پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۱۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان از آماده باش کامل دستگاه های اجرایی در مقابل تغییرات شرایط جوی و بارش برف خبر داد.

شعارسال: مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان از آماده باش کامل دستگاه های اجرایی در مقابل تغییرات شرایط جوی و بارش برف خبر داد.

آرتیکاس اقبال مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت :با توجه به اخطاریه اداره‌ کل هواشناسی درخصوص پیش‌بینی وضعیت جوی و ورود سامانه بارشی تدابیر لازم در این زمینه از سوی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان صورت گرفته است.

وی افزود:با ورود سامانه بارشی، از روز گذشته دوشنبه تا ظهر چهارشنبه شاهد وزش باد و بارش باران در ارتفاعات و گردنه های استان و بارش برف و رعد و برق خواهیم بود.

وی با اعلام اینکه میزان بارش ها از امروز سه شنبه قابل ملاحظه و مجموع بارش این دو سامانه، بطور تقریبی در دامنه ۶۰ تا ۱۷۰ میلی متر است افزود: حداکثر بارش برای نواحی غربی، شمال غربی، جنوب غربی و جنوبی استان مریوان، بانه، سروآباد، اورامانات، پالنگان، کامیاران پیش بینی می شود.

اقبال با اعلام اینکه از ظهر چهارشنبه تا آخر روز پنج شنبه به طور موقت وضعیت جوی آرام و پایدار می شود خاطرنشان کرد: از صبح جمعه با ورود یک سیستم بارش فعال دیگری مجدد بارندگی آغاز می شود که تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه دارد و منجر به بارش های بیش از 100 میلی متر خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان بیان کرد: بر اساس پیش بینی هواشناسی، این سامانه بارش زادر طول هفته جاری منجر به آبگرفتگی معابر عمومی در شهرهای مختلف استان می شود.

وی اظهار داشت:با توجه به اخطاریه‌های سازمان هواشناسی، جلسه هماهنگی مدیریت بحران استانداری کردستان با شرکت دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، شهرداران،فرمانداری ها و بخشداران مناطق مختلف تشکیل شد.

اقبال گفت: در این جلسه دستور آماده‌باش کامل برای کلیه دستگاه‌ها در تمام مناطق استان صادر شده و آنها مکلف شدند کلیه امکانات و تجهیزات خود را برای مواجهه سریع با بحران احتمالی آماده کنند تا مشکلی برای مردم و شهروندان بوجود نیاید.

وی افزود: اکنون شهرداری ها،فرمانداری های کلیه شهرهای استان برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر عمومی به حال آماده باش در آمده اند و تمهیدهای لازم برای پیشگیری از بروز هرگونه مشکلی در خصوص آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب های ناشی از بارندگی اندیشیده شده است.

اقبال ادامه داد: با توجه به احتمال آبگرفتگی معابرعمومی، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه های فصلی و دائمی و در جاده های کوهستانی کاهش دید افقی، لغزندگی و اختلال در تردد به سبب بارش باران و مه آلودگی ،مدیران دستگاه‌های اجرایی هماهنگی های لازم را به ‌منظور فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز برای مقابله با هر گونه حادثه و خسارت‌های احتمالی را انجام داده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان بر رعایت اصول ایمنی در همه موارد توسط مردم به‌ویژه کشاورزان، دامداران و عشایرتاکید کرد.

وی همچنین به رانندگان و مسافرین عبوری از محورهای مواصلاتی استان توصیه کرد با به همراه داشتن تجهیزات از جمله همراه داشتن پوشاک گرم برای تردد در گردنه ها و گذرگاه های کوهستانی و همچنین خودداری از توقف، اقامت در مجاورت رودخانه ها، مسیل های فصلی، مناطق مستعد سیلاب و دره های تند شیب کوهستانی به دلیل رانش و ریزش کوه و سنگ واحتمال بهمن از بروز هرگونه حادثه پیشگیری کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جوان، تاریخ انتشار: 24 بهمن 1396، کدخبر: 6437274 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
واقعا مدیریت بحران تو استان کردستان نسبت به جاهای دیگه در سطح بالایی قرار داره! امیدوارم استان های دیگه هم الگو بگیرن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین