پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۱۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تولید اثر نفیس ملیله ضریح امام حسین (ع) در این استان خبر داد.

شعارسال: معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تولید اثر نفیس ملیله ضریح امام حسین (ع) در این استان خبر داد.

علیرضا دباغ عبداللهی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر تصریح کرد: این اثر ملیله توسط محمد اصغر نژاد پیشکسوت ملیله کار اردبیلی تولید شده است.

وی با بیان اینکه در این اثر نفیس از تکنیک‌های مختلف ملیله نقره با ظریف‌کاری ویژه استفاده شده است، ادامه داد: به لحاظ اندازه و حجم کار، این اثر نفیس و غیر قابل قیمت گذاری است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تاکید کرد: با توجه به اینکه نقره هدایت حرارتی بالایی دارد، در پی داغ شدن سریعا افزایش حجم پیدا می کند و به همین دلیل اغلب آثار ملیله نقره در ابعاد کوچک انجام می شود.

عبداللهی متذکر شد: این وسعت کار بیانگر مهارت و عشق و علاقه بالای هنرمند اردبیلی است و این اثر در ماه‌های آینده به صورت غیر انتفاعی به موزه آستان قدس رضوی اهدا می شود.

وی با بیان اینکه بعد از آماده سازی این اثر به مدت یک هفته در نگارخانه خطایی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت، ادامه داد: این اثر به مانند شناسنامه ملیله نقره استان اردبیل است.

وی تصریح کرد: پیش از این آثار نفیس دیگری از جمله جای قرآن، گهواره حضرت رقیه (ع) و شمشیر حضرت علی (ع) از این هنرمند به موزه آستان قدس تقدیم شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 24 بهمن 1396، کدخبر: 593170، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
در شرایط بحرانی گاهی بختر نیست که این هزینه ها برای قشر اسیب دیده هزینه بشه؟
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
منم با نظر دوستمون موافقم...ای کاش که این هزینه ها برای موضوعات مهم تری میشد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین