پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۰۶۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۵
عضو کمیسیون بهداشت مجلس کاهش حساسیت ها نسبت به اعتیاد در جامعه را زنگ خطری جدی دانست و گفت: درصد بالایی از بهبود یافتگان بازگشت به اعتیاد دارند.

شعارسال: محمدنعیم امینی فرد، با انتقاد از اینکه درصد قابل توجهی از جمعیت فعال کشور درگیر مواد مخدر هستند، گفت: ایران در محل تلاقی تردد ترانزیت مواد مخدر دنیا قرار گرفته است بنابراین آسیب پذیری بیشتری نسبت به سایر کشورها دارد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تحولاتی که در سال های اخیر در بافت اجتماعی شهرها به ویژه در رابطه حاشیه نشینی ایجاد شده مزید بر علت شده و متاسفانه در این مناطق درصد قابل توجهی از هم افزایی آسیب های اجتماعی به ویژه مساله اعتیاد به مواد مخدر دیده می شود.

وی با انتقاد از اینکه درصد بالایی از بهبود یافتگان بازگشت به اعتیاد دارند، تصریح کرد: اگر زمینه های اجتماعی پایداری بهبودی فراهم نشود به طور قطع از لحاظ بیولوژیک ورفتاری تا میزان قابل توجهی امکان بازگشت مجدد افراد به سمت مواد مخدر وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه روند بهبودی معتادان کامل و جامع نیست، افزود: زمانی که فردی به سمت ترک سوء مصرف مواد مخدر روی می آورد در دوره زمانی می توان ادعا کرد که این فرد از وابستگی فیزیکی به مواد مخدر رها شده اما به این معنی نیست که از وابستگی اجتماعی و روانی نیز نجات یافته است.

امینی فرد ادامه داد: روند بهبودی معتادان باید در درازمدت طی شود و اکتفا کردن به درمان بیولوژیک به ترک منتهی نمی شود بلکه باید پیوست های اجتماعی و اقتصادی نیز مدنظر قرار گیرد و چنانچه به این فاکتورها توجه نشود بهبودیافتگان در مدت کوتاهی به سمت و سوی اعتیاد روی می آورند.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس دهم، افزود: برای پیشگیری از بازگشت افراد به اعتیاد روند بهبودی باید به صورت مستمر و طولانی مدت باشد؛ مواد مخدر صنعتی تاثیرات غیرقابل بازگشتی بر اجزای بیولوژیک و کارکردهای سیناپس های مغزی به جای می گذارند که درمان آن در یک مرحله شش ماه به طول می انجامد.

وی با بیان اینکه قانون مبارزه با مواد مخدر به روز نیست و باید اصلاح شود، تصریح کرد: برای بهبود دائمی معتادان باید اشتغال پایدار برای آنها فراهم شود و این وظیفه حاکمیت است؛ قانون مبارزه با مواد مخدر باید در کمیسیون های تخصصی مجلس از جمله اجتماعی، بهداشت و امنیت ملی مورد بازنگری دقیق قرار گیرد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس دهم، اعتیاد را فرآیند بین بخشی گسترده دانست و گفت: باید زمینه ورود هر چه بیشتر سازمان های مردم نهاد به این موضوع اعتیاد فراهم شود تا بتوانند با ورود به این حوزه حمایت مناسبی را نیز از معتادان بهبود یافته داشته باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، کاهش حساسیت ها نسبت به اعتیاد در جامعه را زنگ خطری جدی دانست و تصریح کرد: متاسفانه قبح اعتیاد در جامعه تا حدود زیادی از بین رفته و از سویی میزان دسترسی به مواد مخدر بسیار راحت شده است و به صورت جدی می طلبد با همکاری سازمان های مردم نهاد جنبش اجتماعی ایجاد شود زیرا ضربه ای که از ناحیه مواد مخدر به اقتصاد ملی وارد می شود غیرقابل جبران است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 23 بهمن 1396، کدخبر: 370150، www.icana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
وزارت صنعت و معذن میگه تولید و واردات دخانیات باعث رشد اقتصادی میشه و با وزارت بهداشت همکاری نمیکنه
این وسط مجلس هم که به فکر افزایش حقوق خودشه به جای بررسی این مشکلات
ا.ف75
ناشناس
United Kingdom
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
متاسفانه مصرف مواد مخدر به امری رائج و بخشی از زندگی روز مره برخی از جوانان تبدیل شده است و دلیل اصلی آن میتواند عدم فرهنگ رسانی و آگاهی صحیح از جانب دولت باشد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
0
درک نمیکنم چجوری میشه که برای سود جویی یک یا چند نفر در کشور این واردات حفظ میشه ومیلیون ها نفر و هزاران خانواده رو از نظر مالی و جسمی درگیر خودش میکنه
کاش همه وزرا مثل اقای هاشمی میبودن
س.د۷۶
ناشناس
Netherlands
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
وقتی بودجه بر روی مبارزه با اعتیاد سال به سال داره کمتر میشه و اکثر خانواده های معتاد هم از قشر ضعیف مالی هستن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین