ویژگی / مدل |
SSJ 100-75 |
SSJ 100-75LR |
SSJ 100-95 |
SSJ 100-95LR |
خدمه کابین خلبان |
۲ |
|||
تعداد صندلی |
۸۳ (کلاس اکونومیک با چینش فشرده) |
۱۰۳ (کلاس اکونومیک فشرده) |
||
۷۸ (کلاس اکونومیک با چینش استاندارد) |
۹۸ (کلاس اکونومیک استاندارد) |
|||
۶۸ (فرستکلاس و اکونومیک با چینش استاندارد) |
۸۶ (فرستکلاس و اکونومیک استاندارد) |
|||
فاصله صندلیها |
۷۶ سانتیمتر (تککلاس با چینش فشرده) |
۷۹ سانتیمتر (تککلاس با چینش فشرده) |
||
۸۱ و ۹۱ سانتیمتر (دو کلاس استاندارد) |
۸۱ و ۹۱ سانتیمتر (دو کلاس استاندارد) |
|||
طول بدنه |
۲۶٫۴۴ متر |
۲۹٫۹۴ متر |
||
طول بال |
۲۷٫۸۰ متر |
|||
ارتفاع هواپیما |
۱۰٫۲۸ متر |
|||
بیشینه قطر بدنه |
۳٫۳۵ متر |
|||
پهنای کابین |
۳٫۲۳۶ متر |
|||
ارتفاع کابین |
۲٫۱۲ متر |
|||
پهنای راهرو |
۵۱ سانتیمتر |
|||
پهنای صندلی |
۴۶٫۵ سانتیمتر |
|||
بیشینه وزن هنگام برخاستن (MTOW) |
۳۸٬۸۲۰ کیلوگرم |
۴۲٬۲۸۰ کیلوگرم |
۴۵٬۸۸۰ کیلوگرم |
۴۹٬۴۵۰ کیلوگرم |
حداکثر وزن فرود |
۳۵٬۰۰۰ کیلوگرم |
۴۱٬۰۰۰ کیلوگرم |
||
حداکثر بار قابلحمل |
۹٬۱۳۰ کیلوگرم |
۱۲٬۲۴۵ کیلوگرم |
||
بیشینه گنجایش سوخت |
۱۳٬۱۳۵ لیتر معادل ۱۰۶۰۰ کیلوگرم |
۱۳٬۱۳۵ لیتر معادل ۱۰۶۰۰ کیلوگرم |
||
گنجایش بار |
۱۵٫۰۱ مترمکعب |
۲۱٫۹۷ مترمکعب |
||
حداقل طول باند برای برخاستن در حالت بیشترین وزن |
۱٬۵۱۵ متر |
۱٬۷۳۱ متر |
۲٬۰۵۲ متر |
|
بیشینه ارتفاع پرواز |
۱۲٬۵۰۰ متر |
|||
سرعت پیمایش (کروز) |
۰٫۷۸ ماخ معادل ۸۲۸ کیلومتر بر ساعت در ارتفاع ۱۱ کیلومتری |
|||
حداکثر سرعت پیمایش |
۰٫۸۱ ماخ معادل ۸۷۰ کیلومتر بر ساعت در ارتفاع ۱۱ کیلومتری |
|||
برد پرواز (با حداکثر ظرفیت بار و مسافر) |
۲٬۹۰۰ کیلومتر |
۴٬۵۵۰ کیلومتر |
۳٬۰۴۸ کیلومتر |
۴٬۵۷۸ کیلومتر |
موتور (۲×) |
PowerJet SaM146 |
|||
پیشرانش هنگام برخاستن (۲×) |
۶۰ کیلونیوتن |
۶۹ کیلونیوتن |
حوادث
این هواپیما طی ۷ سالی که به خدمت ناوگانهای هوایی در نقاط مختلف جهان در آمده، ۲ حادثه را تجربه کرده است.
حادثه نخست، ۹ می ۲۰۱۲ (۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱) اتفاق افتاد و هواپیمای سوخو سوپرجت۱۰۰ با ۳۷ مسافر و ۸ خدمه، حدود ۲۰ دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه جاکارتا (اندونزی) به کوه برخورد کرد و منفجر شد. این حادثه هیچ بازماندهای نداشت و بررسیها نشان داد که سیستم پیشگیری از برخورد بهموقع هشدار داده است، اما خلبان در آن زمان مشغول بحث با یکی از مسافران بود و به این هشدار توجهی نکرد.
حادثه دوم، ۲۱ جولای ۲۰۱۳ (۳۰ تیر ۱۳۹۲) اتفاق افتاد، زمانی که یک فروند
هواپیمای سوپرجت۱۰۰ هنگام فرود در فرودگاه بینالمللی «Keflavík» ایسلند
به باند برخورد کرد و روی آن لیز خورد. این حادثه هنگام ارزیابی سیستم فرود
خودکار هواپیما در شرایط پرواز با یک موتور در جهت مخالف باد اتفاق افتاد.
بررسیها نشان داد که خلبان هنگام فرود دچار اشتباه شده و قدرت موتور دیگر
را تغییر داده است.
شعارسال ،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت ایرلاین پرس ، تاریخ انتشار 23بهمن1396 ، کدخبر:43537 ،airlinepress.ir
س.د۷۶