پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۰۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
شهردار تهران با ارائه توضیحاتی درخصوص ردیف بودجه 45 میلیارد تومانی با عنوان «پاداش های اتفاقی» در لایحه بودجه سال 97 شهرداری، گفت: این ردیف اصلا به معنای پاداش به کارکنان شهرداری نیست.
شعارسال: محمدعلی نجفی روز دوشنبه  افزود: تنها عنوان این ردیف پاداش های اتفاقی است و به رغم امکان تغییر عنوان، تصمیم گرفتیم عنوان آن نسبت به سال های گذشته تغییری پیدا نکند.

وی اظهار کرد: این ردیف برای مجموعه کمک هایی که شهرداری تهران در زمینه های مختلف به نهادها و افرادی که نیازمند کمک بوده و کمک به آنها در مرجعی که از پیش تعیین و پرداخت آن کمک تصویب شده در نظر گرفته شده است.

نجفی با بیان اینکه رقم این کمک در سالهای گذشته بیشتر بوده تصریح کرد: به طور کلی تلاش کردیم در ارتباط با کمک ها، ارقام بودجه شهرداری تهران در سال 97 نسبت به سال 96 کاهش پیدا کند؛ بنابراین نباید اینگونه تلقی شود که این ردیف به منزله پاداش به کارکنان شهرداری است.

*خرید اتوبوس از مجارستان تاکنون به نتیجه نرسیده است

شهردار تهران در ادامه درخصوص خرید 2 هزار دستگاه اتوبوس از کشور مجارستان اظهار کرد: این موضوع هنوز به نتیجه نرسیده و حتی ساخت اتوبوس ها نیز قطعی نشده است.

نجفی افزود: متأسفانه شرکت مجاری و شرکت خارجی فاینانس کننده با مشکلاتی روبرو هستند اما شهرداری تهران در حال تعقیب موضوع است.

«براساس مصوبه شورای اقتصاد مقرر شد در راستای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت، 2 هزار دستگاه اتوبوس از کشور مجارستان خریداری شود. همچنین قرار بود بخشی از این اتوبوس ها در داخل کشور مونتاژ شود».

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص افزایش تقاضا برای استفاده از حمل و نقل عمومی در پی اجرای طرح ترافیک جدید در تهران نیز گفت: در اینکه سیستم حمل و نقل عمومی باید تقویت شود شکی نیست اما در حال حاضر تراکم جمعیت در حمل و نقل عمومی در ساعات خاصی بالا بوده و در ساعات غیرپیک مترو و اتوبوس پاسخگوی نیاز مردم است.

وی با اشاره به ازدحام جمعیت در مترو تهران در جریان برف اخیر خاطرنشان کرد: در پاریس نیز یک برف موجب بسته شدن شهر و جاده های اطراف آن به مدت سه روز شد و باید در نظر داشت برف شرایط اضطراری بوده و نباید انتظار داشته باشیم در مقابل هر حادثه ای ظرف مدت یک یا 2 ساعت شرایط به حالت عادی برگردد.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه موارد استثنا و اضطرار را باید کنار گذاشت اضافه کرد: در اروپا و آمریکا نیز ممکن است یک برف سنگین موجب قطع شدن آب و برق شود.

به گفته وی، خارج از شرایط استثنایی، حمل و نقل عمومی شهر غیر از ساعات پیک که می دانیم مردم در آن ساعات با مشکل مواجه اند و باید از طریق تقویت ناوگان این مساله اصلاح شود، جوابگوست.

نجفی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن با اجرای طرح ترافیک جدید سفرهای درون شهری توزیع شده و اینگونه نیست که همه شهروندان اول صبح بیرون آمده و در پیک بعدازظهر قصد بازگشت داشته باشند، بنابراین فکر نمی کنم با نیاوردن ماشین به محدوده طرح ترافیک و اضافه شدن جمعیت به استفاده کنندگان از حمل و نقل عمومی مشکلی ایجاد شود.

 طرح ترافیک جدید قرار است از 15 فروردین ماه 97 در تهران اجرا شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری  ایرنا، تاریخ انتشار23بهمن 96، کدخبر:82829410 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
امیدواریم که شهردار بعدی از این لایحه به عنوان فساد شهردار قبلی یاد نکنه
ا.ف74
ناشناس
United Kingdom
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
متاسفانه در این برف اخیری که در تهران آمد شاهد این بودیم که استفاده از حمل و نقل عمومی به شدت افزایش یافت در حالی که مترو و اتوبوس گنجایش این حجم از انسان را نداشت ، باید ظرفیت حمل و نقل عمومی خود را افزایش دهیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین