پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۸۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۲
استاندار خراسان‌شمالی روز شنبه در آیین افتتاح متمرکز ۸۳ پروژه شهرستان راز و جرگلان به مناسبت ایام دهه فجر گفت: مردم با تشکیل تعاونی از تسهیلات با کارمزد تک‌رقمی بهره‌مند شوند.

شعار سال: محمدرضا صالحی روز گذشته در آیین افتتاح متمرکز ۸۳ پروژه شهرستان راز و جرگلان به مناسبت ایام دهه فجر اظهار داشت: انتخاب راز جرگلان به‌عنوان تعاون شهر فرصتی مناسب برای توسعه اشتغال‌زایی است که مردم منطقه باید برای بهره‌مندی از تسهیلات با کارمزد تک‌رقمی جهت راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی ورود جدی داشته باشند.

استاندار خراسان شمالی افزود: نمایندگان دولت در استان تمامی توان خود را برای انتخاب راز و جرگلان به‌عنوان یکی از تعاون شهرها در سطح کشور به‌کاربرده و اینک مردم باید فرصت را مغتنم شمرده و باهمت خود تعاونی‌ها را تشکیل دهند.

وی تصریح کرد: این منطقه از ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد توتستان برخوردار است و مردم با راه‌اندازی آن در ادامه می‌توانند به دنبال ایجاد نوغانداری، تولید ابریشم و بافت فرش باشند و درآمد سرانه خود را بالا ببرند.

صالحی با اشاره به اینکه بخشی از تسهیلات اشتغال‌زایی استان در اختیار شهرستان‌ها قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر سهم شهرستان راز و جرگلان 27 میلیارد تومان است که می‌توانند با هزینه کرد سریع آن در مباحث اشتغال‌زایی از سهمیه مشترک باقی‌مانده نیز بهره‌مند شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در خصوص سد غلامان اظهار داشت: اشکال فنی سد غلامان این است که رسوب‌گیر تعریف‌شده توسط کارشناسان طرح ۲۵ ساله است که پس از بهره‌برداری و آبگیری بر اساس حجم رسوب به‌دست‌آمده باید رسوب‌گیر ۵۰ ساله تعریف می‌شد و رهاسازی آب سد برای حل این اشکال است تا در زمان بروز سیلاب‌های احتمالی فصل بهار مشکلی وجود نداشته باشد.

صالحی گفت: آب ذخیره شده کافی برای کشت زمستانه و آغاز فصل بهار برای مردم منطقه وجود دارد و اگر فردی با مراجعه به امور آب در بهره‌مندی از آن به مشکلی برخورد کرد، می‌تواند به ما برای بررسی مشکل مراجعه کند.

وی با توجه به بیان درخواست مردم منطقه در خصوص احداث بیمارستان در بخش غلامان افزود: حرکت و اقدام ما باید در چارچوب قوانین و مقررات باشد تا توقعی بیش از آن ایجاد نشود تا برای افراد پس از ما امکان پیگیری برای اجرا وجود داشته باشد.

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: نگاه ما برای ایجاد امکانات در حوزه‌های مختلف استان این است که امکانات در گام نخست در مرکز استان برای بهره‌مندی عموم آورده و در ادامه در شهرستان‌ها و بخش‌ها نیز ایجاد شود و این نگاه در بخش شهرستان‌ها نیز تسری دارد و بنابراین در مرحله اول ایجاد بیمارستان در مرکز شهرستان با رعایت فاصله جغرافیایی برای بهره‌مندی دیگر بخش‌ها نیز در دستور کار است.

صالحی خاطرنشان کرد: برای ایجاد مجتمع فرهنگی راز اقدامات اولیه به لحاظ اعتباری و تأمین زمین انجام‌شده است و با مشخص شدن مباحث مرتبط با پیمانکاری عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و همچنین نگاه مثبت برای احداث گلخانه در زمینی به مساحت 10 هکتار در بخش غلامان وجود دارد و به دنبال اخذ مجوزهای لازم از وزارتخانه متبوع هستیم.

وی بابیان اینکه وقت مسئولان بیت‌المال است و برای هدر رفت آن باید پاسخگو باشیم، تأکید کرد: نسل ما نسل تکلیف بود و نسل امروز نسل مطالبه گر و اجتماعی و به دنبال پاسخ و استدلال است و اما بر اساس منویات امام راحل تمامی نسل‌ها باید به دنبال تقویت مبانی جمهوری اسلامی یعنی استقلال و آزادی باشند.

مقام ارشد اجرایی استان در ادامه با اشاره به شکل‌گیری استقلال سیاسی کشور در 22 بهمن 57 گفت: امروز باید برای نیل به استقلال اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مبارزه کنیم و هوشیار باشیم و ضمن بهره‌مندی از فرصت فضای مجازی مراقب تهدیدهای آن نیز باشیم.

صالحی ادامه داد: آزادی پس از بیان یعنی بیان نقطه نظرات، انتقادات و مخالفت‌ها بدون توطئه، تخریب و اغتشاش با این دید که بداند بابت بیان آن مورد اعتراض نخواهد بود و بلکه مسئولان موظف هستند با شنیدن آن اگر امکان اجرایی شدن این نظرات وجود دارد، زمینه‌های لازم را فراهم سازند.

وی مطرح کرد: ظلم مضاعف جنسیتی و قومیتی در زمان رژیم طاغوت وجود داشته که در دوران پس از انقلاب نیز از آن غافل شدیم و به‌عنوان‌مثال تا ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در شهرستان راز و جرگلان هیچ اقدامی برای گازرسانی انجام‌نشده بود ولی امروز با نگاه ویژه دولت 61 درصد مردم از نعمت گاز برخوردار هستند و سال آینده تمامی روستاهای استان گازرسانی خواهد شد.

فرماندار شهرستان راز و جرگلان نیز در این آیین اظهار داشت: در حال حاضر ۵۴ روستا در شهرستان از نعمت گاز برخوردار هستند و پایان سال ۹۷ جشن پایان گازرسانی به تمام روستاها خواهد بود.

محمد زارعی افزود: اجرای قانون اساسی به معنای زنده نگه‌داشتن اندیشه‌های امام راحل است و امام (ره) آزادی را نه به معنای بی‌بندوباری بلکه آزادی فکر و بیان بر پایه مشارکت عموم مردم در جمهوری اسلامی پایه‌گذاری کرد.

در این آیین 83 پروژه شهرستان راز و جرگلان با هزینه کرد 42 میلیارد تومان افتتاح شد که از این پروژه‌ها می‌توان به افتتاح متمرکز ۸ پروژه آموزشی شهرستان راز و جرگلان در روستاهای دویدوخ، توتلی، حصارچه بالا، یکه سعود، سنگسار، بش دره، حیدرآباد و بخش غلامان اشاره داشت.

دیدار با خانواده شهید خانلر پیواسته نیز از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 22بهمن 96، کدمطلب:۱۳۹۶۱۱۲۲۰۰۰۱۷۸، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fox
United States of America
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
ظلم جنسیتی هنوز هم که هنوزه در جامعه ما موج میزنه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین