمایت مالی مسولان گله و شکایت داشت.

شعار سال: روز گذشته در حاشیه نمایشگاه کتاب یاسوج سه کتاب به نام های " سی‌سخت نگین جنوب " به نویسندگی نیکنام حسین‌پور،" دلفین مرده " به نویسندگی حسین بهرامی و "این خانه بدون او "به نویسندگی اعظم کاظمی به نمایندگی از 265 کتابی که از بهمن 95 تا بهمن 96 تالیف شده بود رونمایی شد.

اعظم کاظمی نویسنده کتاب " خانه بدون او" از بانوان هنرمند و موفق کهگیلویه و بویراحمد است که موفق شده است دومین کتاب خود را به چاپ برساند و الگویی برای بانوان کهگیلویه و بویراحمدی باشد وی علاوه بر داشتن تحصیلات در پرستاری و دانشجوی دکترا، شاعر نیز هست.

گفت و گوی خواندنی با اعظم کاظمی را در زیر بخوانید.

وی گفت: کتاب" خانه بدون او" دومین کتاب من است که به چاپ رسیده است و کتاب اول من به نام دنیا آرامش می خواهد که سال گذشته به چاپ رسید.

اعظم کاظمی با اشاره به مشکلات حوزه نویسندگی در استان افزود: حمایت از هنرمندان نوپایی مثل من باعث ایجاد انگیزه بیشتر می شود و وقتی برخی این حمایت را ببیند به خودشان جرات نوشتن می دهند و این بهترین کاری است که می توان برای نویسندگان جوان انجام داد.

وی بیان کرد: مشکل اساسی ما این است که وقتی کتابی می نویسیم بعد از جلسه رونمایی فراموش می شود و این دست خوانندگان را می بوسد که کتاب را تهیه کنند این کار باعث تشویق نویسندگانی مثل من برای ادامه راه می شود.

بانوی نویسنده کهگیلویه و بویراحمدی تصریح کرد سرانه مطالعه در استان ما درست مثل کشور خیلی پایین است و فضای مجازی را به عنوان جایگزین کتاب انتخاب کرده اند و ترجیح می دهند شعر را در فضای مجازی بخوانند اما کتاب صاحب اثر را تهیه نکنند این کار به خودی خود باعث دلسردی امثال من می شود.

کاظمی عنوان کرد: فضای مجازی زود فراموش می شود اما داشتن کتاب یک یادگاری محسوب می شود من عضو انجمن شعر شیراز و یاسوج هستم در این انجمن ها می توانم تجربه های بیشتری را کسب کنم و در کارم موفق تر عمل کنم.

وی مشکلات دیگر حوزه نویسندگی را عدم حمایت مالی بیان کرد و گفت: مشکل دیگر اینکه از نظر چاپ کتاب یک مولف باید همه هزینه های چاپ را از جیب خود پرداخت کند و همه زحمت ها را قبول کند و از این نظر حمایت نمی شوند اما از حمایت های مدیرکل ارشاد استان تقدیر و تشکر می کنم چرا که همیشه از نویسندگان جوان حمایت می کنند.

بانوی موفق و نویسنده کهگیلویه و بویراحمدی اظهار کرد: اولین بار که می نویسیم همه سعی می کنند ناامیدت کنند خیلی کم پیش می آید حمایتت کنند وبه تمسخر می گیرند این یک معضل بزرگ برای نویسندگان است و اینکه وقتی یک خانم می نویسد فکر می کنند حتما این خانم مشکلی داشته که نوشته است اما وقتی ببینند چگونه نوشته شده است کتاب را بخوانند و حتما اطلاعاتی داشته که اقدام به نویسندگی کرده است، بهتر می تواند نویسنده را درک کند.

وی گفت: برخی فکر می کنند شاعران تنها گوشه ای نشسته اند و می نویسند نه اینگونه نیست ما نیز مثل بقیه زندگی می کنیم کار می کنیم و برای اینکه بتوانیم بهتر بنویسیم، مدارج بالای علمی را طی می کنیم.

کاظمی ادامه داد: خیلی ها هستند که حمایت مالی نمی شوند و نمی توانند کتابشان را چاپ کنند ما شاعران توانمندی داریم اما چون پول ندارند و از هزینه مالی آن بر نمی آیند نمی توانند کتابشان را چاپ کنند این یک معضل بزرگ برای نویسندگان است.

بانوی نویسنده و شاعر کهگیلویه و بویراحمدی بیان کرد: به نظر من هر کس می خواهد وارد این عرصه شود نباید دنبال پول آن باشد چون که پولی در این کار نیست اما روح انسان آرامش روانی پیدا می کند که بهترین هدیه است.

وی توصیه هایی نیز برای بانوان استان داشت و گفت: بانوان در اولین قدم باید خودباوری داشته باشند یک خانم وقتی خودش را باور داشته باشد بقیه نیز او را باور می کنند اگر باور کنیم می توانیم یک پله بالاتر حرکت کنیم بدون شک موفق خواهیم شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیل صبح زاگرس، تاریخ انتشار 17 بهمن 96، کد مطلب: 105832، www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Sweden
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
مرسی به غیرت بانوانمون که هروزه دارن برای این مملکت ،بدون اندکی حمایت مسئولین تلاش و کوشش میکنن اخرم جزء امار افتخاراتشون پزشو میدن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین