پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۱۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی از پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه‌های حاشیه شهر مشهد خبر داد.

شعارسال: مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی از پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه‌های حاشیه شهر مشهد خبر داد.

محمدرضا اخوان عبداللهیان با بیان این مطلب افزود: با تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی علاوه بر ردیف بودجه حاشیه شهرهای مذهبی، ردیف بودجه‌ای خاص حاشیه شهر مشهد در قانون بودجه سال ۹۶ پیش بینی و در مجموع ۲۶۵ میلیارد تومان به حاشیه شهر مشهد در نظر گرفته شده است که تاکنون ۱۰۳ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.

براساس بسته پیشنهادی رفع مشکلات حاشیه شهرمشهد، پروژه‌ها اولویت‌بندی و در موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی در مرحله اول، ۵۶ پروژه تعریف شد که ۴۸ پروژه زیر بنایی و ۸ پروژه روبنایی است.

به گفته اخوان عبداللهیان با کمک دستگاه‌های متولی در حوزه‌های مختلف مناقصه اجرای این پرو‍ژه‌ها همین امسال برگزار و در مدت ۵ الی ۶ ماه از آغاز، پروژه‌های حاشیه شهر مشهد ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی تصریح کرد: در بودجه سال آینده نیز با تلاش نمایندگان مجلس حداقل ۷۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان به حاشیه شهر اختصاص یافته است.علاوه بر بودجه‌های تخصیص یافته و اجرای این پروژه‌ها توسط اداره کل راه و شهرسازی، ارگان‌هایی مانند شهرداری، سپاه، بسیج و آستان قدس رضوی نیز برنامه و پروژ‌هایی برای محرومیت زدایی در حاشیه شهر مشهد داشته‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی درباره محدوده بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری استان گفت: محدوده مصوب بافت‌های فرسوده و ناکارآمد ۳۰ شهر استان خراسان رضوی ۴۸۹۱.۴۱هکتار است که شامل ۱۱۹ محله است.

سهم استان از کل بافت‌های فرسوده و ناکارآمد کشور ۷.۸ درصد است که محدوده مصوب بافت‌های فرسوده و ناکارآمد مشهد ۲۲۹۲ هکتار است که با این میزان بافت فرسوده رتبه شهر مشهد از نظر مساحت بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در کشور مشهد سومین شهر کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به آغاز عملیات احداث ۲۰۵ واحد مسکونی در شهرک شهید رجائی اظهار کرد: در راستای برنامه ملی بازآفرینی شهری، نوسازی این واحدهای مسکونی با وزارت راه و شهرسازی، آستان قدس رضوی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی آغاز شده است.

وی یادآور شد: بازآفرینی محلات شامل ۵ برنامه توسعه امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی، ارتقاء زیر ساخت‌ها، بهسازی و ارتقاء فضای شهری، تهیه طرح‌های بازآفرینی محله‌ها و ارتقای توانمندی‌های اقتصادی و ظرفیت سازی اجتماعی در مقیاس شهری و محله‌ای است.

اخوان عبداللهیان یادآور شد: در روز آغاز طرح ملی بازآفرینی پایدار شهری، رئیس جمهور دستور داد نرخ سود تسهیلات بافت های فرسوده به ۶ درصد کاهش یابد و دوره توقف سپرده برای دریافت تسهیلات در بافت‌های فرسوده از ۶ ماه به ۵ ماه کاهش یابد که این امتیاز نیز به امتیازات تسهیلات بافت‌های فرسوده اضافه می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به مسکن مهر استان اظهار کرد: در خراسان رضوی ۱۱۹ هزار واحد مسکن مهر داشته که با افتتاح ۲۴۳۵ واحد، آمار واحدهای ‌رداری شده به حدود ۹۵ هزار واحد خواهد رسید، البته ۲۰ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی است که با توجه به سیاست‌های جدید وزارت به مسکن اجتماعی و حمایتی تبدیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: اراده بر این است که با بهره‌برداری از باقی مانده مسکن مهر، در نیمه اول سال ۹۷ پرونده مسکن مهر استان بسته شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 24 بهمن 1396، کدخبر: 593289، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fight
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
پرونده مشکن مهر زمانی به پایان میرسد که زیرساخت های لازم برای زندگی مردم در ان خانه ها فراهم شود
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین