پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۱۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ، دستورالعمل اجرایی ستاد گرده افشانی محصولات سیب، گیلاس، پرتقال، بادام و کلزا را در هشت استان کشور ابلاغ کرد.

شعار سال: بر اساس این دستورالعمل اجرایی، ستاد گرده افشانی محصول سیب در آذربایجان غربی و خراسان رضوی، گیلاس در استان های تهران و خراسان رضوی، پرتقال در استان های مازندران و فارس، بادام در استان های فارس و چهارمحال و بختیاری و کلزا در استان های مازندران و اردبیل و کرمانشاه تشکیل می شود.

محمدعلی طهماسبی، ایجاد ارزش افزوده در محصولات باغی و زراعی و پایداری کشاورزی از طریق گرده افشانی با کلنی های زنبور عسل را بسیار مهم خواند و اظهار داشت: امروزه ارزش افزوده محصولات کشاورزی کشورهای مختلف از طریق گرده افشانی کلنی های زنبور عسل بین ۶۰ تا ۱۴۳ برابر ارزش محصولات عسل و موم برآورد شده است.

وی افزود: در کشور ما ارزش اقتصادی گرده افشانی محصولات زراعی و باغی به میزان ۹۰ برابر ارزش تولید عسل است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اذعان داشت: گرده افشانی ناقص نه تنها مانعی در برابر تولید حداکثری محصول در محصولات وابسته به حشره گرده افشان به شمار می رود، بلکه باعث کاهش کیفیت و عدم بازار پسندی محصول می شود.

طهماسبی با بیان این که تولید، اشتغال زایی، صادرات و ارز آوری و روند گسترش باغداری دورنمای امیدوار کننده ای را نشان می دهد، تصریح کرد: در چنین شرایطی ساماندهی و منسجم کردن برنامه های باغی از جمله مدیریت گرده افشانی در راستای افزایش کیفی و کمی محصول و کاهش هزینه های تولید کنندگان می باشد.

وی افزود: در این جهت در هر استان هدف، ضروری است ستاد گرده افشانی با مسئولیت رئیس سازمان جهاد کشاورزی، و یا معاونت بهبود گیاهی و اعضای مدیران باغبانی، زراعت، دام، سازمان حفظ نباتات و فعالان بخش خصوصی و ترویج و مدیریت روابط عمومی تشکیل شود.

بنابراین گزارش در دستورالعمل اجرایی ابلاغی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تاکید شده است: هر استان برای هر محصول دو تا سه باغ یا مزرعه به فاصله هشت تا ۱۰ کیلومتر در سطح حداقل ۲ هکتاری و همچنین در همان منطقه یک باغ یا مزرعه آزمایشی تحقیقاتی با سطح ۱۵۰ متر انتخاب شود.

همچنین، انتخاب باغ یا مزرعه بر اساس شناسایی باغدار یا زارع پیشرو است که هدف از گرده افشانی را پذیرا باشد و برای هر هکتار باغ یا مزرعه چهار تا شش کندو با نظر ستاد استانی در نظر گرفته می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری صنعت غذا و کشاورزی ، تاریخ انتشار 21بهمن 96، کدمطلب: 1982، www.agrofoodnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
یکی از بهترین راه ها به مجبور کردن کشاورزا به پرورش زنبور عسله
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
0
0
واقعا این دوستمون راست میگه
اگه هر باغدار بیاد و یه کندو پرورش بده محصولاتشم خیلی رشد میکنن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین