پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۷۹۱
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
همزمان با برپایی راهپیمایی های گسترده مردمی در تهران و دیگر شهرهای ایران، رسانه های عمده جهان به پوشش این رخداد ملی پرداختند.

شعارسال: خبرگزاری آلمانی 'د پ آ' از تهران خبر آغاز جشن های سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را منتشر کرد.

به نوشته این خبرگزاری، رئیس جمهوری اسلامی ایران دراین جشن درمیدان آزادی سخنرانی و میلیون ها نفر در تهران و دیگر شهرها راهپیمایی کردند.

به نوشته د پ آ، در فوریه 1979 قیام اسلامی به رهبری آیت الله روح الله (امام) خمینی (ره) منجر به سقوط سلطنت (پهلوی) شد.

*** خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس نیز در گزارشی از تهران نوشت: مردم ایران روزیکشنبه به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 1979، به خیابان ها آمدند. صدها هزار نفر از تظاهرکنندگانی که در تهران شعارهای سنتی علیه ایالات متحده و اسرائیل سر می دادند، در میدان آزادی در مرکز این شهر گرد آمدند و حسن روحانی رئیس جمهوری در این مراسم سخنرانی می کند.

آسوشیتدپرس افزود: ایران درخارج از مرزهایش با موفقیت به بیرون راندن گروه داعش از عراق کمک کرد و به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه که با معارضان و مخالفانش درگیر است، برای بازپس گیری سرزمین هایش در جنگ طولانی این کشور، یاری نمود. اما در بعد داخلی، اقتصاد ایران هنوز به رغم توافق هسته ای بی سابقه 2015 با قدرت های جهانی، برای پیشرفت تلاش می کند.

شبکه ماهواره ای فرانسوی فرانس 24 نیز تصاویری از راهپیمایی امروز را پخش کرد و تارنمای شبکه روسی راشا تودی نیز مراسم امروز را به صورت زنده از یوتیوب منتشر نمود.

** شبکه خبری لبنانی المیادین در گزارشی از راهپیمایی 22 بهمن و سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد که انتظار می رود امروز شاهد راهپیمایی های بزرگ در سراسر ایران باشیم.

درگزارش این شبکه خبری عرب زبان از راهپیمایی 22 بهمن که در صدر اخبار آن قرار گرفته، آمده است که میدان آزادی تهران برای سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در اجتماع بزرگ راهپیمایان آماده شده است.

المیادین نوشت که آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرده اند که راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی امسال بسیار پرشورتر و چشمگیر خواهد بود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 22بهمن1396، کدخبر: 82828259: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین