پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۱۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: از ابتدای سال ۱۳۷۹ گروه‌های همیار در بهزیستی تشکیل شده و در حال حاضر نزدیک به ۱۵۰ نفر از زنان و دختران سرپرست خانوار مشغول فعالیت هستند.

شعارسال: مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: از ابتدای سال ۱۳۷۹ گروه‌های همیار در بهزیستی تشکیل شده و در حال حاضر نزدیک به ۱۵۰ نفر از زنان و دختران سرپرست خانوار مشغول فعالیت هستند.

محمد محمدی گفت: گروه‌های همیار گروهی با فعالیت دو سویه، متقابل و افقی هستند که با توانایی‌‌های کم و بیش یکسان تلاش می کنند توانایی‌های یکدیگر را تکمیل کرده یا کمبود‌های خود را جبران کنند .

وی اظهار کرد: حمایت‌های مادی و معنوی از زنان سرپرست خانوار و اشتغال‌زایی پایدار از مهم‌ترین اهداف بهزیستی به شمار می‌رود از این‌ رو طرح گروه‌های همیار بهزیستی استان همگام با سایر استان‌های کشور جهت راه‌اندازی فعالیت‌های تولیدی تشکیل و به مرحله اجرا درآمده است.

این مقام مسئول تشکیل گروه‌های همیار را عمده‌ترین راهکار توانمند سازی زنان سرپرست خانوار عنوان و تصریح کرد: هر کدام از گروه های همیار، متشکل از 5 الی 7 نفر از زنان و دختران سرپرست خانوار هستند که در زمینه های مختلف به فعالیت و تولید می پردازند.

محمدی، شناسایی زنان سرپرست خانوار توانمند،علاقمند و فعال در زمینه کسب وکار، تشکیل جلسه و دعوت از زنان و دختران خود سرپرست تحت پوشش، دریافت فرم های مربوطه ثبت شرکت تعاونی از اداره، انتخاب نام شرکت واعلام به اداره ثبت و تعاون، دریافت مجوز تأسیس و اساسنامه گروه و شروع به فعالیت گروه ورسمیت شناختن را از نحوه تشکیل گروه های همیار برشمرد و افزود: برای هر گروه همیار اعتباری بالغ بر 300 میلیون ریال توسط بهزیستی هزینه می شود.

وی فراهم نمودن زمینه‌های مشارکت خدمت‌گیرندگان در حل مسائل اجتماعی اقتصادی مربوط به خود، تغییر نگرش جامعه هدف و منافع حاصل از خدمات شناساندن استعداد قابلیت‌های فردی و جمعی جامعه هدف و فراهم آوردن و تبدیل توانایی‌های بالقوه فرد به بالفعل، تلاش در جهت افزایش اعتماد به نفس و قدرت تصمیم‌گیری خدمت‌گیرندگان در حل مشکلات و فراهم کردن زمینه‌های رشد استعداد‌ها و مساعدت جهت ارتقاء دانش و آگاهی خانواده را از دیگر اهداف اساسی تشکیل و گسترش گرو‌های همیار عنوان کرد.

وی با اشاره به افتتاح دو گروه همیار مینا‌کاری و ملیله کاری با اشتغال 11 نفر در شهرستان زنجان افزود: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار موجب بهبود زندگی آنها می شود.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر سه گروه همیار در شهرستان ابهر، 6 گروه در شهرستان خدابنده، چهار گروه در شهرستان خرمدره و پنج گروه در شهرستان زنجان تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان زنجان فعالیت می کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 24 بهمن 1396، کدخبر: 593203، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
فعالیت دوسویه این گروه ها در بهزیستی میتواند نقص ها و کاستی های بسیاری را در این سازمان حل کند و نقطه قوتی برای مددجویان سازمان باشد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین