سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۸۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
قائم مقام مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران دستورالعمل 29 ماده اي ساماندهي و ارتقاي خدمت رساني ويژه نوروز 97 فرودگاه هاي کشور را ابلاغ کرد.

شعار سال: حسين اسفندياري اين دستورالعمل را در جهت ايجاد هماهنگي و انسجام در ارائه خدمات بهينه و تكريم و رفاه مسافران همچنين ساماندهي و نظارت بر انجام فعاليت هاي نوروزي خطاب به مديران كل و مديران فرودگاه هاي كشور ابلاغ كرده است.

از جمله موارد اين ابلاغيه مي توان به تشكيل ساد خدمت رساني ويژه نوروز 97 در فرودگاه، انجام اقدامات موثر براي توسعه سفرهاي نوروزي از طريق حمل و نقل هوايي، برنامه ريزي و تلاش موثر و جدي براي ارئه خدمات شايسته به مسافران و استفاده بهينه از فرصت مناسب سفرهاي نوروزي جهت افزايش پروازها و انجام اقدامات به منظور جلوگيري از هرگونه اختلال در ارائه سرويس هاي هوانوردي و فرودگاهي (از جمله بازرسي و كنترل ميادين پروازي، وارسي و اعمال نظارت بر واحدهاي ايمني و آتش نشاني، خودروها و تجهيزات و مواد مربوط و كنترل نظارت لازم بر بخش هاي مختلف برج، اپروچ، الكترونيك، سوئيچينگ، دستگاه هاي كمك ناوبري و ایستگاه هاي راداري و RCAG) اشاره كرد.

همچنين مديران فرودگاه ها ملزم شده اند تا وضعيت پاركينگ ها را بررسي و سيستم هاي ايمني و آتش نشاني، آسانسور ها و غيره را بررسي و كنترل كنند.

زيباسازي و آراستگي ترمينال ها، نمازخانه ها، سرويس هاي بهداشتي و محل هاي تردد مسافران، انجام اقدامات مناسب براي پاكسازي و زيباسازي محوطه هاي فرودگاهي، انجام هماهنگي لازم براي حضور پرسنل فني و عملياتي، اطلاعات پرواز و مديريت ترمينال با توجه به ساعات كار فرودگاه ها و در نظر گرفتن راهبرد چندپيشگي كاركنان براي خدمت رساني مطلوب به پروازها و مسافران نوروزي، هماهنگي لازم با سپاه حفاظت هواپيمايي، پليس فرودگاه، گمرك و گذرنامه براي تامين نيروي انساني موردنياز و بازبيني تجهيزات بازرسي نظير ايكس ري، گیت وي و دوربين هاي مداربسته، هماهنگي با مسئولان شركت هاي هواپيمايي و هندلينگ كننده براي برنامه ريزي پروازهاي فوق العاده، جلوگيري از تاخير يا ابطال پروازها و تاكيد بر حضور نماينده شركت هاي هواپيمايي در ترمينال ها جهت پاسخگويي به موقع در موارد اخير و بحران هاي احتمالي با رعايت دستورالعمل هاي سازمان هواپيمايي كشور در ايام ويژه نوروز و هماهنگي با بانك هاي مستقر در فرودگاه، اورژانس و تاكسيراني براي آمادگي در پاسخگويي به تقاضاهاي مسافران و برقراري نظم و امنيت و روان سازي ترافيك داخلي فرودگاه، از ديگر مواد اين دستورالعمل است.

بر اساس اين دستورالعمل، مديران فرودگاه ها بايد نظارت و كنترل ويژه به نرخ فروش غرفه ها، فروشگاه ها، رستوران و تاكسي راني مطابق قرارداد و دستورالعمل دفتر بازاريابي و سرمايه گذاري داشته باشند و ليست قيمت ها را در ديد عموم قرار دهند و در پورتال فرودگاه اعلام كنند.

انجام هماهنگي هاي لازم با اداره كل گردشگري و ميراث فرهنگي استان ها براي اطلاع رساني مناسب در مورد اماكن تاريخي، گردشگري، هتل ها و ساير اطلاعات موردنياز مسافران نوروزي، هماهنگي با مسئولان پليس راهور و پيگيري جدي براي پيش بيني تمهيدات موارد ترافيكي در محدوده فرودگاه،‌ اعلام سامانه پيامكي 10007069 براي نظرخواهي و دريافت پيشنهادها، تكميل و به روز رساني پورتال نوروزي فرودگاه مطابق با فرمت و دستورالعمل اداره كل مخابرات و فناوري اطلاعات هوانوردي تا پنجم اسفند 96 از موارد تاكيد شده در اين دستورالعمل است.

از ديگر بندهاي اين دستورالعمل مي توان به تهيه ليست كشيك نوروزي تا پنجم اسفند، استخراج و اعلام آمار و اطلاعات روزنه نشست و برخاست مطابق چارچوب دستورالعمل روابط عمومي و اداره كل مخابرات و فناوري اطلاعات هوانوردي، ايجاد نظام پاسخگويي 24 ساعته براي مسافران و راه اندازي سيستم «از من بپرس»، اجراي طرح نظرخواهي از مسافران بر اساس دستورالعمل مديريت ارتقاي سطح كيفيت خدمات فرودگاهي (ASQ)، رعايت كامل دستورالعمل هاي ويژه نوروزي صادر شده از حوزه هاي معاونت عمليات فرودگاهي و عمليات هوانوردي، اجراي سفره هفت سين در ترمينال و مراسم آييني در لحظه تحويل سال مطابق با آداب، رسوم و فرهنگ هر استان همراه با خوش آمدگويي تبريك سال نو به مسافران از طريق حضوري يا سامانه پيامكي و اهداي گل و شيريني به مسافران، تدارك برنامه هاي شاد فرهنگي و ورزشي براي كودكان و نوجوانان، نصب منشور حقوق مسافر در ترمينال ها، پيش بيني حوادث و بحران هاي احتمالي و برنامه ريزي برای درنظر گرفتن سناريوي مناسب برای عبور از آن و مستندسازي حوادث يا بحران ها به صورت صوتي و تصويري، حضور جانشين مديريت فرودگاه در ترمينال ها به منظور انجام هماهنگي لازم جلوگيري از هرگونه نارسائي و وقفه در خدمت رساني به مسافران نوروزي و آماده سازي مهمانسراهاي فرودگاه براي پذيرايي مناسب از ميهمان ها اشاره كرد.

در ايام تعطيلات نوروز، حضور مدير يا معاون فرودگاه به عنوان جانشين در محل خدمت الزامي است. همچنين حوزه هاي ستادي مربط هرگونه دستورالعمل لازم را تهيه و تا 25 بهمن 96 به فرودگاه ها ابلاغ خواهند است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران، تاریخ انتشار 21 بهمن 96، کد مطلب: 71501، www.airport.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Saeed3
United States
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
با نظارت بر این موارد میتوان امید داشت که خدمات خوبی در عید نوروز از طرف هواپیمایی ها دریافت شود
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین