پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۷۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
اواخر دی ماه، لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی بار دیگر در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفت.

شعار سال: اواخر دی ماه، لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی بار دیگر در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفت.

کمیسیون اقتصادی مجلس با دولت توافق کرده است که همزمان با تصویب این لایحه، اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری و صنعتی در راستای جلوگیری از قاچاق کالا و جلوگیری از فرار مالیاتی و جلوگیری از تشکیل شرکت‌های صوری در مناطق آزاد در دستور کار قرار گیرد.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان و مراکز پژوهشی معتبر معتقدند تصویب این لایحه و افزایش تعداد این مناطق در شرایط فعلی برخلاف منافع ملی است زیرا مناطق آزاد کارنامه موفق و قابل دفاعی در جذب سرمایه گذاری خارجی و افزایش صادرات نداشته اند بلکه به دروازه واردات و محملی برای ورود کالاهای قاچاق به کشور تبدیل شده اند. در نتیجه، توسعه کمی این مناطق قبل از اصلاح وضعیت مناطق آزاد فعلی اقدام قابل دفاعی نیست.

بر همین اساس ضرورت داشت مجلس ابتدا قانون مناطق آزاد را اصلاح می کرد و مشکلات این مناطق نسبتا برطرف می شد و سپس پیشنهاد دولت مبنی بر دو برابر شدن تعداد مناطق آزاد در مجلس مورد بررسی قرار می گرفت.

گفتنی است ۲۶ خردادماه ۹۵، این لایحه به تصویب هیئت دولت رسید و راهی مجلس شد . ۲۳ تیرماه همان سال، یک فوریت آن به تصویب مجلس رسید و برای بررسی جزئیات راهی کمیسیون اقتصادی خانه ملت شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت نقد منصف، تاریخ انتشار 18 بهمن 96، کد مطلب: - ، www.naqd-monsefane.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
0
0
بهترین کار اینه که مناطق ازاد زیرنظر مستقیم مسئولینمون باشد تا قاچاق به کمترین میزان خود برسد
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین