پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۹۹۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
رئیس سازمان مدارس غیردولتی با اشاره به حذف آزمون از دوره ابتدایی مدارس غیردولتی درخصوص حذف آزمون ورودی پایه هفتم مدارس غیردولتی توضیحاتی ارائه کرد.

شعار سال: مجتبی زینی‌وند در جمع خبرنگاران در خصوص ممنوعیت برگزاری آزمون در دوره ابتدایی اظهار داشت: آموزش و پرورش با این تصمیم نشان داد نه در حرف بلکه در عمل به دنبال تحقق اهداف تعلیم و تربیت است. این تصمیم زمینه مناسبی است تا دانش آموزان بر اساس رتبه آزمون انتخاب نشوند.

وی افزود: مصوبه عدم برگزاری هر نوع آزمون در دوره ابتدایی مقدمه‌ای برای کاهش آزمون و رقابت ناصحیح مدارس دولتی و غیردولتی است که مهمترین نتیجه آن اثرات روانی و تربیتی مثبت در بین دانش آموزان است. وقتی دانش آموز در آزمونی موفق نمی‌شود احساس یأس و ناامیدی را از ابتدای کودکی و سال‌های اولیه زندگی تجربه خواهد کرد و این مسئله اثرات منفی بر روان او دارد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت:‌ وزیر آموزش‌وپرورش معتقد است "حجم آزمون ها نباید کودکی را از کودکان بگیرد" باید دانش آموز احساس شادی کند و آزمون‌ها می‌تواند احساس زندگی را از بین می‌برد.

زینی وند با اشاره به اینکه کتاب های کمک درسی و آزمون‌های مختلف گردش مالی بالایی را به همراه دارد، افزود: فضاسازی هایی که این روزها علیه ممنوعیت برگزاری آزمون در دبستان‌ها انجام می‌شود جنبه تربیتی ندارد و یکی از بهترین تصمیمات آموزش و پرورش در سال‌های اخیر کمرنگ کردن آزمون‌ها در مدارس دولتی و غیردولتی است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی ادامه داد: از ابتدا آزمون در مدارس ابتدایی غیردولتی ممنوع بود و نحوه گزینش بر اساس سابقه تحصیلی و مصاحبه از دانش‌آموز بود و برگزاری هرگونه آزمون در مدارس غیردولتی قانونی نیست و مصوبه اخیر شورای عالی آموزش‌وپرورش مبنی بر حذف آزمون از مدارس ابتدایی اضطراب دانش‌آموزان را کم می‌کند.

وی درباره ورود موسسات آموزشی به مدارس غیردولتی گفت: دستورالعملی تهیه و تیم‌های نظارتی فعال شده‌اند تا ورود موسسات آموزشی به مدارس غیردولتی در دوره ابتدایی انجام نشود ونه موسسه آموزشی در دوره ابتدایی ممنوع است همچنین برگزاری آزمون و ورود کتاب‌های کمک درسی به مدارس غیردولتی ابتدایی توصیه نمی‌شود چرا که موجب کیفیت بخشی نخواهد شد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی درباره برگزاری آزمون ورودی پایه هفتم در مدارس غیردولتی عنوان کرد:‌ درخصوص برگزاری آزمون در پایه هفتم مدارس غیردولتی در جلسه شورای سیاست‌گذاری مرکزی تصمیم‌گیری می‌شود و اینکه برخی می‌گویند حذف مدارس سمپاد باعث توسعه مدارس غیردولتی می‌شود، اینگونه نیست و این مسائل به هم مربوط نیست چرا که اگر مدرسه غیردولتی کیفیت لازم را داشته باشد خانواده‌ها از آن استقبال می‌کنند و این ارتباطی به مدارس سمپاد ندارد. مدارس غیردولتی تابع شرایط خودشان هستند و اگر کیفیت داشته باشند مورد استقبال خانواده‌ها قرار می‌گیرند و اگر خانواده‌‌ای احساس کند در مدارس غیردولتی کیفیت آموزشی و پرورشی وجود دارد و رضایت آنها کسب می‌شود، در آن مدارس ثبت‌نام می‌کنند و ارتباطی به حذف مدارس سمپاد ندارد و این مسائل که می‌گویند حذف مدارس سمپاد باعث تقویت مدارس غیردولتی می‌شود، فضاسازی است.

وی افزود: در شورای سیاست گذاری مرکزی بر رعایت الگوی شهریه و دستورالعمل عدم برگزاری آزمون در دوره ابتدایی تاکید کردند اما درباره آزمون ورودی دوره اول متوسطه در این جلسه و جلسات بعدی با حضور وزیر تصمیم‌گیری خواهد شد و به اطلاع عموم خواهد رسید.

زینی وند در خصوص اخذ شهریه در مدارس غیردولتی بیان کرد: امسال شهریه را در قالب سامانه‌ای به مدارس اعلام می‌کنیم و همه فرایندها در قالب سامانه انجام می‌شود ضمن اینکه دیگر قرارداد دستی بین اولیای دانش آموز و مدیر مدرسه غیردولتی امضا نمی‌شود و قراردادها باید در قالب سامانه باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 17بهمن 96، کدمطلب: 1649486 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
چرا صورت مسیله رو حذف میکنید خوب؟
ازمون ناصحیح برگزار نکنید
ازمون های مفهومی برگزار کنیدو بر اساس اون رتبه بندی کنید
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
دکتر می فرمایند نه در حرف بلکه در عمل...مگه قرار نبود که وزارت شما و وزارت علوم کنکرو حذف کنین؟اینو چی میگی اقای زینی وند
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین