پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۱۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
مجری طرح گندم گفت: با جایگزینی گندم و سیب‌زمینی به جای برنج که در تولید آنها مزیت نسبی داریم، می‌توانیم مصرف این محصول آب بر را در کشور کاهش دهیم و نقش موثری در کاهش مصرف منابع آبی کشور داشته باشیم.

شعار سال: اسماعیل اسفندیاری پور بابیاناینکهدر زمینهتولید برنج درکشورمان مزیت نداریم، اظهار کرد:درگذشتهنوع غذای مناطق مختلف کشور با توجه بهاکوسیستمهمان منطقه تعیین می‌شد و آبگوشت غذای اصلی ایرانی‌ها بود.

وی افزود:درحال حاضر نیزدر تولید گندم دروم مزیت داریمو از آنمی‌توانیمبرای تولیدماکارونی استفاده کنیم و همچنین در تولیدسیب‌زمینیمزیت نسبی داریم وچهارفصلمی‌توانیمتولید کنیم و با جایگزینی ایندوبه جایجاییبرنج، مصرف آنرا در کشور کاهش دهیم.

مجری طرح گندم با بیان اینکه رسانه‌هامی توانند نقش موثریدر زمینه فرهنگ سازی برایجایگزینی مصرف گندم و سیب زمینی با برنج، داشته باشند گفت:این کار در ژاپن نیز انجام می‌شود و این شعار را از کودکستان به کودکان می‌آموزند که «من عاشق برنج هستم

اسفندیاری پور گفت: بخش کشاورزی ژاپن نگران است که مردم از سمت مصرف برنجبه سمت مصرف گندم بروند و امنیتغذایی‌شانبه خطر بیفتد.

وی افزود: دولت ژاپن، برنج راباقیمتبالاتری ازکشاورزان خریداریمی‌کند، یعنی به آنها یارانه می‌دهد،زیرا در تولید این بخش مزیت دارند.

سرانه مصرف برنج از دهه50در کشورمان با تغییر الگویی مصرف افزایش یافت،بهطوریکهاز سرانه مصرف آن از13کیلوگرم، امروز به36کیلوگرم رسیده این در حالی است که تولید این محصولبهغیرازدواستان شمالی کشور ممنوع است و مجبور هستیم بیش از 30 درصد نیاز خود رااز محل واردات تامین کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 23 بهمن 96، کد مطلب: 1654377: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
یعنی چی به جای برنج گندمو سیب زمینی بخورن؟
خوب تو مسایل دیگه از کشاورزی نوین استفاده کنید
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین