پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۰۷
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶
رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران گفت: رقم دقیق دیون شهرداری مشخص نیست و منابع مختلف عددی میان دو هزار تا ۲۰ هزار میلیارد تومان را اعلام کرده‌اند

شعارسال: محسن پیرهادی در خصوص دیون شهرداری تهران گفت: کمیته‌ای در حال بررسی دیون شهرداری تهران است زیرا رقم بدهکاری‌های شهرداری نامشخص و عددی میان ۲۰۰۰ تا ۲۰ هزار میلیارد برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم بخش قابل توجهی از این بدهی‌ها در مدیریت فعلی تسویه شود و شهرداری با یک بدهی هنگفت به مدیریت بعدی واگذار نشود.

پیرهادی با بیان اینکه ساز و کار شناسایی عدد بدهی شهرداری وجود ندارد، گفت: باید بدهی به پیمانکاران، فاینانس‌ها، بدهی‌های خارجی و داخلی برآورد شود و با یک ساز و کار مشخص، این مطالبات پرداخت شود. حتی بدهی شهرداری به دولت نیز باید مشخص شود. هرچند شهرداری ۱۴ هزار میلیارد از دولت طلب دارد.

به گفته رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران، بدهی شهرداری به پیمانکاران، افراد حقیقی و حقوقی و بدهی‌های خارجی‌ بین ۲۰۰۰ تا ۲۰ هزار در نوسان است که رقم دقیق آن باید مشخص و ساز و کار پرداخت آن نیز معلوم شود.

شورا مشکل کمبود فضا ندارد

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص استفاده ساختمان دیوان عدالت اداری برای جبران کمبود فضای شورای شهر تهران، گفت: در حال حاضر شورا مشکلی از لحاظ کمبود فضا ندارد و با ۲۱ نفره شدن شورا در دوره آینده نیز نیاز به توسعه ساختمان شورا نداریم.

پیرهادی ادامه داد: بهتر است مدیریت شهری تمام خیابان بهشت را تملک و پردیس مدیریت شهری را در این خیابان ایجاد کند.

تلاش برای دولتی کردن شهرداری‌ها

رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص کمرنگ شدن سهم شهرداری‌ها در لایحه ششم توسعه، گفت: به نظر می‌آید تلاش می‌شود شهرداری‌ها به سمت دولتی شدن بروند در حالی که دولت باید به سمت چابک‌سازی خود و واگذاری وظایفش به نهادهای محلی باشد با این وجود می‌بینیم در لایحه ششم توسعه، دولت از اختیارات شهرداری‌ها کاسته و به اختیارات خود افزوده است که این‌گونه تصمیم‌گیری‌ها غیرکارشناسی است و امیدواریم مجلس در زمان بررسی آن، به این موارد توجه کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی " میان خبر" ، تاریخ انتشار سه شنبه 20 بهمن 1394 کد مطلب : 18119 : www.miankhabar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین