پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۱۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: با وجود ارسال پرونده خاوری به دادسرا برای مرحله اجرا، اموال وی توقیف و به محض دسترسی بازداشت و به کشور بازگردانده خواهد شد.

شعارسال: یحیی کمالی‌پور در توضیح وضعیت حقوقی پرونده خاوری در شرایط کنونی که برای مرحله اجرا به دادسرا ارجاع شده است، گفت: سازو کار لازم برای اقدامات قانونی وجود دارد اما خاوری در کشوری حضور دارد که جمهوری اسلامی ایران با آن قرارداد استرداد مجرمین ندارد لذا دسترسی به شکل عملی و قانونی امکان‌پذیر نیست.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حکم خاوری ضمانت اجرایی برای دستگیری وی به محض دسترسی را داراست، تصریح کرد: با وجود حکم صادره می‌توان اموال قابل دسترس خاوری را توقیف کرد ضمن آنکه به محض دسترسی به وی بدون هیچ وقفه‌ای می‌توان نسبت به دستگیری و بازداشت وی اقدام کرد.

وی افزود: رأی خاوری به صورت غیابی صادر شده و تاکنون هیچ واخواهی در رابطه با این پرونده انجام نشده است لذا حکم به شکل قطعی درآمده و برای مرحله اجرا به دادسرا ارجاع شده است.

کمالی‌پور یادآور شد: با وجود قرارداد استرداد مجرمین بین دولت ایران و کانادا پیگیری پرونده از طریق مجامع بین‌المللی و بازگشت به کشور امکان‌پذیر می‌شد اما به دلیل عدم وجود قرار داد بین دو کشور با سختی این امکان تحقق پیدا خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با این حال به دلیل صدور حکم قطعی امکان کنترل و نظارت وجود دارد، به نوعی که به محض خروج خاوری از کانادا و استقرار وی در کشوری که با جمهوری اسلامی ایران قرارداد استرداد مجرمین دارد، امکان بازداشت و برگرداندن وی به کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت؛ جلسه رسیدگی به پرونده محمودرضا خاوری در رابطه با اقدامات نامبرده روز سه شنبه ۳۰ آبان ماه به صورت غیابی در دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد و چندی بعد حکم وی صادر شد.

گفتنی است؛ غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران از ارجاع پرونده خاوری برای مراحل اجرایی به دادسرا خبر داده و گفته است که اقدامات قضایی و اجرایی که وظیفه مراجع قضایی است به نحو اتم و اکمل در حوزه اجرا پیگیری می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین یادآور شده است: با توجه به محکومیت این فرد، اقداماتی از سوی دادستانی کل و اجرای احکام دادسرای تهران به صورت جدی‌تر در ارتباط با پیگیری از طریق پلیس بین الملل برای بازگشت وی در حال انجام است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خانه ملت ، تاریخ انتشار: 23 بهمن 1396 ، کدخبر: 370163 ، www.icana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
امیدوارم سیستم های امنیتی قوی ایران بعد از اینکه این تسهیل هم بوجود اومده هرچه سریعتر اقدام کنن برای بازداشت این فرد
ا.ف75
ناشناس
United Kingdom
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
باید با دولت کانادا رایزنی های لازم را برای برگشت این متهم انجام دهیم ، نمیشود که یک آدم کلاهبردار آزادانه در این کشور به رفت و آمد بپردازد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین